Hayatımızın dijitalleşmesiyle birlikte endüstriyel baskı sektörü de hızla gelişiyor. Bir zamanlar yüksek hacimli jenerik baskıların hakim olduğu endüstriyel baskının seküler bir düşüş içinde olduğu bir gerçek. Pandemi bu eğilimleri daha da kötüleştirdi ve genel ticari pazarda bazı toparlanma işaretleri görsek de, olumlu toparlanma tam olarak pandemi öncesi seviyelerinde değil.
Bildiğimiz tek şey, belirli sektörlerdeki baskının dijital olarak yapıldığında büyümeye devam ettiği. Bu evrim sadece dijital çağın etkisiyle değil, aynı zamanda daha kısa, özelleştirilmiş baskı çalışmaları ve dijital olarak basılmış kitapları beraberinde getiren etkili iletişimle de ilgilidir.
Artık endüstriyel matbaaların işlerini devam ettirmek için dijitale daha sistematik bir şekilde bel bağladığını ve müşterilerine uygun, en yüksek kalitede ve ekonomik olarak makul, giderek daha fazla teklif sunduklarını görüyoruz.
Yayıncılık sektöründe yeşil ve kısa vadeli bir dönüşüm
Yayıncılık sektöründe gözlemlediğimiz en önemli değişimlerden biri, daha sürdürülebilir ve kısa süreli üretime geçiş. Pandemi dönemindeki tedarik zinciri aksaklıklarının neden olduğu stok fazlası ve 2022 ile 2023 başlarındaki durgun satışlar nedeniyle küresel baskı siparişlerinde bir düşüş yaşayan yayıncılar, yeni düzene ayak uydurmaya çalışıyor.
Örneğin kitap yayıncıları, artan üretim maliyetlerini dengelemek ve normal sevkiyat sürelerini yeniden kazanmak için genellikle daha küçük ilk baskılar için offshoring’e geri dönüyorlar. Bununla birlikte, artık bir kitabın kulanım süresi başlangıcından itibaren kısa süreli ve Talep Üzerine Baskı (POD) üretimini içeren bir yaklaşımı benimsiyorlar ve öngörülemeyen talebi karşılamak için pazarda daha erken ve daha sık baskı yapıyorlar. Bu strateji, yayıncıların olası envanter eksikliklerini etkili ve uygun maliyetli bir şekilde kapatmalarına olanak tanır.
Kitaplar, dergiler ve daha fazlası dahil olmak üzere talep üzerine baskı ürünlerinde uzmanlaşan Alexandar’s Print Advantage, bu artan talebi karşılamak için kısa süre önce bir HP Indigo 100K kullanmaya başladı. Baskı makinelerinin otomatikleştirilmiş iş akışlarına işaret eden Alexandar’s, hızlı büyümeyi idare etti ve en yüksek kalitede ürünleri her zamankinden daha hızlı ve verimli bir şekilde teslim etti.
Benzer şekilde, Avrupa’nın önde gelen baskı hizmeti sağlayıcılarından Graspo CZ de dijital baskıya yatırım yapıyor ve özellikle kısa tirajlı ve özelleştirilmiş basılı malzemelere yönelik artan talebi karşılayabilmek için HP PageWide T250 HD inkjet baskı makinesini kullanmaya başladı. Daha önce sadece ofset baskı yapan şirket, artık tek bir tıklamayla bir kitap bloğunu ilk sayfasından son sayfasına kadar basma ve ciltleme imkanıyla operasyonlarını hızlandırıp otomatikleştirebiliyor.
Öte yandan sektörel yayıncılar, duygusal ve deneyimsel değerin tüketiciler için giderek daha önemli hale gelmesiyle birlikte baskının algılanan değerini yükseltmek için dijital üretim ve özel sonlandırma tekniklerinden yararlanarak sınırlı baskı adetlerine odaklanıyor. Aynı zamanda akademik ve bilimsel yayıncılar da baskı adedini doğru boyutlandırma, ciltsiz ciltleme ve geri dönüştürülmüş kağıt ve soya bazlı mürekkepler gibi geri dönüştürülebilir malzemeler kullanma gibi çevre dostu uygulamalara öncelik veriyor. Sürdürülebilirlik yönündeki bu değişim hem tüketici talebinden hem de çevresel etkiyi azaltma taahhüdünden kaynaklanıyor.
İşte tam da bu odak noktasından hareketle, müşterilerimizin çevre ve sürdürülebilirlik hedefleriyle uyumlu HP Endüstriyel teknolojisine daha fazla yatırım yaptığını görüyoruz. Bu yılın başlarında COPYTOP, ürettiği medya çeşitliliğinin yanı sıra şirketin karbon ayak izini azaltmaya yardımcı olmak için HP Indigo 15K dijital baskı makinesine yatırım yaptı.
Tüm bu eğilimlerin temelinde, kağıt fiyatlarındaki ve nakliye maliyetlerindeki artış, sektörü daha kısa ve daha hedefe yönelik baskı işlerine yöneltmiştir. Bu değişim, maliyet bilincine sahip ve sürdürülebilir uygulamalara yönelik daha geniş bir sektör eğilimini yansıtmaktadır.
Doğrudan posta gönderimi güçlü bir geri dönüş yaptı
Genellikle pazarlama faaliyetlerinin temel kilit noktası olarak görülen doğrudan posta, yeniden yükselişe geçecek. Örneğin Birleşik Krallık’ta reklamverenlerin %80 gibi şaşırtıcı bir oranı, bu kanalın daimi etkinliğinin altını çizerek, pazarlama amaçlı posta dağıtımlarından yararlanıyorlar.
Posta ücretlerindeki artışlar yaz aylarında hafif bir yavaşlamaya neden olsa da, 2023’ün 4. çeyreğine ve sonrasına doğru kayda değer bir toparlanmaya tanık oluyoruz. Markalar, hedef kitlelere daha etkili bir şekilde ulaşma ve bu kitlelerin ilgisini çekmede doğrudan postayla birlikte internetin önemli bir rol oynadığı “bütüncül kanallı” kampanyaların değerini giderek daha fazla anlıyor.
Ayrıca, reklamcılıkla ilgili artan maliyetler ve yaşanan zorluklar, dijital olarak yerel doğrudan tüketiciye ulaşan markalar da dahil olmak üzere pazarlamacıları, büyüme stratejilerinin hayati bir bileşeni olarak doğrudan postayı benimsemeye zorluyor. Bu yeniden yükseliş, dijital çağda fiziksel pazarlama materyallerinin kalıcı gücünü vurguluyor ve endüstriyel baskı pazarının yeniden dengelenmesine yardımcı oluyor. Dijital pazarlama müşterilerin görme ve işitme duyularına ulaşırken, markalar koku, görme, tat, işitme ve dokunma gibi beş duyuya birden ulaşmak için basılı, fiziksel ve çevrimdışı pazarlamanın bir kombinasyonunu kullanmalıdır.
Aslında, Amerika’nın önde gelen dergi bayisi The N2 şirketi, pazarlama alanının ön saflarında yer almak ve aynı zamanda günümüzün rekabetçi pazarında müşterilerinin marka görünürlüğünü, etkileşimini ve başarısını yükseltmek için tekliflerini uyarlayarak topluluk oluşturmak için kısa süre önce iki HP PageWide Advantage 2200 inkjet baskı makinesi kurdu. Şirketin HP inkjet baskı makinelerine yaptığı yatırım, işletmenin büyümesi, gelişimi ve daha geniş stratejisi için paha biçilmez olduğu kanıtlanan garantili kalite, üretim süresi ve genel verimliliğe borçludur. Baskı makinesi, yüksek kaliteli baskıyı korurken yüksek üretkenlik ve farklı medya kalınlıklarıyla endüstriyel baskıyı destekliyor.
Endüstriyel matbaalar yeni iş modellerini benimsiyor
Endüstriyel baskı sektörü yeni pazar dinamiklerine uyum sağladıkça önemli bir dönüşüm geçiriyor. endüstriyel matbaalar, çok sayıda kısa baskı işinin üstesinden nasıl geleceklerini ve müşterilerine talep üzerine baskı platformlarını nasıl sunacaklarını artık biliyor.
Web-to-print hız, kişiselleştirme ve genel müşteri deneyimini geliştiriyor. Müşterilerimizden biri olan Saal Digital, günde ortalama 5.000 online web-to-print siparişi ile ilgileniyor ve aynı gün teslimat talebini karşılamak için HP Indigio 15K ve HP Indigo 12000 dijital baskı makinelerini kullanarak talebi karşılamak için her şeyden önce gelişmiş yazılım ve teknolojinin verimliliğini öne çıkardı.
Etiket ve ambalaj alanında da daha kısa tirajlı ve hatta ultra kısa tirajlı baskılara olan talep hızla artıyor ve endüstriyel matbaalar mevcut müşterilerine bu tür hizmetler sunmak için harika bir konumda bulunuyor. Bu stratejik değişim, dijital baskı teknolojilerindeki uzmanlıklarından yararlanırken büyüyen pazarlara girmelerini sağlıyor. Katlanabilir karton ve etiketlere yönelik hareket, web’den baskı platformlarını kullanarak çeşitlendirmeye yönelik daha geniş bir eğilimi yansıtıyor.
Bu nedenle 42” inkjet çözümü olan HP PageWide Web Press T485 HD gibi ürünleri piyasaya sürdük. Olağanüstü üretkenlik, off-set kalitesi ve çeşitli medya türleri ve biçimleri üzerinde daha geniş bir uygulama yelpazesi üretme kabiliyeti sunarak müşterilerin işlerini büyütmelerine ve yeni uygulamalara açılmalarına olanak tanır.
Endüstriyel matbaalar değişen ortama uyum sağlıyor, sürdürülebilir uygulamalardan yararlanıyor ve büyüme için yeni yollar keşfediyor. Bu esneklik ve uyarlanabilirlik dijital baskı teknolojisi için büyüme yaratıyor ve HP’nin kanıtlanmış deneyimi ve yenilikçi çözümleri bu noktada fark yaratıyor.
2024’e doğru ilerlerken, endüstriyel baskı alanında daha fazla otomasyon ve daha fazla dijitalleşmenin gelişmesiyle birlikte, dijital bir anlayışa doğru bir hızlanma bekliyoruz. Önümüzdeki dönüşüm sürdürülebilirliği kucaklayacak, daha kısa tirajları her zamankinden daha etkili bir şekilde yönetecek ve yeni fabrikalara ve daha az insan müdahalesi ile yenilikçi üretim yöntemlerine yol açacak. drupa 2024’te, endüstriyel baskı ortamının geleceğini nasıl öngördüğümüzü göstermek için HP standını ziyaret etmeye değer.