Kendilerini küresel sektöre tanıtmak isteyen herkes drupa’ya geliyor. Tıpkı 2024 yılında, baskı teknolojileriyle ilgili en önemli ticaret fuarının pandeminin neden olduğu sekiz yıllık bir aradan sonra nihayet yeniden gerçekleşeceği gibi. Şimdiden net olan bir şey var: Katılımcılar yenilikçi ürün sunumları ve sürükleyici canlı demolar sunacak.
Canon Avrupa Dijital Baskı ve Çözümler Pazarlama ve İnovasyon EMEA Başkan Yardımcısı Marc Bory, yaklaşan fuarla ilgili olarak “drupa 2024, Canon için önemli bir kilometre taşıdır,” diyor. Bu, küresel baskı ve ambalaj endüstrisinin 28 Mayıs – 7 Haziran tarihleri arasında drupa’da yeniden bir araya gelmesiyle sektördeki bir diğer önemli oyuncuyu teyit ediyor. “Bu fuar, ticari ve endüstriyel baskıda yenilikçiliğimizi, teknoloji liderliğimizi ve hızlandırılmış büyümeye olan bağlılığımızı gösterirken, baskı topluluklarımızla etkileşimlerimizi derinleştirmemize olanak tanıyor. Teknoloji ve iş inovasyonu yoluyla gelecek için sürdürülebilir bir şekilde büyümelerine ve gelişmelerine nasıl yardımcı olabileceğimizi tartışmak için küresel baskı topluluklarıyla tekrar yüz yüze görüşmeyi dört gözle bekliyoruz,” diyor Marc Bory.
Baskı endüstrisinde zorlukların yanı sıra fırsatlar da her yerde mevcutken, drupa’dan yayılan dürtüler her zamanki kadar değerli. Ne de olsa, yalnızca teknoloji trendlerini ve pazar değişikliklerini yakından takip edenler kendileri için yeni potansiyellerden yararlanabilecek. Bobst, Canon, die Durst Group, EFI, Epson, Fujifilm, Heidelberg, Koenig & Bauer, Konica Minolta, Leonhard Kurz Stiftung, Ricoh Europe PLC ve Windmöller & Hölscher buna örnek olarak gösterilebilir. Ricoh Europe İş Yenilikleri ve Çözümleri Direktörü Erwin Busselot, “drupa’ya geri dönebildiğimiz için çok mutluyuz,” diyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: “Fuara getirmeyi hedeflediklerimiz konusunda şimdiden heyecanlanmaya başladık ve Ricoh standına yapılacak bir ziyaretin unutulmaz bir deneyim olacağından eminiz.”
Ayrıca yenilikçi çözümlerini sunacak olan tanınmış KOBİ’ler ve start-up’lar, yetkinlikleriyle pazarı yönlendiren şirketler için ilham verici bir ortam oluşturacak.
Anahtar olarak dijitalleşme
Yeni teknolojiler ve uygulama alanları çok çeşitli fırsatlar sunuyor. Konica Minolta Business Solutions Europe Uluslararası Pazarlama Bölümü Genel Müdürü Olaf Lorenz, fuar öncesinde yaptığı açıklamada, “Çalışma uzunlukları düşmeye devam ettikçe ve sürdürülebilir üretim için talepler arttıkça, dijital baskı ticari ve endüstriyel pazarlarda önemli bir büyüme gücü olmaya devam ediyor,” dedi. Burada başarıyı optimize etmenin odak noktalarından biri de hiç şüphesiz drupa 2024’ün odak temalarından biri olan dijitalleşme. “Standımıza gelen ziyaretçiler, ölçeklenebilirlik, kapasite güvenilirliği, sürdürülebilirlik ve akıllı fabrika otomasyonunun bir araya geldiği ve insan deneyimini merkeze alan büyüleyici bir Endüstri 5.0 masalına kendilerini kaptırabilecekler. Küresel bir teknoloji lideri olarak misyonumuz, dijitalleşmenin barındırdığı potansiyelin belirlenmesine ve ortaya çıkarılmasına yardımcı olmaktır. Ayrıca onları, etiketten geniş formata kadar birçok segmentte uçtan uca ekosistemler sağlayan stratejik ortaklıklarımızı keşfetmeye davet edeceğiz.”
2024 odak temalar
Dijitalleşme, baskı ve ambalaj endüstrilerindeki süreçler ve uygulamalar için bir kolaylaştırıcıdır. Yapay zeka, platform ekonomisi ve endüstriyel uygulamalar alanında yeni ürün çözümlerine açıklık kilit bir rol oynuyor. Ayrıca, sürdürülebilirlik önümüzdeki yıl drupa’nın gündemini belirleyecek. Döngüsel Ekonomi, Enerji Verimliliği ve Kaynakların Korunması gibi konularla sürdürülebilirlik, bir bütün olarak sektör için çok önemli bir faktör haline gelmiştir.
Bu dinamik bağlamda katılımcılar temel faaliyet alanlarını baskı ve ambalaj endüstrileri, ajanslar, ticaret, medya ve araştırmadan oluşan uluslararası bir kitleye sunuyor. Koenig & Bauer Yönetim Kurulu Sözcüsü Dr. Andreas Pleßke “Katılımcılar olarak Dijitalleşme ve Sürdürülebilirlik odak temalarını algılanabilir kılmak için elimizden geleni yapıyoruz. Dijital çözümler sürdürülebilir ürünler, hizmetler ve süreçler için olanak sağlayıcılardır. ‘Exceeding Print’ stratejimizle hem baskı endüstrisini hem de toplumu harekete geçiren konulara ışık tutuyoruz,” diyor.
Katılım için çeşitli olanaklar
drupa sadece vazgeçilmez, küresel bir endüstri platformu olarak talep görmüyor, aynı zamanda Özel Forumlarında ilgili ve vizyoner temaları ve en iyi uygulamaları merkeze yerleştiriyor. Katılımcılar burada yenilikleri, fikirleri ve konseptleriyle yeni iş fırsatları oluşturacak.
drupa cube’de ve Ambalaj, Tekstil ve Sürdürülebilirlik konularındaki çeşitli temas noktalarında katılımcılara ilgili temalar ve büyüme potansiyeli için itici güçler hakkında derinlemesine bilgi verilecektir. Start-up’lar “dna – drupa next age “de kendi platformlarını bulacak ve çözümlerini uluslararası bir uzman kitlesine sunabilecekler.