Kendinizden ve Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği’nden (PROMOTÜRK) bahseder misiniz?
Zirve Şapka Yönetim Kurulu Üyesiyim. Sakarya Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun oldum ve İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde yüksek lisansımı tamamladım. 2021 yılında yapılan seçimde Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği’nin (PROMOTÜRK) Genel Başkanlığı’na seçildim. PROMOTÜRK, Türkiye’de promosyon sektörünü temsil eden, 81 ilde ve 7 bölgede 500’ün üzerinde üyesi bulunan bir sivil toplum kuruluşudur. 29 yıllık geçmişiyle, Türkiye’de faaliyet gösteren köklü kuruluşlardan biridir. Derneğimiz, çeşitli faaliyetlerle hem üyelerimize hem de ülkemize katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Orta Doğu ve Balkanlar’ın en büyük promosyon ve kurumsal tanıtım ürünleri fuarı olan Promosyon Show fuarının yanı sıra, ticareti artırıcı çeşitli organizasyonlar düzenliyoruz. Ayrıca Avrupa’daki diğer promosyon fuarları ile iş birliği yaparak sektörü büyütecek projeler geliştiriyoruz. Bu sayede oluşturduğumuz network ile gücümüzü ve etkinliğimizi artırmayı hedefliyoruz.
Sektörün mevcut durumu hakkında neler söylersiniz?
Promosyon sektörü çok dinamik bir sektördür. “Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir” mottosunu benimsemiş olan sektörümüz, her dönemin trendlerine uyum sağlama kapasitesine sahiptir. Geçmişte en çok satan promosyon ürünleri kalem, ajanda ve çakmak iken, bugün teknolojinin gelişmesi ve kentleşmiş hayat ile en çok satılan promosyon ürünleri powerbank, USB kablolar, termos ve su mataraları olmuştur. Bu kapsamda değişen ve dönüşen dünyaya uyum sağlayarak, firmalarımızın en önemli pazarlama araçlarından biri olan kurumsal tanıtım ürünlerimizle destek olmaya devam ediyoruz.
Promosyon Show 2024 hazırlıkları ve fuarın kapsamı hakkında bilgi verir misiniz?
PROMOTÜRK desteğiyle Promo Fuarcılık olarak bu yıl 36. Promosyon Show 2024 fuarını düzenliyoruz. Bu fuarın, promosyon sektörünün Avrupa ve diğer bölge ülkeleri ile iş birliğini artırıcı bir ticaret hacmi oluşturacağına inanıyoruz.
Fuar kimlere hitap ediyor? Fuarı kimler ve neden ziyaret etmeli?
Promosyon Show Fuarı, kendi firmasını, markasını ve ürününü tanıtmak isteyen bütün yöneticilere hitap etmektedir. Sektör temsilcilerimiz arasında; 10 kişinin çalıştığı bir oto tamir firmasının ihtiyaçlarını karşılayan da Türkiye’nin en büyük holdinglerinin kurumsal tanıtım materyallerini karşılayacak donanıma sahip firmalarımız da var. Bu nedenle hedef kitlemiz, Türkiye’deki ve dünyadaki tüm şirketlerdir diyebiliriz.
Fuarda ziyaretçileri bekleyen yenilikler nelerdir?
Ziyaretçilerimiz ve katılımcılarımız, bu heyecan verici yenilikleri ve disiplinli çalışmaların sonuçlarını yakından deneyimleyebilecektir. Son olarak, herkesi 18-21 Eylül 2024 tarihleri arasında Türkiye’nin tek, Orta Foğu ve Balkanlar’ın en büyük kurumsal tanıtım ürünleri fuarı olan Promosyon Show Fuarı’na bekliyoruz.