Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi krizi nedeniyle sekiz yıllık bir ara veren Drupa Fuarı, nihayet 2024 yılında yeniden düzenleneceğinin müjdesini verdi. Görünen o ki bu yıl Drupa’nın yılı olacak…
Baskı teknoloji dünyasının bir numaralı etkinliği olan Drupa, sektörde büyük değişimlere sahne olacağa benziyor. Konica Minolta’nın deneyim fırsatlarından ve yeni tasarım biçimlerinden faydalanarak en yüksek performansla bu yıl kendini yenilemesi ile Drupa ayrıca önem taşıyor. Baskı teknolojisine ilgi duyan tüm katılımcıları, sınırların nasıl değiştiğini ve yeni baskı imkanlarının nasıl ortaya çıktığını gözlemlemeleri için Drupa’ya bekliyoruz…
Drupa 2024’te ziyaretçileri hangi odak noktaları bekliyor?
Bilinen o ki yalnızca teknoloji trendlerini ve yenilikleri takip eden baskı şirketleri ancak yeni potansiyellerden yararlanıp bunları hayata geçirebilir. Bu yıl endüstrinin devleri de Drupa’da baskının geleceğinin nereye gittiğini gösterecek.
Dijitalleşme her şeyin başı ve sonudur…
Dijital baskı, ticari ve endüstriyel uygulamalarda itici güç olmaya devam ediyor. Bu durum özellikle tiraj uzunluklarının düşmeye devam ettiği ve sürdürülebilir üretime yönelik taleplerin arttığı bir dönemde geçerliliğini koruyor. Drupa’nın bu yıl ana temalarından biri olan “Dijitalleşme” konusu, 2024’ün odak noktasıdır. Bu tema, baskı ve ambalaj endüstrisinde tamamen yeni süreç ve uygulamalara imkân tanır ve endüstri 5.0’ın da yolunu açar.
Bu trend bir yandan ölçeklenebilirliği, kapasite güvenilirliğini, sürdürülebilirliği ve akıllı fabrika otomasyonunu birleştirirken, aynı zamanda insan faktörüne de odaklanır. Baskı hacminin ölçeklenebilirliği iki şekilde elde edilir: Kısa vadede dış kaynak kullanımı yoluyla ve uzun vadede üretim donanım ile yazılımlarının dijitalleştirilmesi ve otomasyonu yoluyla.
Yapay zekâ, platform ekonomisi ve endüstriyel uygulamalar alanında yeni ürün çözümlerine açıklık meselesi burada kilit rol oynuyor. Drupa 2024’ün bir diğer önemli konusu da “Kişiselleştirmeye yönelik ilerleyen trend.”
Sürdürülebilirlik odak noktasına göz atalım…
Dijitalleşmenin yanı sıra sürdürülebilirlik de fuarın gündeminde üst sıralarda yer alıyor. Döngüsel ekonomi, enerji verimliliği ve kaynak tasarrufu gibi konular, tüm sektör için temel faktörlerden sayılır. Çevre dostu ve etik satın alma uygulamaları her geçen gün müşteriler için giderek daha fazla öncelik kazanıyor. Bu nedenle yazıcılar, sürdürülebilir ürün seçenekleri ve sürdürülebilir daha küçük CO2 ayak izleri aracılığıyla fark oluşturabilir ve ekolojik ürünlerle beraber hizmetler sunabilir. Dijital çözümler genellikle sürdürülebilir ürün, hizmet ve süreçlerin kolaylaştırıcısıdır.
Gelecekteki diğer trendler…
Drupa yalnızca küresel bir endüstri platformu olarak talep görmekle kalmıyor, aynı zamanda özel forumlarında ilgili ve vizyoner konulara hatta en iyi uygulamalara da odaklanıyor. Bu platformda katılımcılar, yenilikleri, fikirleri ve konseptleriyle yeni iş fırsatları ortaya koyuyor. Konica Minolta’nın da odak noktası şu trendler ve yenilikçi teknolojiler oldu:
E-ticaret büyüme yolunda ilerlemeye devam ediyor: E-ticaretin büyümesinin devam etmesi bekleniyor, bu nedenle matbaacıların çevrimdışı kanalları entegre eden kusursuz bir çevrimiçi deneyim sunması gerekiyor. Günümüzde müşteriler artık kişiselleştirilmiş deneyimler ve çevrimiçi ile çevrimiçi arasında sorunsuz geçişler bekliyor.
Kişiselleştirme: Matbaacılar, kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleri için ileri teknolojilere ve veri analitiğine yatırım yapmalıdır. Buna kişiselleştirilmiş öneriler, hedefli pazarlama kampanyaları ve müşteri sadakatini ve müşteriyi elde tutmayı artırmak için özel promosyonlar dahil olabilir.
Yapay zekâ, otomasyon ve tedarik zincirleri: Operasyonları optimize etmek ve verimliliği artırmak için yapay zekâ (AI) ve otomasyon teknolojilerini kullanmanın türlü faydaları vardır. 3B baskıda birçok şirket iş akışlarını optimize etmek, kusurları tahmin etmek, kaliteyi artırmak ve baskı sürecini otomatikleştirmek için halihazırda yapay zekanın kullanımı ile müşteri hizmetlerine, otomatik envanter yönetimine ve talep tahminine yardımcı olan yapay zekâ destekli sohbet robotları da bu faydalar arasında sayılabilir.
Tedarik zincirini optimize etmek için RFID, stok seviyelerine ilişkin gerçek zamanlı veriler sağlayabilir, envanter sayımındaki doğruluğu artırabilir ve verimli yenileme süreçlerine imkân sağlayabilir.
AR ve VR – Baskının geleceği: Artırılmış ve sanal gerçeklik, büyüleyici imkânlarıyla baskı endüstrisine girdi ve standart araçlar olma yolunda ilerliyor. Bu araçlar, istişareler sırasında örneklenen ve sipariş kararlarını yönlendiren etkileyici ürün görselleştirmeleri ve etkileşimli deneyimler sunarlar.
Veri güvenliği ve gizliliği: Müşteri bilgilerinin korunması ve veri düzenlemelerine uyum esastır. Güçlü güvenlik önlemleri ve şeffaf veri uygulamaları, müşterilerinizin güvenini kazanmak ve korumak için kritik öneme sahiptir. Gelişen teknolojilerin entegrasyonu: Blockchain, Nesnelerin İnterneti (IoT) ve akıllı cihazlar gibi yenilikçi çözümlere göz atın. Bu teknolojiler güvenli işlemlere, gerçek zamanlı envanter takibine ve kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimlerine imkân sağlayabilir.
Akıllı etiketleme ve paketleme: Akıllı etiketler, akıllı yakın alan iletişimi (NFC) etiketleri ve QR kodları ile artırılmış gerçeklik öğeleri içeren etkileşimli paketleme, markaların ve perakendecilerin tüketicilerle etkileşim kurmasına, ürün bilgileri sağlamasına ve etkileşimli deneyimler oluşturmasına yardımcı olur. Sizler de baskı müşterilerinize modern müşteri deneyiminin bu imkânlarını sunabilirsiniz…
Farklı teknolojilerin ve kavramların birleşimi, baskıyı vazgeçilmez kılıyor. Stratejik ortaklıklar aracılığıyla, müşterilerimiz için dijitalleşmenin önünü açıyoruz ve etiket, ambalaj, ticari baskı, talep üzerine kitaplar, tekstil, geniş format, süsleme ve sonlandırma segmentlerinde, baskı öncesinden son işlem aşamasına kadar çok segmentli uçtan uca ekosistemler sağlıyoruz.
Drupa Fuarı, bilginizi artırmak, yeni çözümler keşfetmek veya değerli bağlantılar kurmak için ideal bir platformdur. Şimdiden Drupa 2024’ü not edin ve salon 8B’deki standımızda bizleri ziyaret edin.