Baskı sektörü üç zorluğun birleşimiyle karşı karşıya: sürekli artan maliyet baskıları, kalifiye eleman sıkıntısı ve artan sürdürülebilirlik gereksinimleri. Bu mega trendlere yanıt olarak Heidelberger Druckmaschinen AG (HEIDELBERG) bu yılki drupa fuarında “Potansiyelinizi Açın” sloganı altında çok sayıda yenilik sunacak. Odak noktası müşteriler ve onların matbaalarının en son teknoloji ve hizmetleri kullanarak iş potansiyelinin geliştirilmesi ve kullanılmasını optimize etme ihtiyacı olacak. Yeni nesil Speedmaster XL 106 gibi drupa’da tanıtılan yenilikler sayesinde HEIDELBERG, müşterilerini önceki çözümlere göre yüzde 20’ye kadar daha yüksek verimlilik sağlayan bütünsel bir konseptle destekleyebiliyor.
“HEIDELBERG 20 yıldır baskının dijitalleştirilmesinde sektörün öncüsü olmuştur. Ana hedefimiz müşterilerimizin tüm değer zincirini optimize etmektir” diyor HEIDELBERG CEO’su Dr. Ludwin Monz. “Bu amaçla, matbaa süreçlerini neredeyse tamamen dijitalleştirdik ve entegre ettik ve drupa’daki çözümlerimiz ticari ve ambalaj baskı müşterilerimize endüstriyel baskı üretiminde maksimum verimlilik sunuyor” diye ekliyor.
Kısaca kilit konular:
• Baskı işletmeleri üretimlerini nasıl daha verimli hale getirebilir?
Artan maliyet baskıları, matbaaları rekabet güçlerini korumak için sürekli yatırım yapmaya zorluyor – yani daha yüksek üretkenlik, gelişmiş verimlilik ve yeni iş alanlarına. HEIDELBERG, ticari ve ambalaj baskı endüstrisindeki müşterilerin değer faktörlerini anlıyor. Saatte 21.000 sayfaya kadar daha yüksek baskı hızı, AI destekli yardım sistemleri ve gelişmiş Push to Stop işlevleri ile Speedmaster XL 106’nın yeni Peak Performance nesli gibi yenilikler, endüstriyel ofset baskıyı daha da rekabetçi hale getiriyor.
HEIDELBERG başka bir yeniliği de sergileyecek: Boardmaster’ın verimliliği ambalaj baskı endüstrisinde yeni verimlilik standartları belirliyor. Yeni Boardmaster, yüzde 90’a varan makine kullanılabilirliği ve dakikada 600 metre maksimum baskı hızına sahip bir fleksografik web baskı sistemi. Önceki nesil ile karşılaştırıldığında, makine konsepti endüstriyel ambalaj üretiminde toplam sahip olma maliyetini önemli ölçüde azaltıyor.
• Matbaalar kalifiye işçi sıkıntısına nasıl yanıt verebilir?
İşgücü ve kalifiye eleman sıkıntısı baskı endüstrisinde de giderek daha ciddi bir hal alıyor. HEIDELBERG bunu göz önünde bulundurarak, müşterilerine matbaa personelinin eğitimi de dahil olmak üzere ürün ve süreçlerin otomatikleştirilmesi için çözümler sunuyor. Speedmaster XL 106’daki tam otomatik Plate to Unit klişe lojistiği ve baskı sonrası operasyonlar için yeni robotik çözümler, ticari baskıda bunun iki örneğidir. Yeni nesil Speedmaster XL 106, tek bir operatörün tüm makine parkını kontrol ettiği küme üretimini de destekliyor. Gelecekte HEIDELBERG, ambalaj baskısında standartlaştırılmış uygulamalar için otonom baskıyı mümkün kılacak. Şirket ayrıca navigasyonlu kullanıcı rehberliği sağlayarak operatörlere daha karmaşık baskı işlerinde yardımcı olacak.
• Baskı sektörü nasıl sürdürülebilir ve aynı zamanda ekonomik üretim yapabilir?
Baskı üretiminde sürdürülebilirlik dünya çapında en büyük trendlerden biri ve aynı zamanda sektör için büyük bir zorluk. Modern matbaalar enerji ve kaynak tüketimlerini azaltarak daha da sürdürülebilir olmayı hedefliyor. Bununla birlikte, baskı ürünleri de değişiyor, plastikten uzaklaşıyor ve daha fazla kâğıda yöneliyor. HEIDELBERG sürdürülebilir baskı çözümleri sunarak müşterilerinin enerji ve hammadde tasarrufu yapmalarına yardımcı oluyor. Eğer 1990’dan kalma bir Speedmaster ile güncel versiyonu karşılaştırırsanız, 1.000 yaprak başına enerji tüketiminin yüzde 40’a kadar azaldığını görürsünüz. HEIDELBERG bu yılki drupa fuarında, saatte 21.000 yaprağa kadar maksimum hıza sahip en yeni nesil baskı makinelerini tanıtacak. Bu artan üretim hızı, müşterilerin tabaka başına enerji tüketimlerini daha da düşürmelerine yardımcı olacak. Dahası, yapay zekâ ve yeni yardım sistemlerinin kullanımı da kâğıt atık miktarını azaltarak kağıt tasarrufu sağlayacaktır.
• Baskı endüstrisi dijitalleşmeden nasıl yararlanıyor?
Baskı endüstrisinde dijitalleşme, dijital müşteri siparişinin alınmasından, baskı verilerinin hazırlanmasına, baskı işinin planlanmasına ve gerçekleştirilmesine ve baskı ürününün baskı sonrasına aktarılmasına, teslimat ve faturalandırmaya kadar üretim sürecinin uçtan uca entegrasyonunu sağlıyor. Bu bağlamda HEIDELBERG drupa’da ticari ve ambalaj müşterileri için uçtan uca otonom baskıyı sergileyecek. Yeni müşteri portalı ile şirket, dijitalleşmeyi bir üst seviyeye taşıyor ve kapasite kullanımı, bakım ve idame gibi hususlar da dahil olmak üzere baskı yönetimini daha da genişletiyor.
• drupa 2024 – Düsseldorf ve Wiesloch-Walldorf’ta “Potansiyelinizi Açığa Çıkarın”
HEIDELBERG iki farklı yerde baskı işletmelerinin kapasitelerini nasıl artırabileceklerini gösterecek. Düsseldorf’taki Salon 1’de şirket, endüstriyel ambalaj üretimiyle ilgili çeşitli gereksinimler için son derece otomatikleştirilmiş uçtan uca ambalaj iş akışını sergileyecek. Odak noktası, maliyet baskıları ve değişen koşullarla karşı karşıya kalındığında nasıl daha rekabetçi olunabileceği olacak. Ayrıca Salon 1’de, ticari ve yayıncılık matbaacıları Prinect sayesinde uçtan uca bağlanabilirlikten yararlanan bir iş akışı bulacaklar. Deneyim Merkezi’nde HEIDELBERG, yapay zekâ tabanlı analiz araçları, akıllı yardım sistemleri, çevrimiçi hizmetler ve sürdürülebilir üretim çözümleri ile baskı teknolojisinin ötesine geçen geniş hizmet yelpazesini sergileyecek.
Wiesloch-Walldorf’taki HEIDELBERG tesisinde, HEIDELBERG portföyünün tamamındaki iş potansiyeline odaklanılacak. Şirket burada, ticari ve ambalaj baskıdan etiket baskıya, tabaka ofset ve dijital baskıdan flekso baskıya ve küçük şirketlere yönelik ürünlerden tam otomatik üretim hatlarına kadar tüm pazar segmentleri için baskı makineleri ve yazılım çözümleri de dahil olmak üzere tüm ürün yelpazesini sergileyecek.