Dünya genelinde gerçekleşen dijital dönüşümü ve küresel ticaretteki değişen ihtiyaçlar doğrultusunda e-ticaret ekosisteminin güncel ve dinamik ihtiyaçlarını yakından takip eden Ticaret Bakanlığı, oluşturduğu destek paketleri ile e-ihracatın genel ihracat içindeki yüzde 1,5 oranındaki payını yüzde 10’a çıkarmayı amaçlıyor. Böylece dünyada hızla yükselmekte olan sınır ötesi e-ihracat pazarında ülke ihracatçılarının etkin ve aktif bir şekilde rol almasına öncülük etmesine yardımcı olmak hedefleniyor. Bu bağlamda Bakanlık tarafından e-ihracat yapan yararlanıcı firmaların; yurt dışı pazaryerleri üzerinden gerçekleştirdiği tanıtımları, sipariş karşılama hizmetlerine ilişkin giderleri, hızlı teslimatını sağlamak ve iade süreçlerini yönetmek üzere kiraladıkları yurt dışındaki depolarına ilişkin kira giderleri ile hedef ülkelerin yurt dışı pazaryerlerindeki çevirim içi mağaza açılmasına, bu mağazaların yıllık ödemeleri ve ülkelerin e-ticaret paydalarından alacakları hizmetlere ilişkin giderleri desteklenecek.
ETİD e-ticaret sektörünü temsil etti
E-Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ise USA Walmart Satınalma Misyonu toplantıları için 24-27 Temmuz tarihleri arasında Ankara ve İstanbul’da T.C Ticaret Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi himayesinde yapılan istişare toplantılarında Türkiye e-ticaret sektörünü temsil etti. Türkiye e-ticaret pazarında satış yapan satıcıların yurtdışı satış potansiyeli ve e-ihracata yönelik ürün yelpazesinin genişliği ve yüksek kalitesi satın alma heyetinin ilgisini çekerken; Türkiye’nin e-ihracat alanındaki potansiyeli bir kez daha ortaya konmuş oldu.
Destekleri doğru kullanıp ihracatı arttıracağız
ETİD Başkanı Emre Ekmekçi, Ticaret Bakanlığı’nın “E-ihracat Konsorsiyum” modelinin Türk markalarının yurt dışı pazaryerlerinde satışların gerçekleşebilmesi için ne kadar önemli olduğu bir kez daha ortaya konduğunu belirterek “Ticaret Bakanlığımız E-İhracat Dairesi Başkanlığı önderliğinde e-ihracatımızı arttıracak iş modellerini desteklemeye dernek olarak devam edeceğiz. Bundan sonra bize düşen destekleri doğru kullanıp ihracatı artırmak. Destekler kapsamında yararlanıcılar için pazara giriş rapor desteği, dijital pazaryeri tanıtım desteği, e-ihracat tanıtım desteği, sipariş karşılama hizmeti, depo kira desteği, yurt dışı pazaryeri entegrasyon desteği, çevrim içi mağaza ve hedef ülke e-ticaret paydaşlarından alınan hizmet desteği ile pazaryeri komisyon gideri desteği sektör açısından değerli. Artık yabancı müşterilere nasıl ürün satabileceğimiz, pazar çeşitlendirmesi konuları sektörde en çok konuşmamız gereken konular olmalı” diye konuştu.