Küresel markalar ve yerel distribütörler, 29 – 31 Ocak tarihleri arasında Birleşik Arap Emirlikleri, Dubai Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek olan FESPA Middle East 2024’e katılmak için sıraya giriyor. Etkinlik, dijital geniş format, serigrafi ve tekstil baskının yanı sıra tabela ve görsel iletişim alanlarında teknolojik yenilikler için bir platform sağlayacak. Delegeler ayrıca etkinlik boyunca, özel bir program ve sektör uzmanlarıyla ağ kurma fırsatları da dahil olmak üzere ücretsiz eğitim içeriğinden yararlanacaklar.
FESPA Middle East 2024 ziyaretçileri, etkinlik sponsorları Epson ve CMYK’nın baskı ve tabela çözümlerini ve Mimaki, Roland DG, IECHO ve Vanklaser gibi önde gelen tedarikçilerin sunduğu ekipmanları görecekler. Aerolam, Avery Dennison, BestSub, MacTac, Mecolour ve Boyang baskı malzemeleri ve sarf malzemeleri sunan şirketler arasında yer alıyor.
Tanınmış distribütörler arasında Brother, Graphtec, Mutoh, Onyx, Orafol, Philips Digital Signage, Pongs, Valiani ve Vision gibi 45’in üzerinde küresel markayı temsil eden Flex Europa, ADS, Al Shabak, Blue Rhine, Desert Sign, Helios Business Systems Magic Trading Co, Strings International, Quantum Digital ve Wellcare Advertising yer alıyor.
FESPA Orta Doğu ve Afrika Bölge Müdürü Bazil Cassim, “FESPA Orta Doğu etkinliğinin açılışındaki misyonumuz, FESPA’nın küresel fuarlarını, iş desteğini ve topluluğunu Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Güney Asya’ya genişletmektir. Bugüne kadarki güçlü katılımcı kadrosuyla delegeler, özel baskı ve endüstriyel reklam sektörlerinde 100’den fazla markanın çözümlerini görecekler. Ve şimdiden bir dizi tedarikçi ile görüşmelerimiz devam ediyor. FESPA’nın bu yeni pazardaki varlığını genişletmekten ve bu bölgedeki baskı ve endüstriyel reklam işletmelerinin MEA’da büyüyen FESPA Direct üyeliğimizi desteklemek için yeni fırsatları yakalamalarına yardımcı olmaktan heyecan duyuyoruz.”
Mimaki Avrupa, EMEA Pazarlama Genel Müdürü Danna Drion şöyle açıklıyor: “MENA, dijital baskı için henüz kullanılmamış birçok potansiyele sahip büyüyen bir pazar. Tekstilde kişiselleştirme talebinin yanı sıra e-ticaret platformlarının benimsenmesi nedeniyle talep üzerine baskıdaki artış, giderek daha fazla baskı hizmeti sağlayıcısını dijitale eklemeyi veya geçmeyi düşünmeye itiyor. FESPA Middle East, Mimaki’nin bu trendleri karşılayan ve bu heyecan verici pazarın ihtiyaçlarını karşılayan son teknoloji çözümlerimizi sergilemesi için harika bir fırsat olacak. Fuar boyunca yeni ürünlerin lansmanını yapacak ve inovasyon, sürdürülebilirlik ve işbirliğine odaklanmaya devam ettiğimizi göstereceğiz. Müşterilerimiz ve potansiyel müşterilerimizle bağlantı kurmayı ve dijital baskı yeteneklerini benimserken veya genişletirken onları hedeflerinde desteklemenin yeni yollarını bulmayı dört gözle bekliyoruz.”
Magic Trading Co. CEO’su Sina Haghi, “FESPA, dijital baskı endüstrisindeki en büyük ve en önemli etkinliklere ev sahipliği yapıyor ve FESPA’nın nihayet Orta Doğu’ya gelmesinden mutluluk duyuyoruz. Yeni gelişmeleri ve ürünleri sergilemek ve yeni ve mevcut müşteriler ve potansiyel müşterilerle buluşmak için heyecanlıyız. Küçük baskı ve promosyon hediye şirketlerinin baskı ihtiyaçlarını karşılamalarına yardımcı olmaktan gurur duyuyoruz ve erişimimizi genişletmek ve sektörü desteklemek için sabırsızlanıyoruz.”
ADS Genel Müdürü Harry Joseph ise şunları söyledi: “GCC’nin dört bir yanından serigrafi, dijital baskı ve endüstriyel reklam sektörlerindeki en son gelişmelere tanık olmak için gelen ziyaretçilerle FESPA bizim için küresel bir platform. Uluslararası etkinlikler, konferanslar ve sergiler, etkinliklerle ilgili tabela ve markalama malzemelerine yönelik talebi artırıyor. Ayrıca, bölgedeki birçok şehirde kentleşme ve kalkınma, açık hava reklamcılığı, yön bulma tabelaları ve geniş formatlı baskılar için sürekli bir ihtiyaç yaratıyor. Şirket içi profesyonellerimiz bu pazar taleplerinin farkında ve FESPA Middle East 2024’te ziyaretçilerin hedeflerini karşılayacak doğru tabela çözümlerini bulmalarına yardımcı olacaklar.”
Sürdürülebilirlik, KİK’te iş fırsatlarının güvence altına alınmasında kilit bir gereklilik haline gelmiştir ve fuarda da ana temalardan biri olacaktır. Ziyaretçiler, bir dizi tedarikçiden çevreye duyarlı üretim sağlayan çözümler görmeyi bekleyebilirler. Blue Rhine da bu konuya odaklanan katılımcılardan biri. Blue Rhine Dijital Pazarlama Müdürü Ameer Ashraf, “Orta Doğu ve Kuzey Afrika’daki özel baskı ve tabela endüstrilerinde çevre dostu malzemelere ve ilgi çekici görsel deneyimlere doğru bir geçişi yansıtan sürdürülebilirliğe artan bir vurgu gözlemledik. FESPA Middle East 2024’teki standımızın teması ‘sürdürülebilir çözümler ve çevreye duyarlı uygulamalar’ ve etkinlik katılımcılarına temel mesajımız açık: kaliteden ödün vermeden sürdürülebilir seçenekleri benimseyin. Çevre dostu uygulamaların işletmeleri nasıl yükseltebileceğini ve çevreye daha duyarlı bir baskı ortamına nasıl katkıda bulunabileceğini vurgularken, sektöre daha yeşil bir gelecek için ilham vermeyi amaçlıyoruz.”
Bu odak doğrultusunda, DEC’in Kuzey girişinde yer alan Sürdürülebilirlik Spot Işığı materyal vitrini, işlerini daha sürdürülebilir hale getirmek isteyen matbaacılar için eğitim içeriği ve uygulanabilir tavsiyeler sunacak.
FESPA ayrıca, katılımcıların bir dizi zamanlanmış mücadelede çeşitli nesneleri saracakları ilk World Wrap Masters Orta Doğu bölgesel yarışmasına da ev sahipliği yapacak. Kazanan daha sonra Amsterdam’daki FESPA Global Print Expo 2024’te World Wrap Masters Finalinde yarışmaya devam edecek.
FESPA Direct ve Association üyelerine özel Club FESPA Lounge, bölgesel ve küresel matbaacılar ve tabelacılarla ağ kurma fırsatları sunacak ve seminerler ve ikramlar içerecek. Üyeler ayrıca sürdürülebilirlik, kişiselleştirme ve bölgesel matbaacılarla daha geniş trendler hakkında fikir alışverişinde bulunan önde gelen küresel matbaacılardan oluşan bir panele de erişebilecekler.