UPM Raflatac, yenilikçi Envelope 2024 projesinde Eurostampa ile yaptığı iş birliğini duyurmaktan gurur duyuyor. Bu yılki proje, teknoloji ve yaratıcılık arasındaki sinerjiyi vurgulayarak en yeni tasarım ve sürdürülebilir malzemeleri sergiliyor.
Şarap, köpüklü şarap, alkollü içkiler, çikolata, gıda ve kozmetik ambalajlarına yönelik yüksek kaliteli etiketleriyle tanınan Eurostampa, birkaç yıldır İtalya Pollenzo Gastronomik Bilimler Üniversitesi ve Ohio Cincinnati Üniversitesi DAAP (Tasarım, Mimarlık, Sanat ve Planlama) Programı öğrencileriyle iş birliği yapıyor. Bu yılki projede öğrenciler, her biri sürecin farklı bir bölümünü yöneten iki grup halinde çalıştılar. Pollenzo grubu pazarlama rolünü üstlendi ve markaların yönergelerini takip eden yaratıcı bir brief geliştirmek için çalıştı. Cincinnati öğrencileri ise grafik ajansı rolünü üstlenerek, her markanın kendine özgü kişiliğini ifade eden etiket tasarımları oluşturdular.
Bu ortak proje, yeni ve mevcut teknolojileri, malzemeleri ve baskı çözümlerini deneyerek etiket tasarımının sınırlarını zorlamayı amaçlamıştır. Öğrenciler, tanınmış markalar Bacardi, Nutella, Jose Cuervo, Fior di Sole ve Perrier Jouet için Z Kuşağı tüketicilerinin beklentilerini karşılayacak yedi etiket geliştirmek üzere Eurostampa’nın tasarımcılarıyla birlikte çalıştılar.
Zarf, UPM RAFLATAC HIPSTER WSA PCR-FSC ve UPM RAFLATAC FOREST FILM™ PP CLEAR gibi yenilikçi etiket malzemelerinden örnekler içeriyordu. Hipster WSA PCR-FSC, dokulu, keçe işaretli bir yüzeye sahip sıcak, zarif bir beyaz gölge sunarak benzersiz bir görünüm sağlıyor. Yüz kağıdında %100 geri dönüştürülmüş elyaf kullanılmıştır. Bu arada, dünyanın ilk sertifikalı ahşap bazlı plastik etiket malzemesi olan Forest Film PP Clear, fosil bazlı plastiklere bağımlılığı azaltan biyo-dairesel bir çözümdür. Ahşap bazlı ham tall yağından elde edilen biyo-naftadan üretilen bu ürün, geleneksel plastik etiketlerle aynı kaliteyi, performansı ve geri dönüştürülebilirliği korur.
UPM Raflatac Şarap & Alkollü İçecekler ve İçecek İş Geliştirme Kıdemli Müdürü Stefano Pistoni, “Etiket malzemelerimiz bu güzel tasarımlar için bir tuval görevi görüyor. Bu iş birliği, sürdürülebilirlik ve inovasyona olan bağlılığımızı sergilememize olanak tanıyor ve bu ortaklıktan ortaya çıkan yaratıcı çözümleri sunmak için sabırsızlanıyoruz,” diyor.
Eurostampa Pazarlama ve İnovasyon Direktörü Riccardo Sauvaigne, “Eurostampa olarak, ortaklıklarımız aracılığıyla yenilikçiliği ve yaratıcılığı teşvik etmeye kararlıyız. Öğrencileri gerçek dünya projelerine dahil ederek etiket tasarımını geliştiriyor ve etiketlerimizin Z Kuşağı tüketicilerinin beklentilerini karşılamasını sağlamak için değerli eğitim fırsatları sunuyoruz,” dedi.