Deloitte’un 2023 Sürdürülebilir Tüketici raporu, tüketici davranışlarında önemli bir değişimin altını çizerek, her üç tüketiciden birinin (%30) etik veya sürdürülebilirlikle ilgili endişeler nedeniyle belirli marka veya ürünleri satın almayı bıraktığını ortaya koyuyor. Bilinçli tüketime yapılan bu artan vurgu, sürdürülebilirlik ve etik uygulamaların her şeyden önemli olduğu gelişen bir tüketici ortamını yansıtmaktadır. Sürekli gelişen bu zeminde Lush, kozmetik sektöründe dürüstlüğün bir işareti olarak durmaktadır. 1995 yılında Poole, Birleşik Krallık’ta kurulan Lush, zulüm içermeyen, vejetaryen ve vegan dostu ürünlere olan sarsılmaz bağlılığının yanı sıra hayvan hakları, insan hakları ve çevresel sürdürülebilirlik konusundaki ateşli savunuculuğuyla dünya çapında tanınmıştır.
Lush uzun zamandır etik kozmetik alanında lider olsa da inovasyona olan bağlılıkları ürün formülasyonlarının ötesine uzanıyor. Bu yeniliğin belirgin olduğu alanlardan biri, Lush’ın operasyonlarını kolaylaştırmak ve çevresel ayak izini azaltmak için Roland DG’nin UV baskı teknolojisini benimsediği prototip baskı ve ambalajlama yaklaşımıdır.
Lush’ın Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) Merkezi’nde bulunan Roland DG TrueVIS LG-640 yazıcı/kesici, yeni ürünler için prototip ürün ambalajlarının oluşturulmasında önemli bir rol oynuyor. Lush Yaratıcı Üretim Kıdemli Ar-Ge Sorumlusu Simon Allen, bu teknolojinin önemini şu sözlerle vurguluyor: “Önceki yazıcımız bizi belirli alt tabakalarla sınırlıyordu ve bu da ambalaj geliştirme sürecimizin bir kısmını dışarıdan almamıza neden oluyordu. LG-Serisi ile, geniş medya uyumluluğu sayesinde yeteneklerimizi önemli ölçüde genişlettik. Artık Lush markasının simgesi haline gelen Kahverengi Kraft kağıt da dahil olmak üzere çeşitli malzemelere baskı yapabiliyoruz.”
Kesicinin LG serisine entegrasyonu Simon ve ekibinin prototip oluşturma sürecindeki verimliliğini önemli ölçüde artırarak inovasyona daha fazla zaman ayırmalarını sağladı. Simon şöyle açıklıyor: “LG serisini satın almadan önce 4-5 kişinin ambalaj ve etiketleri manuel olarak kesmesine güveniyorduk. Şimdi, entegre kesici ile iş akışımızı kolaylaştırdık, haftada en az 3 ila 4 saat tasarruf ettik ve tüm ambalajları şirket içine geri getirdik. Ambalajlar baskı döngüsünden tamamen kullanıma hazır bir şekilde çıkıyor.”
Prototiplemeden vitrin süslemeye
Lush, 104 mağazasını ‘Trains not planes’, Veganuary, ‘Have a Heart’ ve ‘Refugees welcome’ gibi kampanyaları destekleyen savunuculuk merkezleri olarak kullanmaktadır. Bu savunuculuğun merkezinde, mağazalardaki büyüleyici vitrinler yer alıyor ve çeşitli kampanyalarının yansıtılması için bir platform görevi görüyor. Geleneksel olarak, vitrin grafikleri boyut kısıtlamaları ve zaman sınırlamaları nedeniyle dışarıdan temin ediliyordu. Ancak yakın zamanda açılan Glasgow amiral gemisi mağazasında ve ana mağazada Lush, Roland DG’nin LG-640’ından yararlanarak büyük vitrin grafiklerini dahili olarak üretti ve savunuculuk çalışmalarında daha fazla esneklik ve verimlilik sağladı.
LG-640’ın tek geçişli çok katmanlı baskı özelliği, Lush’ın kapsamlı baskı işlerini gerçekleştirirken bile tek bir işte sorunsuz bir şekilde üç katman mürekkep uygulamasını sağlıyor. Ayrıca yazıcı, farklı müşteri tercihlerine göre uyarlanabilir mürekkep konfigürasyonları sunuyor. Markaya uygun renkler sağlamaktan üstün parlaklık ve doku efektleri elde etmeye kadar geniş bir ihtiyaç yelpazesine hitap eden mürekkep seçenekleri, Lush’ın her sezon veya kampanya için markaya uygun renkler basmasına olanak tanıyor.
LG-640 ayrıca Lush’ın turuncu ve kırmızı gibi mürekkep kombinasyonlarını denemesine olanak tanıyarak renk paletini zenginleştirmek ve görsel derinliği artırmak için Roland DG’nin geniş turuncu ve kırmızı mürekkep yelpazesinden yararlanıyor. Ayrıca, pencere grafikleri için özel olarak tasarlanmış yüksek kapasiteli beyaz mürekkebin dahil edilmesi, mürekkep kullanımını optimize ederken yüksek kaliteli baskıların hızlı üretimini kolaylaştırıyor.
LG Serisi baskı makinesinin pencere grafikleri basma kapasitesini değerlendiren Simon şunları söylüyor: “LG Serisi ile çok çeşitli birinci sınıf EUV mürekkepleri kullanarak en karmaşık pencere grafiklerini zahmetsizce basabiliyoruz. Buna ek olarak, ayarlanabilir medya alma ünitesi her boyuttaki ruloyu barındırarak, daha önce sürekli gözetim gerektiren bir görev olan baskı çalışmaları sırasında makineyi gözetimsiz bırakmamızı sağlıyor.”
“Bizim için Roland’ın en az donanım kadar işe yarayan ve etki oluşturan yazılımını da kullanıyoruz. VersaWorks 6, ekipteki acemiler için bile kullanıcı dostu, yerleşik Roland DG Renk Sistemi ve PANTONE® kütüphaneleri ile detaylı renk eşleştirmesi sağlıyor, tahmini mürekkep hesaplayıcısı ile mürekkep kullanımını takip ediyor ve beş baskı kuyruğu ile işleri etkin bir şekilde yönetiyor.”
Sırada ne var?
Geleceğe bakan Lush, baskı yapabileceği ürün yelpazesini çeşitlendirmek için iki adet Roland DG VersaSTUDIO BN-20 masaüstü yazıcı satın aldı ve Roland DG teknolojisi ile daha fazla genişleme ve yenilik potansiyeli görüyor. Simon, başarılı Ar-Ge merkezi modelini Kuzey Amerika ofisleri de dahil olmak üzere diğer pazarlara da yaymayı ve denizaşırı operasyonlarını geliştirmek için Roland DG yazıcılardan yararlanmayı öngörüyor.
Daha geniş vizyonları açısından Lush, etik kaynak kullanımı, çevresel sürdürülebilirlik ve sosyal adalet savunuculuğu gibi temel değerlerine bağlı kalmaya devam ediyor. Simon şöyle diyor: “Beş yıl içinde Lush’ın sadece ürün formülasyonlarımızda değil, üretim süreçlerimizde de etik kozmetik alanında öncü olmaya devam edeceğini görüyorum. Roland DG gibi ortaklarla yenilikler yapmaya ve dünya üzerinde olumlu bir etki yaratmaya devam edebileceğimizden eminiz.”