Filiz Hanım Öncelikle sizi tanıyabilir miyiz?
İstanbul Teknik Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden 1992 yılında mezun oldum. Yüksek lisans derecemi ise, 1995 yılında tamamladım. Ürün sorumlusu olarak başladığım görevimi, Ar-Ge Müdürü, Planlama Müdürü, üretim müdürü olarak devam ettirdim. Meslek hayatım boyunca; Üretim, Ar-Ge, Kalite, Planlama, Satış departmanlarda bir fiil görev alarak sürdürdüm ve sürdürmeye devam ediyorum. Şu anda ise, Ofset Bazlı Mürekkepler Ürün Direktörü olarak çalışıyorum. 26 yıldır Sun Chemical ailesinin bir üyesiyim.
Sektörün önemli etkinliklerinden birisi olan Avrasya Ambalaj Fuarı’nı değerlendirir misiniz?
Avrasya ambalaj fuarı, sektördeki ileri gelen birçok firmayı bir araya getirdiği, iletişim ve etkileşimi arttırdığı, yeniliklerin paylaşılmasına olanak sağladığı, mevcut müşteri ilişkilerinin gözden geçirildiği ve yeni pazarda yeni müşterilerle ilişkiler geliştirmeyi kapsadığı için oldukça önemlidir.
Sun Chemical olarak, Fuarı nasıl geçirdiniz? Beklentilerinizi karşılayan bir fuar olarak görüyor musunuz?
Sun Chemical olarak, Avrasya Ambalaj Fuarında daha öncesinde TEV çelenklerimiz ve müşterilerimizin yanında onlara destek olarak yer alıyorduk. Bu yıl ilk kez Sun Chemical olarak, kendi standımızla katılım sağladık. Bütün ürün gruplarımızla yer alma, müşterilerimizle birlikte olma ve onları standımızda ağırlama fırsatı bulduk. Bizim için çok heyecan verici ve güzel bir deneyimdi. Fuar programımızı gerçekleştirdiğimiz farklı çalışmalarla da zenginleştirdik. Fuar’ın ikinci günü, TÜYAP Karadeniz Salonunda “Ambalaj Çözümleri” seminerini gerçekleştirdik. Seminer programımıza, Global ekipten iki farklı çalışma arkadaşımızda bizlere destek olarak, Dijital Renk Yönetimi, Mürekkepler, Coatings ve Laminasyon Çözümleri ile ilgili bilgilendirici sunum gerçekleştirdiler. Ayrıca, bu etkinlik kapsamında Experience. Transformation. (Deneyim.Dönüşüm.) olarak değişen yeni sloganımız ve kurumsal videomuzun lansmanını gerçekleştirdik.
2024 planlarınız nelerdir? Şu an gelecek planlarınız için hazırlıklarınız neler, bizimle paylaşır mısınız?
2024 yılında Avrasya Ambalaj Fuarında tekrar yer almayı düşünüyoruz. Tüm ürün gruplarımızla, yeni ürünlerimizle, basılmış örnek çalışmalarımızla, ürünlerimizi öne çıkaran detaylara yer vereceğiz.
Fuarlara katılmak rakiplerinizle rekabet gücünü arttıyor mu?
Elbette fuar katılımları rekabet gücünü arttırıyor. Sektörde rakiplerimizle müşterilerimizle, ikincil tedarikçilerimizle aynı ortamda üç dört gün bir arada bulunma fırsatı buluyoruz. Her anlamda sinerjiyi, etkileşimi ve rekabeti de etkiliyor.
Türkiye Matbaa Sektörünün iç ve dış pazardaki durumuna ilişkin görüşleriniz nelerdir?
İç pazarda ofset ve likit mürekkepler grubunda pazarın lideri konumundayız. Dış pazarda ise, Sun Chemical çok büyük bir paya sahip, ambalaj mürekkepleri, dijital tekstil mürekkepleri, pigmentler, tutkallar, kaplamalar, polimerler gibi birçok yardımcı malzemelerle birlikte ambalaj ve renk çözümlerde küresel bir hizmet sunuyoruz.
Sektörünüzde öncü olduğunuzu düşünüyor musunuz?
Elbette yenilikçi çözümlerimiz, ileri gelişmiş teknolojilerimiz, araştırma-geliştirme, üretim ve dağıtımda sürdürülebilir uygulamalarımızla öncü olduğumuzu düşünüyoruz. Sun Chemical olarak, sürekli gelişim felsefemiz, yenilikçi, yaratıcı ve kullandığımız en son teknolojiler ile dünyanın birçok yerinde aynı kalite de hizmet veriyoruz. Vizyonumuz hem bugünün hem yarının dünyasını kapsıyor, yeni ürün ve uygulamalara her zaman liderlik ediyoruz.