Düsseldorf’ta 28 Mayıs – 07 Haziran 2024 tarihleri arasında düzenlenecek olan baskı teknolojilerinin bir numaralı ticaret fuarı drupa öncesinde, drupa dünya turu bu sonbaharda Filipinler ve Çin’deki tanıtımlarıyla başladı ve Asya ve Latin Amerika’daki Baskı Tanıtım Endüstrisi Zirvelerinde ilk noktasına ulaştı.
Messe Düsseldorf’un Alman sanayi kuruluşu VDMA’nın Baskı ve Kağıt Teknolojisi Birliği ve drupa’da dünyanın önde gelen katılımcılarından bazılarıyla iş birliği çerçevesinde ev sahipliği yaptığı drupa Baskı Tanıtım Endüstrisi Zirvelerinin (PPIS) sloganı “Dijital ve Sürdürülebilir Dönüşümü Etkinleştirmek” oldu.
Heidelberg Deutschland, IST METZ, KAMA, Koenig & Bauer, LEONHARD KURZ, Müller Martini, POLAR Cutting Technologies ve Windmöller & Hölscher Group’tan tanınmış konuşmacılar sektöre ilişkin büyüleyici bilgiler sunarak her iki kıtada da değerli bir bilgi alışverişi başlattı. Dünyanın en hızlı büyüyen pazarlarından biri olan Asya’da ve yatırım seviyesinin şu anda Avrupa’dan daha yüksek olduğu Latin Amerika’da, önümüzdeki yıl Mayıs ayının sonunda drupa ticaret fuarını ziyaret etmeye hazırlık amacıyla drupa 2024 tarafından düzenlenen Baskı Promosyon Endüstrisi Zirvelerine ilgi çok büyüktü. Tayland, Endonezya, Vietnam, Meksika, Kolombiya ve Brezilya’daki her bir etkinliğe ortalama 200 ilgili sektör temsilcisi katıldı.
Print Technologies Messe Düsseldorf drupa Direktörü Sabine Geldermann geçmişe heyecanla bakıyor: “Zirvelerimiz tam bir başarıydı. Yerel endüstrilerde yer alan karar vericilerle birlikte sürdürülebilirlik, döngüsel ekonomi, dijitalleşme, yapay zeka, otomasyon ve çok daha fazlasıyla ilgili olarak geleceği şekillendirecek konuları tartıştık. Paneller ve tartışma turları sırasında drupa katılımcılarımız, özellikle Koenig & Bauer CEO’su ve drupa komitesi başkanı Dr. Andreas Pleßke ve VDMA’yı temsilen Baskı ve Kağıt Teknolojisi Derneği Genel Müdürü Thomas Schiemann, Avrupa ve küresel pazarlar hakkında önemli bilgiler verdi. Yerel olarak iş birliği yaptığımız endüstriyel, medya ve bölgesel ortaklarımız, benzersiz yerel pazar koşullarına ilişkin daha ilginç bilgiler eklediler.
drupa’daki ana konular: Dijitalleşme ve sürdürülebilirlik
drupa Baskı Promosyon Endüstrisi Zirveleri’nde öne çıkan konulardan biri de sürdürülebilirlik oldu. Katılımcılar, döngüsel ekonomi ve verimli enerji kullanımı için sektörün en iyi uygulamalarını belirgin bir coşkuyla tartıştı. Buna ek olarak, geleceği düşündüler ve endüstriyi geleceğe uygun, esnek ve her şeyden önce sürdürülebilir kılmak için hangi teknolojilere ihtiyaç duyulacağını tartıştılar. Bu kapsamda, drupa 2024’te Salon 14’te düzenlenecek olan “Touchpoint Sustainability” başlıklı özel forumun bir ön gösterimi de yapıldı. Yoğun bir şekilde tartışılan diğer konular arasında, gelecekte hem bireysel süreçleri hem de tüm katma değer zincirini etkileyecek olan artan dijitalleşme, otomasyon, yapay zekâ ve robotik gibi küresel mega trendler yer aldı.
Drupa dünya turu Aralık ayında Hindistan’da üç durakla devam ettikten sonra Japonya, Tunus, Cezayir, Mısır, Özbekistan, Kazakistan, İtalya, Fransa ve Türkiye’yi ziyaret etti ve Macaristan’da sekiz ülkeyi kapsayan bir Doğu Avrupa basın toplantısı düzenledi. Tur, Mart ayı sonunda Düsseldorf’ta düzenlenecek uluslararası drupa Medya Konferansı ve ardından Mayıs ayı sonunda baskı teknolojileri küresel endüstrisinin dünya çapındaki en önemli etkinliği için Düsseldorf ticaret fuarı tesislerinde bir araya geleceği drupa 2024 ile sona erecek.