Ofset baskılı renkli kutular, değişik tasarımlı koliler, fuar stantları üreten Firma Müdürü Kılıç Ambalaj Ziya Özyılmaz’la ambalaj sektörünü değerlendirdik:
Öncelikle Ziya Özyılmaz’ı tanıyabilir miyiz?
Tabii, Kılıç Ambalaj’ın müdürü olarak görev yapıyorum. 16 yıldır burada çalışmalarımı sürdürüyorum.
Hangi sektörlerle çalışmalar sürdürüyorsunuz ve bu sektörlerdeki rolünüz nedir?
Matbaa sektöründe ilerlemiş bir firma olarak, öncelikli olarak ayakkabı sektörüne yoğunlukla çalışmalar sunuyoruz. Özellikle uzun yıllardan beri kurumsallaşmış firmalarla çalışmalar yürütüyoruz. Devamında stant sektöründe yenilikçi tasarımlar ve dikkat çekici baskılarla markaların öne çıkmasını sağlıyoruz. Beyaz eşya alanında markamızın farklılıklarını sunarak evlere özgünlük katıyoruz. Gıda ve tüketim sektöründe ise, kalite standartlarını yükselterek markaların müşteri memnuniyetine görsel olarak eşlik ediyoruz.
Bu sektörler arasında hangisini daha çok firmanız adına faydalı görüyorsunuz? Hangi sektörün sizin için geri dönüşleri daha olumlu yönde?
Tüm müşterilerimiz bizim için değerlidir ve her biriyle çalışmaktan keyif alıyoruz. Tüm müşterimizin farklı ihtiyaçlarını karşılamak için elimizden geldiğince çaba sarf ediyoruz. İş yaptığımız tüm müşterilerimizle aramızda sağlam bir iletişim ve güven temeli oluşturmaya özen gösteriyoruz. Dolayısıyla, bir seçim yapmak yerine her müşterimizin özel ve önemli olduğunu vurgulayarak; hepsine eşit bir özenle yaklaştığımızı söyleyebilirim.
Kılıç Ambalajı rakiplerinden ayıran öncelikli etkenler nelerdir?
Firmamız hızlı üretim kapasitesine sahip ve hammadde eksikliği yaşamıyoruz. Çünkü stoklarımızı düzenli olarak güncel tutuyoruz. Ayrıca, müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik özgün ve etkileyici tasarımlar oluşturmak için firmamız bünyesinde bulunan grafik ve tasarım bölümümüzde 6 arkadaşımız çalışıyor.
‘Yapay zeka ile yaratıcı seçenekler sunuyoruz’
Yeni nesil matbaacılıkta tabi ki bizlerde günümüz teknolojisinden işimizle ilgili destekler alıyoruz. Yapay zeka destekli bir tasarım programı kullanarak, tasarım sürecini daha hızlı bir hale getirmeye çalışıyoruz. Bunun yanı sıra yapay zeka ile yaratıcı seçenekler sunarak tasarım sürecini destekliyoruz. Böylelikle müşterilerimize daha etkileyici ve özgün matbaa ürünleri sunabiliyoruz. Raporlama konusunda da yapay zekayı kullanıyoruz. Ancak, işin her anına etki edecek kadar yoğun bir şekilde değil, daha çok orta düzeyde kullanım sağlıyoruz.
40 yıllık sektör tecrübenize dayanarak geçmiş dönem ile günümüzü değerlendirirseniz ne gibi farklılıklardan bahsedersiniz?
15 yıl önce matbaacılık bu kadar yaygın değildi, ancak zamanında matbaalarda çalışan ustalar, işlerinde becerikli ve mahir insanlardı. Bunun dışında şunu belirtmeliyim, matbaacılık bir ticarethane. Eskiden az üretimle çok paralar kazanıyorduk. Çünkü, teknoloji bu kadar gelişmiş değildi ve insan gücü daha ön plandaydı. Günümüzde teknolojik gelişmelerle birlikte üretim hızı da arttı. Eğer firmalar üretimde sorun yaşarsa bu durum büyük zararlara yol açabiliyor.
Yurtdışında da bağlantılarınız var mı?
Yurt dışında şu an için doğrudan bir bağlantımız yok ama yurt dışındaki matbaacılık sektörü içinde ilk 10’a gireceğimizi düşünüyorum. Çünkü biz ihracat yapmıyoruz ama ihracat yapan firmaların tedarik zincirini büyük oranda karşılıyoruz.