Reklamcılık, kâğıt ve kâğıt ürünleri, matbaa, basım ve yayıncılık, tekstil, plastik ürünleri, metal ve makine sanayi, seramik ve cam gibi çok sayıda sektör ile doğrudan ilişkili olan Türkiye Promosyon Sektörü’nün, 300 milyar liranın üzerinde bir pazar hacmine sahip olduğu öngörülüyor. Giyimden elektronik eşyaya, züccaciyeden ofis ekipmanlarına, kırtasiyeden otomobil aksesuarlarına kadar yüzlerce farklı ürün grubunu bünyesinde bulunduran sektör, 2024 yılında 2 milyar dolarlık ihracat hedefliyor.
Promosyon sektörünün, ihracata oldukça açık bir alan olduğunu ve bu potansiyeli alınacak farklı aksiyonlarla daha da arttırmayı hedeflediklerini açıklayan PROMASİAD (Promosyon ve Matbaa Sanayici İş İnsanları Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, “Yeni pazarlara açılmak noktasında fuarlara büyük önem veriyoruz. Dernek olarak yurt içi ve yurt dışında önemli fuarların ya destekçisi ya da katılımcısıyız. 31 Ekim – 01 Kasım 2024 tarihlerinde Tüyap Beylikdüzü’nde gerçekleşecek PROMOGIFT İstanbul fuarı da bunların başında geliyor” dedi. Informa Markets tarafından PROMASİAD işbirliğinde düzenlenen PROMOGIFT İstanbul’un, çoğunluğu yerli üretici 110’dan fazla firma ile yurt içi ve yurt dışından 6 binin üzerinde alıcıyı buluşturacağını ifade eden Karatemiz; “Fuar katılımcıları, ürün ve yeniliklerini ilk elden tanıtma fırsatı bulurken, yeni siparişler alabilecek, avantajlı satın alma anlaşmaları yapabilecek, ulusal ve uluslararası ölçekli ticari işbirlikleri gerçekleştirebilecekler,” dedi.
Başta KOBİ’ler olmak üzere işletmelerin hem müşterileriyle hem de çalışanları, tedarikçileri, bayileri ve diğer tüm sosyal paydaşlarıyla olan ilişkilerini geliştirmek için kullandıkları promosyon ürünleri endüstrisi, PROMOGIFT İstanbul 2024’te bir araya gelecek. Fuarda, “Kurumsal Tanıtım Ürünleri”, “Promosyon Baskı Sistemleri”, “Kurumsal Tekstil Ürünleri”, “Hediyelik Eşyalar”, “Kırtasiye & Ofis Aksesuarları”, “Teknoloji & Elektronik Eşya”, “Matbaa Ürünleri” ve “Geri Dönüşümlü Ürünler” ana kategorilerinde binlerce yeni ürün bir arada sergilenecek.
Karatemiz, “Türk firmalarını küresel rekabette öne çıkaracak adımlar atıyoruz”
“Promosyon ürünleri endüstrimiz; promosyon ürünlerini üreten, tedarik eden ve/veya baskı yapan tedarikçilerden ve bu ürünleri müşterilere pazarlayan ve satan distribütörlerden oluşuyor. 300 milyar liranın üzerinde bir hacmimiz var. Dernek olarak, yurt içi pazarı büyütecek ve yurt dışı satışları arttıracak adımlar atmayı sürdürüyoruz” diyen PROMASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz, bu noktada devletten de beklentileri olduğunu vurguladı. Karatemiz açıklamasında “Yerli üretimin yaygınlaştırılması ve dışa bağımlılığın azaltılabilmesi adına ithalatın zorlaştırılması yanında promosyon ürünleri imal eden, ürün geliştirme, tasarım ve AR-GE’ye ağırlık veren firmalarımıza devlet teşviklerinin verilmesi, sektörümüzü küresel rekabette daha güçlü hale getirecek,” dedi.