Mart ayında adresinde yayınlanan Print Horizons Raporu, matbaacıların ve tedarikçilerin drupa’ya hazırlanırken araştırmaları gereken en önemli konulara ilişkin kısa bir rehber niteliğindedir. Bulgular, drupa 2024’e hâkim olması muhtemel temel teknik ve pazar gelişmelerine ilişkin 9. drupa Küresel Eğilimler Anketi’nden elde edilen ek sorulara dayanıyor. Rapor, değerli bilgiler sunmakta ve tüm matbaacıları, büyük bir kısmı dijitalleşmeye, aynı zamanda sürdürülebilirlik ve yapay zekaya odaklanan sektördeki değişikliklere hazırlamaya yardımcı olmaktadır.
Büyüklükleri, bölgeleri veya pazarları ne olursa olsun, tüm matbaacılar dijitalleşmenin baskıda yol açtığı sismik değişimlerin farkına varmalıdır. Aslında asıl zorluk, bu kadar çok radikal değişikliğin hızlı temposu göz önüne alındığında nereden başlanacağına karar vermekte yatıyor.
Geçen yıl Kasım ayında yayınlanan 9. drupa Küresel Eğilimler raporu, son birkaç yılda karşılaşılan zorluklar göz önüne alındığında oldukça olumluydu. Matbaacılar ve tedarikçiler, yeni teknolojiden yararlanmanın başarılı bir geleceğin anahtarı olduğunu biliyor. Sorun, bu amaca en iyi nasıl ulaşılacağıdır. Bu düşünceyle, 2023 Trendleri anketinde teknoloji fırsatları ve öncelikleri hakkında bir dizi soru sorulmuştur. Çalışmanın yazarları, yanıtlardan yola çıkarak, Pazar katılımcılarının daha fazla araştırma ve yatırım için öncelik listelerinin başında yer alan altı temel konu belirlemiştir:
1. Analog ve dijital üretimin değişen dinamikleri
2. İş Akışı ve Otomasyon
3. Baskı ve Sonlandırma
4. Web’den Baskıya
5. Dijital Ambalaj ve Etiketler
6. Sürdürülebilirlik ve ESG
Printz Horizons Raporu bu konuların her birini ele almakta ve bu raporun yazarlarıyla yapılan bir dizi röportajda sektör uzmanlarının yorumlarıyla tamamlanan anket bulgularını incelemektedir.
Analog ve dijital üretimin değişen dinamikleri
Matbaacıların çoğu geleneksel baskıyı dijital üretimle birlikte kullanmaya devam edecek. Etkili bir şekilde uygulandığı takdirde, bu iki süreç birbiriyle rekabet etmemeli, birbirini tamamlamalıdır. Dijital baskı temel bir üretim yöntemi olarak görülmelidir.
Tabaka toner teknolojisi hala bu pazarın hacimsel ucuna hakim olsa da, çeşitli görünümleriyle inkjet, tedarikçilerin çabalarının çoğunun odaklandığı yerdir. Geleneksel ve dijital baskı arasındaki ekonomik başabaş noktası hakkında geçmişte yapılan basit konuşmalar, dijital baskının bir pazarı nasıl değiştirebileceği ve üretim verimliliğini nasıl optimize edebileceği hakkında daha sofistike diyaloglar tarafından geride bırakıldı.
Yatırımların yapılması gerekiyor
Baskı şirketlerinin, dijital baskıya yapılan yatırımın diğer iş süreçlerinin dijitalleştirilmesiyle el ele gitmesi gerektiğini anlaması gerekiyor. Örneğin, birçok matbaacı bireysel iş akışlarını otomatikleştirmek için cesur girişimlerde bulundu, ancak çok azı PDF’den nihai ürüne kadar tek bir otomatik iş akışı oluşturma gibi daha büyük bir zorluğun üstesinden gelebildi. Şimdi tam zamanı olabilir.
Yapay zekâ da elbette bir rol oynayacaktır. Bugün hiçbir teknoloji raporu yapay zekanın etkisine dikkat çekmeden tamamlanamaz. Baskı endüstrisinde halihazırda bir dizi uygulamada kullanılıyor ve drupa 2024, birçok tedarikçinin insan yeteneklerini desteklemek ve artırmak için yapay zekâ kullanmanın faydalarını tanıttığını görecek.
Sürdürülebilirlik ve ESG
Artık hiçbir matbaa veya tedarikçi sürdürülebilirliği görmezden gelemez. Sürdürülebilirliği artırmak için atılan adımlar giderek artan bir şekilde kârlılık için de iyi olmakta ve müşteriler tarafından da talep edilmektedir, bu nedenle bu görevi hevesle yerine getirmek hiç de zor değildir. ESG (Çevresel, Sosyal ve Yönetişim) daha zorlayıcıdır, çünkü net bir tanım yoktur ve yasa koyucular ne anlama geldiğini kodlamak için mücadele etmektedir. Şimdilik, matbaacılar ve tedarikçiler anladıkları şeyle, yani CSR (Kurumsal Sosyal Sorumluluk) politikalarını ve süreçlerini resmileştirmekle başlamak isteyebilirler.