Küresel termal kağıt pazar büyüklüğünün 2030 yılına kadar 5,56 milyar ABD dolarına ulaşması ve tahmin edilen yıllar boyunca %4,2’lik bir YBBO kaydetmesi bekleniyor. Bu büyüme, depolar, süpermarketler ve perakende satış mağazaları gibi uygulamalarda parasal işlemler için POS terminallerinin artan kullanımına bağlanıyor.
Termal kağıtlar ağırlıklı olarak POS terminallerinde fiş basımında ve ilaç, gıda ve içecek gibi endüstriler tarafından son kullanım ürünlerini paketlemek ve etiketlemek için kullanılan etiketlerin üretiminde kullanılmaktadır. Termal kağıtlar, daha düşük üretim maliyeti ve baskı sürecinde şerit ve mürekkep kullanılmaması nedeniyle baskı kurulumunun bakımı nedeniyle diğer baskı modlarına göre tercih ediliyor.
Çin, Brezilya ve Hindistan gibi gelişmekte olan ekonomilerde perakende satış noktalarının ve süpermarketlerin artan kullanımının, tahmin dönemi boyunca pazarın büyümesini artırması bekleniyor. E-ticaret ve lojistik piyasası oyuncuları tarafından ambalajlamada özel kağıtlara yönelik artan talebin de pazarın büyümesine yardımcı olması bekleniyor. Ancak dijitalleşmenin artması ve ikame ürünlerin çoğalmasının pazar büyümesini kısıtlayabilir.
Suudi Arabistan ve Katar gibi büyük pazarlarda nüfus artışı ve kentleşme göz önüne alındığında Orta Doğu ve Afrika ülkelerinde yiyecek ve içecek, hızlı tüketim ürünleri ve elektronik ürünlere yönelik artan talebin POS terminalleri, etiketleri ve etiketlerinin kullanımını artırması beklenmektedir. Buna ek olarak, yerel düzeyde yatırımların teşvik edilmesine yönelik olumlu desteğin bölgedeki pazar büyümesi üzerinde olumlu bir etki yaratması da muhtemel.
ATM’ler, e-ticaret endüstrileri, perakende ve diğerleri gibi son kullanım endüstrilerinden termal kağıda yönelik artan talep nedeniyle pazarın tahmin dönemi boyunca güçlü bir rekabete tanık olması beklenmektedir. Pazarda faaliyet gösteren kamu ve özel şirketler, üretim sürecini optimize etmek için yeni ürünlerin ve yeni üretim teknolojilerinin geliştirilmesine giderek daha fazla yatırım yapıyor. Ayrıca termal kağıt tedarik zincirlerini korumak için üretim tesislerini genişletmeye odaklanıyorlar.
* POS uygulama segmenti, Asya Pasifik bölgesindeki gelişmekte olan ekonomilerde perakende satış noktalarındaki genişlemeler nedeniyle 2022 yılında gelir açısından %64,3’lük bir pazar payı ile pazara hakim oldu.
* Etiket ve ambalajlama için termal kağıtların kullanımında artışa yol açan yükselen e-ticaret sektörü nedeniyle etiket ve etiket uygulama segmentinin tahmin dönemi boyunca önemli bir büyüme göstermesi bekleniyor.
* Asya Pasifik, bölgede termal kağıt talebinde artışa yol açan imalat sanayilerine yapılan yatırımların artması nedeniyle hacim bakımından yaklaşık %34,2’lik bir pazar payıyla pazara hakim oldu.
* Orta ve Güney Amerika’nın, bölgedeki artan üretim ve endüstriyel faaliyetlerin etiketlemede termal kağıt kullanımında artışa yol açması nedeniyle tahmin dönemi boyunca önemli bir büyüme göstermesi bekleniyor.
* Dijitalleşmenin artması ve parasal işlemler gibi son kullanım alanlarında baskı kullanımının azalması nedeniyle pazarın yavaş bir büyüme göstermesi beklenmektedir.
* Pazar, küresel pazarın çoğunu kontrol eden sınırlı sayıda oyuncudan oluşuyor. Kilit oyuncular tarafından izlenen stratejiler arasında dikey entegrasyon, yerelleştirilmiş üretim birimleri ve pazarda rekabet avantajı elde etmek için ürün yeniliği yer alıyor.