Durst’un İtalya’nın Brixen kentindeki etkileyici merkezinde düzenlenen Expo Label 2022 etkinliği, ziyaretçilere şirketin en son dijital baskı teknolojisini inceleme şansı tanıdı.
Şovun yıldızı kuşkusuz, UV inkjet baskının üretkenliğini çok çeşitli orta ve hatta uzun metrajlı işlerde flekso ile karşılaştırılabilir bir düzeye yükselten Tau RSCi idi.
Brixen demo merkezindeki RSCi baskı makinesinde 510 mm (20 inç) genişliğinde ve dört renkte 100 metre/dakika hızında baskı yapıldı.
Baskı hızı tam çözünürlükte 80 metre/dakika’dır ve beyaz baskıda 52 metre/dakika’ya düşer. 40 metre/dakika’da yüzde 80 opaklığa ulaşan özel bir beyaz modu mevcuttur.
RSCi baskı makinesi, 1.106 mm (43,5 inç) çapa kadar bobin kapasitesine sahiptir, rulo kaldırma dahil bir jumbo sarıcı içerecek şekilde yüksek verimlilik düşünülerek yapılandırılmıştır. Maksimum malzeme esnekliği için makine standart olarak bir chillroll yani soğutma merdanesi ile donatılmıştır.
Brixen’deki RSCi, dijital baskı makinesi, başa ve sona konumlandırılmış iki flekso istasyonu ile yapılandırılmıştır. Flekso istasyonlarının tipik kullanım alanları arasında ilk beyaz ve baskı sonrası lâk yer almaktadır, ancak uygulanabilir çalışma uzunluğunu uzatmak için spot flekso ve UV inkjet mürekkeplerini karıştırmak için farklı uygulamalar da düşünülebilir.
Başta olan flekso ünitesi, daha zorlu malzemeler için veya renk eşleşmesinin kritik olduğu kaplanmamış stoklarda primer uygulamak için de kullanılabilir.
Flekso üniteleri, mürekkep haznesi, toplama ve aniloks silindirinin yüklenmesine ve boşaltılmasına yardımcı olmak için kayar giriş/çıkış taşıyıcıları ile donatılmıştır.
Baskı makinesinin diğer özellikleri arasında donanım açısından güvenli bir uzaktan erişim olanağı ve entegre denetim masası bulunmaktadır.
ABG, Tau RSCi’nin 510 mm web genişliğine uyması için 530 mm genişliğinde bir Digicon sonlandırma hattı sergiledi. Digicon serisi,lak, laminasyon ve yüksek hızlı semi rotari kalıp kesme ve sıyırma uygulamalarını içeriyordu. Sistem, dijital baskı makinesine inline veya offline olarak bağlanabilmektedir.
Durst Group Etiket ve Esnek Ambalaj ürün müdürü Martin Leitner, 510mm Tau RSCi gibi sistemlerin UV inkjet dijital baskı için bir dönüm noktası olduğuna inanıyor.
‘Dijital, baskı kalitesi açısından flekso ile rekabet ediyor -Tau RSC baskı kalitesi flekso kadar iyi, hatta daha iyi.Bazı müşteriler bunu ofset ile karşılaştırıyor. Ayrıca, üretkenlik açısından dijital baskı makineleri, yüksek baskı hızları ile birlikte düşük işe giriş süreleri ile son derece rekabetçidir. Dijital Baskı makinelerimizdeki minimum baskı hızının 40 metre/ dakika olduğunu unutmamak gerek, bu nedenle operatör diğer teknolojilerde sıklıkla yaptığı gibi daha düşük hızlara inemez.’
Leitner ekliyor, Durst şimdiden çok sayıda müşterinin geleneksel flekso baskı makinelerini UV inkjet teknolojisiyle değiştirdiğini görüyoruz.
‘Rakamlar üzerinden konuşmak gerekirse, baskı makinelerimizde gerçekten yüksek hacimli işler üreten birkaç müşterimiz var. 2021’de tek bir baskı makinesinde 12 ayda 2 milyon metrekareden fazla baskı yapan müşterilerimiz ya da günlük düzenli üretimleri 20-25.000 metrekare, yani günde 60-75.000 lineer metre olan birden fazla müşterimiz vardı.’
‘UV inkjet’in bugün flekso için tam bir ikame olduğunu söylemiyorum. Her teknolojinin kendi alanı ve avantajları vardır, ancak son iki yılda UV inkjet ileriye doğru büyük adımlar attı ve müşterilere giderek daha fazla avantaj sağlıyor.’
Giriş seviyesi
Tau platformunda farklı adımları temsil eden iki UV inkjet baskı makinesi daha sergilendi.
Tau 330 RSC E, Durst’un 52 metre/dakika hızında çalışan giriş seviyesi baskı makinesidir, ancak yerinde 80 metre/dakika hızında çalışan 8 renkli Tau 330 RSC’ye yükseltilebilme özelliğine sahiptir.
Giriş seviyesi baskı makinesi olmasına rağmen, hat içi kameraya dayalı otomatik nozul kompansiyonu dahil olmak üzere, Tau makine serisinin en gelişmişiyle temel özellikleri paylaşıyor.Tüm Tau makineleri, Fuji Dimatix Samba 3GL baskı kafalarını kullanarak 2 pikolitre damla boyutuyla 1.200 x 1.200 DPI çözünürlükte baskı yapıyor.
Diğer makineler gibi, RSC-E de standart RSC UV mürekkeplerinin veya düşük migrasyon (LM) mürekkeplerinin kullanılmasına olanak verir.
Bir sonraki adım, 80 metre/dakika (262ft/dk) hızında çalışan ve yüksek opasiteli (yüzde 80) beyaz modunu içeren Tau 330 RSC’dir, bu da baskı makinesini özellikle katma değerli temizlik malzemeleri ve kozmetik uygulamaları için uygun hale getirir.
Baskı makinesi genişletilmiş gamut (CMYK+OGV) RSC mürekkep setiyle çalışıyor, ancak Durst’un testleri Pantone karşılığının yüzde 85 kadarının sadece CMYK ile 2’nin altında bir delta değeri ile elde edilebileceğini gösteriyor (alıntılanan test, HermaPE etiket malzemesi üzerinde gerçekleştirilmiştir).
Tam CMYK+OGV mürekkep setinin kullanılması, Pantone karşılığının yüzde 95’e ulaşılmasını sağlar.
Brixen’deki RSC baskı makinesi, entegre bir nitrojen odasıyla gıda ve ilaç uygulamaları için düşük migrasyonlu mürekkepleri çalıştırarak sunuldu. Bu, kürleme alanındaki oksijeni ortadan kaldırarak yüzde 100 kürlenme ve sıfır koku oluşumunu garanti eder.
“Mürekkep Tasarrufu algoritması, görsel görünümde minimum değişiklikle mürekkep tüketimini azaltmak amacıyla orijinal renk kombinasyonunu değiştirmek için yapay zeka destekli görüntü analizini kullanır”
Otomasyon ekosistemi
Otomasyon, verimli dijital iş akışlarının temel bir özelliğidir.Durst, yeni bir araç olan Durst Analytics ile birlikte kendi Durst Workflow Label yazılım ekosistemini sergiledi. Ayrıca, birden fazla baskı makinesinin web tabanlı bir gösterge panosu aracılığıyla uzaktan izlenmesine izin vererek, mürekkep tüketimi ve çalışma süresi dahil olmak üzere çok çeşitli üretim verileri sağlar ve önleyici bakım işlevlerini içerir.
Bu daha geniş ekosistemin bir başka parçası da, işlemcilerin baskı
makinesini B2C/B2B iş akışlarına entegre etmelerini sağlayan ve tümü web tabanlı bir kullanıcı arayüzü üzerinden yönetilen Durst Smart Shop’tur.
Martin Leitner, ”Faaliyet gösterdiğimiz tüm baskı bölümlerinde yazılım geliştiren 40 kişiye sahibiz” diyor. ‘Böylece baskı makinesini, iş akışını, renk yönetimini ve verilerin akış şeklini otomatik hot folder kullanarak birbirine bağlayabiliriz.’
En son Durst Workflow Label + (v1.10) ile birlikte sunulan, iş başına mürekkep maliyetlerinde ortalama 9,5-12% arasında tasarruf sağlamak için akıllı renk değiştirme algoritmalarını kullanan Save Ink adlı yeni bir özelliktir.
Mürekkep Tasarrufu algoritması, görsel görünümde minimum değişiklikle (delta 2’nin altında) mürekkep tüketimini azaltmak amacıyla orijinal renk şemasını değiştirmek için yapay zeka destekli görüntü analizi kullanır.
Tasarruf edilebilecek mürekkep miktarı her çalışmaya özgü faktörlere bağlıdır. Martin Leitner, “100’den fazla farklı gerçek müşteri dosyasını analiz ettik” diyor. ‘Ortalama olarak CMYK renk konfigürasyonunda yüzde 12, CMYK+OGV konfigürasyonunda ise yüzde 9,5 maliyet tasarrufu sağlandı. Beyaz renkte tasarruf yoktur’.
Görsel olarak, Mürekkep tasarruf özelliğine sahip dosyalarda degradelerde görünür kırılmalar olmaz. Mürekkep Tasarrufunun kullanıldığının tek göstergesi renk doygunluğunda hafif bir azalmadır.
Mürekkep Tasarrufu özelliğinin gerçek önemi, Durst’un yeni yazıcı serisinin ve özellikle RSCi’nin artan üretkenliği ile birlikte düşünüldüğünde ortaya çıkar. Yerleşik flekso üniteleri ve Mürekkep Tasarrufu özelliğine sahip bir RSCi baskı makinesi, matbaacıların orta ve uzun tirajlarda flekso baskıya çok daha fazla meydan okumasını sağlayacaktır.
Panel oturumları
Yazar, Durst Expo Label 2022 etkinliğinde bir dizi panel oturumuna başkanlık etmiştir. Panelistler arasında Alman etiket birliği VskE’nin CEO’su Klemens Ehrlitzer; ABD etiket dönüştürücü TLF Graphics’in başkanı Robert McJury; Avery Dennison’da dijital ve güvenlik ürünleri ürün ve operasyon müdürü Honore Greff, A B Graphic’te satış direktörü Matt Burton ve UPM Raflatac’ta dijital baskı teknolojileri küresel direktörü Kirit Naik yer aldı.
Panelistler, genç etiket çalışanlarının etiket endüstrisine nasıl çekileceğine ve gelecekte etiket endüstrisi için sürdürülebilirliğin ne anlama geleceğine odaklandı.
İşe alımın zorlukları konusunda ilginç bir bakış açısı ortaya çıktı. Ehrlizter, etiket endüstrisinin genç çalışanları çekmek için “çekici” olması gerekmediği konusunda ısrar etti. Bunun yerine, sektörün etiketin önemini ebeveynler, eğitimciler ve gençlerin kendileri de dahil olmak üzere daha geniş bir topluluğa ifade etmesi gerekmektedir. VskE, etiketlerin olmadığı bir dünyanın tam olarak nasıl olacağını açıklayan eğlenceli bir video hazırladı (https://www.youtube.com/watch?v=3Nb10SX963s).
Robert McJury, üreticilerin bakış açısından, gençlerin etiket sektörünün “çekici” olup olmamasından çok şirketin kültürüne ilgi duyduğunu söyledi. TLF Graphics flekso ve dijital operasyonlar arasında bölünmüş durumda ve McJury genç çalışanların kesinlikle işin dijital tarafına daha fazla ilgi gösterdiğini belirtiyor. “Bunu söylemekten nefret ediyorum ama sanırım yaşlanıyor ve flekso üretimden çıkıyor olabiliriz.”
Kendisi de etiket işgücünün genç bir üyesi olan Honore Greff, gençlerin zorlayıcı, ödüllendirici ve kendi değerleriyle uyumlu bir ortam arayışıyla şirketler arasında birçok kez hareket edecekleri gerçeğinin altını çizmiştir.
Sürdürülebilirliğe geçiş yapan Kirit Naik, etiketlerin kendilerinin geri dönüştürülebilir olmasının yanı sıra geri dönüştürülebilirliği sağlayan unsurlar olarak önemini vurguladı. Döngüsel ekonomi için tasarımın önemini vurguladı ve biyolojik olarak parçalanabilirlik ve gübrelenebilirliğin nereye uyduğuna değindi. Ehrlitter, kompostlanabilir etiketlerin yerel endüstriyel kompostlama tesisleri olmadan karşılaştığı zorlukların altını çizdi.
Taşıyıcısız etiketler bir başka ilginç tartışmaya yol açtı. Robert McJury, TLF’nin taşıyıcısız bir iş yapmayı denediğini ancak başaramadığını belirtirken Honore Greff, kaplayıcı/laminatörün hala reddedilmesi gereken bir taşıyıcı üzerine taşıyıcısız etiket yapmak zorunda olduğu gerçeğinin altını çizdi. ‘Ancak bu durumda taşıyıcıyı yönetmenin bizim için daha kolay olduğunu söyleyebiliriz, bu yüzden bu ilginç bir çözüm olabilir’. Matt Burton, A B Graphic’in aktif olarak taşıyıcısız teknoloji geliştirme arayışında olduğunu söyledi.
Lütfen Andy Thomas-Emans’ın Label & Labeling Dergisinde , CİLT 44 | SAYI # 2 | NİSAN – HAZİRAN 2022 , yayınlanan orijinal makalesini okuyun.