Baskı ve ambalaj endüstrisi, sektörel etkinliklerin de gelişmesini gerektiren dinamik bir dönüşümden geçiyor. Bu durum, 2024 yılında lider bir küresel ticaret fuarı olarak önemini ve geçerliliğini bir kez daha kanıtlayan ve öncü bir ilham kaynağı olan drupa için de geçerli. Sektör, 9-17 Mayıs 2028 tarihleri arasında Düsseldorf’ta düzenlenecek olan baskı teknolojisinin bir numaralı etkinliğinin yeniden yapılmasını şimdiden dört gözle bekliyor.
“drupa 2024 her zamankinden daha uluslararasıydı ve salonlardaki olumlu atmosfer, sektörümüzün otomasyon, yapay zeka ve stratejik ortaklıklar yoluyla baskı ve ambalaj endüstrisini daha sürdürülebilir hale getirmek için köklü bir değişim yaratma kararlılığını yansıtıyordu. Ve bunlar tam da gelecekte drupa gibi güvenilir bir platforma ihtiyaç duymaya devam edecek türden önemli hedefler. Bununla birlikte, dünyanın dört bir yanından çok yüksek oranda karar vericinin katıldığı bir B2B ticaret fuarı olarak drupa’da kalış sürelerinin kısaldığı da açıktı. Bu nedenle fuar ziyaretlerini maksimum verimlilikle kolaylaştırmak istiyoruz,” diyerek Messe Düsseldorf Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Wolfram N. Diener kararı açıklıyor. Bu yılki drupa’da ziyaretçilerin yüzde 76’sı üst ve orta yönetimin bir parçasıydı. “Bu ayarlamanın, karşılaştırılabilir müşteri profillerine hitap eden ve benzer bir süreyle çok iyi iş çıkaran makine, tesis ve ekipman, interpack ve K alanlarındaki önde gelen küresel ticaret fuarlarımızda edindiğimiz deneyimle de doğrulandığına inanıyoruz.” En son teknoloji ve çalışır durumdaki makinelerin benzersiz sunumu drupa’nın USP’si olmaya devam ediyor. Fuar süresine ilişkin yeni kurallar, katılımcıların geniş kapsamlı ürün portföylerini, makineleri ve iş akışlarını ve etkileyici bir sahne programını etkili bir şekilde sunmalarına ve sahnelemelerine olanak sağlamaya devam edecektir.
drupa komitesi başkanı ve Koenig & Bauer AG CEO’su Dr. Andreas Pleßke, fuarın önemini vurguluyor ve yeni sürenin destekçisi olduklarını belirtiyor: “Koenig & Bauer için drupa, bu yılki etkinliğin bir kez daha etkileyici bir şekilde gösterdiği gibi, rakipsiz bir pazarlama formatı sunuyor. Fuarın uluslararası kapsamını sınırlamadan değişen sektör gereksinimlerini karşılayacağı için 2028’de başlayacak yeni fuar süresini memnuniyetle karşılıyoruz. Bu durum, 173 ülkeden ziyaretçinin drupa’ya katılarak etkinliğin küresel cazibesini vurgulamasıyla da kanıtlanmıştır. Başka hiçbir format sektörden bu kadar yüksek düzeyde ilgi görmemektedir.”
drupa Direktörü Sabine Geldermann, “drupa komitemizin önerilerini, katılımcı ve ziyaretçi anketlerinin sonuçlarını ve iş ortakları ile derneklerden gelen geri bildirimleri kapsamlı ve dikkatli bir şekilde analiz ettik” dedi. “Fuarın süresinin kısaltılması, sektörün daha odaklı, verimli ve uluslararası katılımcılara çığır açan yenilikleri ve teknolojiyi keşfetmeleri için eşsiz bir fırsat sunmaya devam eden bir etkinlik arzusuna doğrudan bir yanıttır.”
Drupa 2028’in kavramsal yönü, yeni anahtar görseli ve gelecekteki iddiası 2025 yılında sektöre sunulacak.
Diğer önemli küresel drupa tarihleri ise Ekim 2024’te Pack Print Plas Philippines, Şubat 2025’te Printpack Alger ve Mayıs 2025’te Düsseldorf’ta düzenlenecek PRINT & DIGITAL CONVENTION.