Avrasya Ambalaj 2019’un Ardından  

Avrasya Ambalaj 2019’un Ardından    ~ 29/11/2019
Ambalaj, etiket ya da flekso pazarları ne durumda? Global baskı pazarı nereye gidiyor? Ofset baskıdaki gelişmeler ve yeni pazarlar neler?

23-26 Ekim 2019 tarihlerinde düzenlenen Ambalaj Endüstrisi Fuarı’nda bazı katılımcılarla kısa söyleşiler yaptık ve değerlendirmeleri sizler için aldık.

25. Uluslararası Ambalaj Endüstrisi Fuarı 23 – 26 Ekim 2019 tarihlerinde Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) ve Reed Tüyap fuarcılık işbirliğiyle Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi. Avrasya Ambalaj Fuarı ismiyle de bilinen fuarda bu yıl en çok ziyaretçi rekoru kırıldı. Sektörden ambalaj, ürün ve makine arayışında olan 48 ülkeden 1.231 firma ve temsilcilikleriyle fuarda bulunan 115’ten fazla ülkeden 9 binden fazlası yurtdışından olmak üzere 4 günde toplamda 64 binden fazla ziyaretçi bir araya geldi ve sektörün nabzını tutma fırsatı yakaladı.

Reed Tüyap Genel Müdür Yardımcısı Berkan Öner, fuara ilişkin şu bilgileri paylaştı: “Ambalaj sektörünün en önemli buluşma platformu olan Ambalaj Endüstrisi Fuarımız, 48 ülkeden bin 229 firma ve firma temsilciliğinin katılımıyla gerçekleşti. 119 farklı ülkeden, 9 bin 406’sı yurtdışından, 64 binin üzerinde nitelikli ziyaretçi ile Orta Doğu, Afrika, Orta ve Batı Avrupa, Balkanlar, Rusya ve Kafkasya'dan 995 nitelikli üst düzey alıcıya ev sahipliği yapan fuarımız, katılımcılarımızdan tam not aldı. Ticaret ve Sanayi Odaları’ndan heyetlerin özel ziyaretleri dâhil Türkiye genelinden 77 ilden sektörel alıcılar fuarı ziyaret ederek hem yerli hem de uluslararası katılımcılar ile görüşme imkânı buldular. Avrasya Ambalaj İstanbul 2019 Fuarı; Almanya, Kore ve Katar ülke pavilyonları ile Türkiye’nin yanı sıra Amerika Birleşik Devletleri, Avusturya, Belçika, Danimarka, Hollanda, İngiltere, İspanya, İsveç, Japonya, Romanya, Ukrayna ve Yunanistan gibi 48 ülkeden katılımcıya ev sahipliği yaptı.”

“Printpack & Converting” “Öte yandan son zamanlarda baskının ambalajdaki öneminin artması sebebi ile fuar kapsamında oluşturduğumuz Ambalaj Baskı, Oluklu Mukavva-Karton Ambalaj Üretim ve Konverting Teknolojileri Özel Bölümü “Printpack & Converting”, katılımcıları ve ziyaretçileri bir araya getiren en önemli platform olmaya devam etti.”

Büyümesinin zirvesinde bir Avrasya Ambalaj Fuarı Avrasya Ambalaj Fuarı 1998’den bu yana takip ettiğimiz ve katıldığımız bir fuar. Geçen seneler boyunca büyümesini ve başarısını sürekli artıran bu fuar 25. edisyonunda bugüne kadar ulaştığı en önemli sonucu buldu, diyerek yorumlayabilirim. Bu noktada fuarın Printpack bölümüne konumuzla da en ilgili alan olarak hemen bir parantez açmalıyım. Printpack bölümü basım endüstrisinin yeniden bir fuar heyecanına kavuşmasını sağladı. Her geçen sene kısıtlı bir alanda büyümeye çalışan Printpack, önümüzdeki yıllar için de parlak bir gelecek vadediyor. Ancak alan sorununun acilen çözülmesi gerektiğini düşünüyorum. Bu fikri mevcut ve potansiyel katılımcıların da desteklediğini fuar esnasındaki sohbetlerimizde defalarca teyid ettik.

Printpack bölümü yeni bir döneme işaret ediyor Bu yıl Printpack bölümünün ilk kez katılan şirketleri de vardı. Heidelberg, baskı katma değer sarf ürünleri, Pasifik Trading ambalaj kalite kontrol ve şekilli kesim makineleri, İmeks Grup, dar en ofset baskı çözümleri ve dijital etiket baskı çözümleri ile yer aldılar. Katılımcılar ve sergiledikleri ürünler, basım endüstrisi içinde artık ambalajın neredeyse %80’e ulaşan bir hacim kapladığını bu fuar esnasında bir kez daha ispatladı.

Esnek ambalaja dikkat Karton ambalaj büyümesini sürdürüyor. Esnek ambalaj ise gelecekte çok daha büyük bir alan kaplayacağını hatta bu alanı bir miktarda (özellikle gıda ambalajlarında) karton ambalajdan çalacağı sinyalini veriyordu, bu fuarda bir kez daha gördük.

İçeriği Zenginleştir

Printpack bizim için de MATBAA&TEKNİK için 2020 vizyonunu açıklama platformu oldu. Enrich The Content (İçeriği Zenginleştir) vizyonumuzu bu fuar boyunca ziyaretçilerimize ve bizzat ziyaret ettiğimiz katılımcılarımıza anlatma fırsatı bulduk. MATBAA&TEKNİK, yenilenen web ara yüzünün yanı sıra yenilenen kapak ve iç mizanpajı ile Ocak ayından bu yana endüstriye sunuluyor. Şimdi sıra minimum %80 oranında benzersiz bir içerik üretmeye gelmişti. Bunu da yapabileceğimizi göstermek adına bu yeni vizyonumuzu sunduk. Fuar boyunca duyduğumuz tüm takdir ve başarı dilekleri için de bu fırsatı kullanarak teşekkür etmek isterim.   Fuar boyunca katılımcılardan bazılarını ziyaret etmek imkânı bulduk. Bu ziyaretlerde uzmanların pazara ve fuara ilişkin görüşlerini aldık ve aşağıda ambalaja yön veren bu görüşleri yine alfabetik olarak sizlerle paylaşıyorum:


BOETTCHER TÜRKİYE

“2020 Hem Sektörümüz Hem De Türkiye İçin Çok Daha İyi Geçecek”

Boettcher Türkiye Genel Müdürü Ozan Karaca, geçen seneye nazaran fuarın daha olumlu geçtiğini belirtti ve şunları söyledi: “Her alanda ziyaretçi geldi özellikle de yeni girdiğimiz esnek ambalaj alanında önemli ziyaretçilerimiz oldu. Bunların yanında endüstriyel baskı alanından da potansiyel müşteriler var. Hem flekso hem rotogravür konusunda en geniş ürün gamına sahip firmayız. En yeni ürünümüz ise klişe montaj slivleri. Satışına başladık ve ilgi gördü. Ayrıca bir de kauçuk sonsuz slivler var. Bunlar da ilgi gördü. Başka bir yeni ürün olarak lak kalıbımız var. Bu da çok kaliteli lak transferi sağlıyor. Ticaret internete kayıyor ve satılan her ürün ambalajlanmak zorunda. Bu noktada oluklu ve ona yönelik etiketleme için bir gelecek olduğunu düşünüyorum. Aynı zamanda karton ambalaj gelişimini sürdürüyor. Buna paralel olarak esnek ambalaj da gelişiyor. Bir ürün günümüzde tüm dünyaya satılabildiği için ambalaj ihtiyacı artıyor. Böttcher’in yüksek kaliteli ve uzun ömürlü ürünleri var ve daha az atık sağlıyorlar. Çevreye olan etkileri diğer ürünlere göre daha az ve daha verimli üretim alınıyor. Bu noktalarda müşterilerimizin bir avantajı oluyor. Böttcher olarak yeni bir taşlama tezgâhı devreye aldık. Bu endüstriyel sektöre yönelik bir yatırımdı ve bu konudaki yatırımlarımıza daha fazla ağırlık veriyoruz. Global pazarda ambalajın ve endüstriyel ürünlerin daha fazla ön plana çıkacağını düşünüyoruz. Fuar bize iyimserlik aşıladı ve 2020’nin hem sektörümüz hem Türkiye için çok daha iyi geçmesini ümit ediyoruz.”


COLORİST AKADEMİ

“Sosyal Sorumluluğu Yüksek Bir Yapıyız”

Colorist Akademi Matbaacılık Genel Müdürü Yusuf Uygun, sektörde becerisi yüksek eleman ihtiyacı bulunduğuna dikkat çekti şöyle konuştu: “Tüm sanayi sektörünün gelişimi buna bağlı. Tasarım tarafında ise geriye gidiyoruz, özellikle ambalaj tasarımda. Elemanların büyük çoğunluğu çok çabuk bir yerlere varmak istiyorlar dolayısıyla çok fazla çalışmadan hemen ayrılıyorlar. Üretim çok önemli ancak tek başına yeterli değil. Otomasyona çok önem veriyoruz ve sürekli yatırım yapıyoruz. Kendi eksiklerimizi tamamlamaya çalışıyoruz. Sosyal sorumluluğu yüksek bir yapıyız. İhracat yaptığımız ülke sayısı sürekli artıyor. İleride iç pazarın iyileşmesini bekliyoruz. Premium kutular üretiyoruz ve bu alanda ilerlemek istiyoruz. Dijital baskı ve kesim tarafında ciddi bir arayış içindeyiz ve bu alana yatırım yapabiliriz.”


DERELİ GRAPHIC

“Esnek Ambalaj Büyümeye Devam Edecek”

Dereli Graphic Teknik Satış Uzmanı Mert Yarar, ofset tarafında Kodak CtP makinelerinin ve ofset kalıplarının satışıyla birlikte Miraclon’un Türkiye mümesilliğini yürüttüklerini açıkladı ve şunları söyledi: “Miraclon flekso CtP makinelerini (Kodak Flexcel) Kodak’a ürettiriyor. Müşteriler yine bu makineleri alabilecek. Baskı öncesi tarafında ofset CtP makineleri ya da flekso CtP makineleri üretimde hızlanarak gelişiyorlar. Aynı şekilde otomasyon tarafında da gelişmeler söz konusu oluyor. Buna ek olarak birçok donanım makinelerin içine entegre ediliyor. Ayrıca makinelerde çözünürlük artışı söz konusu oluyor. Özellikle ambalaj tarafında rekabet kızıştı. Örneğin Esko, ürettiği flekso CtP makinelerde hem hızı hem de çözünürlüğü yükselterek ofsete yaklaşmaya çalışıyor. Aynı şekilde ofset CtP makinelerde de çözünürlük artıyor. İşin yazılım boyutu ise hiç durmadan ilerliyor. Bu gibi işler eskiden web ofset tarafında vardı ama artık ambalajcılar da bunları kullanmaya başladı. Ambalaj tarafındaki yazılım çözümlerini ağırlıklı olarak Esko sağlıyor. Esko’nun yazılımları çok büyük kolaylıklar sağlıyor. Esnek ambalaj her geçen gün daha da büyüyor. Türkiye bu alanda Polonya’yı geçti. İtalya ile rekabetimiz sürüyor. Avrupa bize ciddi boyutlarda iş kaptırıyor. Öte yandan karton ambalajdaki yatırımlar artık bu kadar büyük değil. Esnek ambalaj tarafında yapılan yatırımlar daha büyük olduğundan daha da büyümeye devam edecek.”


HEIDELBERG

“Global Stratejimiz Malzeme İşinde Büyümek”

Heidelberg Türkiye ambalaj alanında en geniş portföye sahip tedarikçilerden biri olmasına rağmen ilk kez katıldığı Print Pack bölümünde baskıya katma değer sağlayan sarf malzemelerini sergilemekle yetindi. Şirket Genel Müdürü Selkut Engin, bu konuyu irdelediğimiz sorumuza cevap verirken Heidelberg’in %55 - %56’lık payla pazar lideri olduğunu ve büyüyebilecek alanın sınırlı olduğunun altını çizdi ve şunları söyledi: “Ambalaj makineleri pazarı 2, 5 milyar Euro. Heidelberg bu cironun yaklaşık 1,5 milyar eurosunu gerçekleştiriyor. Malzeme işinde ise dünyada 8 milyar euroluk bir pazar var ve bizim payımız 400 – 450 milyon euro arasında.  Heidelberg’in global stratejisi ise abonelik modeli ile de desteklediği malzeme işinde büyümek… Müşterilerimize sunduğumuz çözümlere malzemeyi de ekleyerek tam bir paket olarak sağlamayı hedefliyoruz. Üretimin girdi faktörlerinin tamamını sağlayan bir sistem kurmak istiyoruz. Burada bulunma amacımız matbaaya değer katan doğru hammaddeleri müşterilerimize tanıtmak. Heidelberg, Gallus, Saphira, Polar, MK markalarımızı barkovizyonda sergiledik. Bunlarla birlikte Hollandalı Vinfoil markasının temsilciliğini aldık, burada tanıtımı yapıyoruz. Vinfoil inline hotfoil uygulamaları için sunduğumuz bir çözüm. Türkiye’de iki adet bulunuyor. Bir tanesi firma tarafından direkt satılan bir ünite. Diğerini de biz sattık. Duran Doğan matbaacının makine parkına eklenecek yeni ofset makinesine entegre edilecek. K-Laser ise geçtiğimiz sene temsilciliğini aldığımız bir üründü. Bu ürün gurubu altında da hologram, sıcak ve soğuk yaldız, cast and cure malzemeleri bulunuyor. K-Laser, hologram konusunda dünyadaki en rekabetçi ürün. Asya Pasifik’te liderliğini koruyan bir marka. Tayvan’da Hindistan’da ve daha birçok ülkede üretim yapan Amerika merkezli bir şirket. Bu şirketle Heidelberg Türkiye olarak uzun süreli bir anlaşma yaptık. Sadece Türkiye değil, komşu ülkelere de satışını gerçekleştirdiğimiz ve sağlıklı bir büyüme beklediğimiz bir ürün gurubu. Hedef kitlemiz genelde etiket üreticileri. Sıcak yaldız ve Vinfoil sistemleri için de elbette matbaacıların ilgisini çekiyoruz. Baskı örneklerimiz standda sergileniyor. Fuarda çok ilgi görüyoruz. Heidelberg şu anda tüm ambalaj sektöründe, özellikle karton ambalajda lider duruma geldi. Herkesin almak istediği bir makine olarak kendini ispatladı. Makinemiz çok verimli bir makine ve üstün teknoloji içeriyor. Satın alanlara ciddi bir katma değer sağlıyor. Büyük bir pazar kazandı. Karton ambalajda da IML’de de lider konuma yükseldi ve bundan mutluyuz.”


hubergroup TÜRKİYE

“Ambalaj Pazarı Büyümeye Devam Edecek”

hubergroup Türkiye Yönetim Kurulu Danışmanı Fatma Apaydın, fuarın her sene daha da büyüyerek devam ettiğini açıkladı ve şunları söyledi: “Ambalaj pazarı büyümeye devam edecek. Biz de ambalajdaki yerimizi sağlamlaştırıyoruz ve payımızı artırıyoruz. UV mürekkebe ve baskıya ilgi artıyor. Kalite ve hız gibi konular bu ilgiyi destekliyor. hubergroup sürekli yeni geliştirmeler yapmak istiyor. Bir mürekkep üreticisi olarak ilk kez bir cihaz sunuyoruz. NewV Cure UV ölçüm cihazının tanıtımının Türkiye’de yapılması bize ayrı bir heyecan veriyor. Çünkü Türkiye pazarı bu cihaz için çok uygun. Türkiye ambalaj ihracatında çok ileride… Bunun için de hız kalite ve gıdaya uygunluk çok önemli. Merkezimiz bu cihazı ve pazarımızı destekliyor ve bu cihazın tanıtımı için özel bir ekip geldi, merkezimizden. Bu tanıtım için fuardan önce randevular oluşturduk ve fuar başlamadan alacağı pozitif ilgiyi tahmin ediyorduk. Bu sektöre ve ülkemize ve şirketimize inanıyoruz. hubergroup’un bu sene 254. Yılı. Köklü bir firma. Bunun parçası olmak bize gurur veriyor. Sektörümüz insanın hayatını anlamlı kılıyor. Bu sektörün bir parçası olmaktan gurur duyuyoruz. Türkiye’de doğmuş olmaktan Atatürk’ün kurduğu Cumhuriyetin bir parçası olmaktan gurur duyduyoruz. Şimdi bu güzelliği korumamız ve büyütmemiz lazım. Eğitim bu açıdan en güzel yol. Sektöre ve gençlere yaptığımız her şey bizi çok mutlu ediyor. Şirket olarak bize de çok katkısı var. Meslek Lisesi Sektör Meselesi projemize başladığımızdan bu yana çalışanlarımızın da motivasyonu arttı. Takım çalışması becerimiz arttı. İşimize daha çok sarılıyoruz. Paydaşlarla daha çok ilişki kurabiliyoruz. Bu çalışmalarımızı gönüllü ve heyecanla yapıyoruz. Biz de bilgi sonuna kadar paylaşılır. Bu paylaşım şirketi de çalışanlarımıza geliştiriyor. Ekonomik ve politik sıkıntılar herkes gibi bizi de etkiliyor. Şu sıkıntılar başka bir ülkede olsa daha kötü sonuçları olurdu. Ben bu toprakların özel topraklar olduğuna gönülden inanıyorum. Her şeye rağmen mücadele, devinim, çalışma devam ediyor. Her şeye rağmen şu fuarın hareketliliğini görüyoruz. Bizim kötümser olma gibi bir durumumuz yok. İyimser olacağız, çalışacağız. Atatürk’ün ‘Türk, öğün çalış güven’ öğüdüne uyacağız. Bu toprakların tarihine baktığımızda binlerce yıldır mücadelenin hiç eksilmediğini görüyoruz. Bir arada olmayı başarabildiğimizde müthiş bir zenginliğe sahibiz. Osmanlı da Türkiye Cumhuriyeti de bu topraklardan çıktı ve ben bu ülkede olmaktan yaşamaktan mutluyum. hubergroup Türkiye olarak bu ülke için çalışmaya da devam edeceğiz.”

“Mürekkepte Nitelik Önceliğimiz”

hubergroup Merkez Analitik Laboratuvarı Başkanı Dr. Carina Sötebier, ambalaj baskısında mürekkebin önemi vurgulayarak NewV Cure cihazına ilişkin şu bilgileri paylaştı: “Bu yıl Mayıs ayında UV Days kapsamında tanıttığımız UV kürleme ölçüm cihazımızı ilk kez Türkiye’de canlı olarak tanıtıyoruz. Bu ürünle ilk kez kürleme derecesini ölçmek mümkün kılınıyor. Normalde daha farklı testler uygulanıyor ancak her matbaa bunu farklı şekilde yapıyor. Burada değeri gerçekten ölçen analitik bir cihaz var. Dolayısıyla son kullanıcı değerin aynı olup olmadığından emin olabiliyor. Bu da son kullanıcıya bir fayda sağlıyor. Ayrıca hubergroup’un verdiği bir sertifikayı da müşteriye gösterip kürlenmenin yapıldığı ispatlanabiliyor. Bu aynı zamanda kalite kontrolü için de kullanılabiliyor. Evet, yalnızca UV mürekkepler için kullanılıyor ve kalite yönetiminde de oldukça yardımcı oluyor. Enerji ve maliyet tasarrufu da sağlıyor. Bu ürün hâlâ test aşamasında. Ancak çok iyi çalışıyor, birçok müşteride denedik. Önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde piyasaya sunmayı düşünüyoruz. Gıda ambalajı ve ticari baskıda kullanılıyor. Bana göre ambalaj alanında UV baskı ne artacak ne de azalacak. Nicelikten çok niteliği önem verdiğimiz için müşteriye güvenle kullanabileceği bir ürün sunmak istiyoruz. Kalite yaklaşımı giderek daha önemli hâle geliyor. Müşteri her zaman daha yüksek kalite istiyor. Baskıcı açısından kalite, hız ve maliyetin yanında önemsenmesi gereken bir bileşen… Biz de müşterilerimizin daha iyi olması konusunda yardımcı olmak istiyoruz.”


İMEKS GRUP

“Yatırımlarımız Devam Ediyor”

İmeks Grup Genel Müdürü Mert Gönenç, hem teknoloji açısından hem Türkiye’deki talebi açısından bakıldığında BOBST tarafından pazara sunulan etiket ve konvörting çözümlerinin önde olduğunu anlatıyor: “Bobst’un dar ve orta en sıralı UV flekso baskı makinelerini pazara sunuyoruz. 37 cm’den 67 cm’ye kadar yüksek tirajda etiket ve orta tirajda esnek ambalaja yönelik makineler.  Fuarda ikinci sırada en çok ilgi gören makinemiz Wanjee rulodan ruloya baskı yapan ofset makinemiz. Yeni bir başlangıç yapmamıza rağmen iki tane satış gerçekleştirdik. Prati etiket kontrol makineleri Karlville shrink sleeve mühürleme ve tabakalama kontrol makineleri ve Mouvent dijital etiket baskı makineleri ile Astranova etiket baskı çözümleri ile portföyümüzü tamamlıyoruz. Türkiye pazarına baktığımızda Bobst önde koşan markamız. Teknoloji olarak baktığımızda ise flekso dijitale göre daha çok talep görüyor. Bu sene Labelexpo fuarında lansmanı yapılan hibrid makineye çok ilgi var. Bobst’un bir diğer yeni çözümü ve dijital baskı anlamında çok büyük vaatleri olan Mouvent, inkjet baskıya yeni bir bakış açısı getiren Cluster isminde bir sistem sunuyor. 2020’deki hedefimiz bunu müşterilere anlatabilmek. Astranova’ya geldiğimiz de ise iki segmentte ürün var. Quicklabel QL 300 kodlu standart kâğıda beyaz artı CMYK baskı yapan makinemiz çok talep görüyor. Reslan Etiket, Herboy Etiket ve Uniboy Etiket firmalarımıza birer adet kurduk. Pazarda kısa tiraj için ofset, yüksek tiraj için flekso ve bunların arasında kalan işler içinde yan bir ekipman olarak dijital kullanılır gibi bir algı var. Biz buna katılmıyoruz. Her üç teknolojinin de kendine haz özellikleri ve kullanım alanları olduğunu düşünüyoruz. Müşterinin iş planına ve iş portföyüne uygun makine teknolojisi kararı verilmeli. Aynı adetleri basacak iki etiketçi için birinde flekso diğerinde ofset daha doğru bir çözüm olabilir. Bir ön fizibilite çalışması yapılması ve bir danışmanlık süreci sonrasında bir makine konfigürasyonu oluşturarak yatırım kararı alınması yöntemini benimsiyoruz ve tavsiye ediyoruz. Bu sene BOBST’un M1 modeli ön plana çıktı. Türkiye sürprizler ülkesi, her şey çok hızlı değişiyor. Bizim ülkemize ve sektöre olan inancımız tam. Tüm hazırlıklarımızı daha kapsamlı hizmet verebilmek ve daha büyüyebilmek adına kurguluyoruz. Yatırımlarımız devam ediyor. Bunu sürdüreceğiz.”


MATSET A.Ş

“Hem Türkiye Hem de Dünya Pazarı Ambalaja Yöneliyor”

Matset A.Ş. Genel Müdürü Doğu Pabuççuoğlu, hem Türkiye hem dünya baskı pazarının ambalaja yöneldiğini belirterek şunları söyledi: “Ticari baskıda HP, özellikle küçük ebat baskı işinden yavaş yavaş çıkıyor. Halen 50 x 70 üzerinde çalışıyorlar. drupa’da belki daha büyük ebat lansmanı olabilir, şimdiden bilemeyiz. Bu fuarda gördüklerimiz paketlemenin ne kadar ön plana çıkmaya başladığını teyit ediyor. Ticari baskıyı herhangi bir şeyin içine koyabilirsiniz de koymayabilirsiniz de. Ancak gıdayı bir ambalajın içine koymanız gerekir. Üstelik ambalajın değeri satış açısından içerdiği gıdanın değerinin önüne çıkıyor. Bu durumda da dijital baskı önem kazanıyor. Kısa tirajlı işlerde analog baskı çözüm üretmiyor. Bundan sonra yoğunluk ambalaj ve etikette olacak. HP de bu yöne doğru gidiyor. Labelexpo’da da gördük. Rakipler hatta inkjet teknolojisi kullananlar da etiket ve ambalaja yöneldiler. HP, bu yönelimi önceden görüp pozisyon aldığı için çok önde. Rakiplerin bu pozisyona gelebilmeleri dahi zaman alacaktır. Biz zaten rekabetten yanayız. Rekabetin olmadığı yerde kalite olmaz. Rekabetin getirdiği mukayese imkânı tüm markaların gelişimine yardımcı olur. Pazar da böylelikle gelişir. Bunun örnekleri çok. Bütün sektör olarak Labelexpo ardından yatırımların artacağını, düşünüyorum. Faiz indirimlerinin de buna pozitif katkısı var. Açıkcası Labelexpo dijital yatırımları açısında matbaaların- artık beklemeye gerek yok, bir an evvel bu trene atlamalıyız, dedikleri bir fuar oldu ve bundan sonra da devamı geleceğine inanıyorum. Dijital de en önemli problemin baskı makinesinde değil, sonlandırmada olduğunu, söyleyebilirim. Çok hızlı bir şekilde basıyorsunuz ama sonlandırma için geleneksel yolları kullanarak çok vakit kaybediyorsunuz ve bu dijitalin ruhuna aykırı bir durum. HP, bu problemi çözerek yatırımcının güvenini kazandı ve ilgi çekmeye devam ediyor. HP üst düzey bir katılım gösterdi bu fuara. Bu sene yenilik olarak Indigo’nun Brand Protection çözümlerini sergiliyoruz. Düşündüğümden fazla ilgi gördü. Bizim fuara katılmamız makine sergilememiz ile mümkün. Geçen sene bir makine ile katıldığımız bu fuarda bu sene iki makine ile varız. Etiketçilerin makine sergilememizin rakiplerimizi de makine sergisine yönelmeye teşvik ettiğine dair yorumlar duyuyoruz. Buna öncülük ettiğimiz için de mutluyum. Birinci makinemiz Sancak Etiket ve Elit Basım’a gidiyor. Diğer makinemiz ise Çevikbaş Matbaacılık – Konya’ya satıldı. Bana göre fuar oldukça başarılı. Diğer yandan Lombardi’den de çok umutluyum. Sene sonuna kadar birkaç makine daha satışı gerçekleşmesini bekliyoruz. Bu fuara baktığınızda Lombardi standının; bulunduğu alan itibariyle de daha hareketli olduğunu görebilirsiniz. Lombardi’nin yetkilileri de bu durum teyid edeceklerdir. ”

“Türkiye Ambalajda Stratejik Öneme Sahip”

HP Indigo Genel Müdürü Alon Bar-Shany, yüksek katılımdan etkilendiğini belirterek şunları söyledi: “Baskı dünyasını değiştirme felsefesi ile kurulduk. 120 ülkede toplam 3 bin 800 müşterimiz var. Türkiye’de ise birkaç düzine var ve hepsini kişisel olarak tanıyoruz. Pazar konusunda ise seçiciyiz. Ambalaj sektörü bizim için cazip çünkü plastik üzerine baskı yapabiliyoruz. Ancak ticari baskı bizim için cazibesini koruyor ve hâlâ büyümekte olan bir pazar. Öte yandan ambalajın çok daha hızlı büyüdüğünü belirtebilirim. 2020’de yapılacak interpack ve drupa fuarları için sürprizlerimiz olacak. Bu fuarlardaki amacımız hâli hazırdaki müşteri sayımızı korumak ve sektöre yenilikler getirmek. Mart ayına kadar bu konuda bilgi vermem doğru değil. Matset ile olan ortaklığımızdan da çok memnunuz. Bizim için bu fuar ekipman satılacak bir fuar değil, esas amaç dijital farkındalığını artırmak. Seneye ambalajda büyüme bekliyoruz ve Türkiye bu alanda uluslararası bir merkez.”

“Kalitenin Türkiye için Önemli Olduğunu Biliyoruz”

Lombardi Pazarlama Müdürü Nicola Lombardi, tüm inline çözümleri tek bir makinede sunduklarını belirtti ve şunları aktardı: “Modüler bir sistem sunuyoruz ve her bir sisteme istenilen Lombardi modülü eklenip çıkartılabiliyor. Çok farklı baskı sistemlerini bir arada barındırmaya imkân tanıyor. Brüksel LabelExpo’da da bu sistemleri tanıttık. Tüm çözümleri sunabiliyoruz. Bu yepyeni bir sistem… Burada tanıttığımız sistemi Türk bir müşteriye sattık. Narrow web için en iyi çözüm bu… Dakikada 200 m hıza ulaşabiliyor. Bu modüller 1 dakikada değiştirilebiliyor. Dar ve orta ende çözüm sunabiliyoruz. Bu baskı makinesi her tür malzemeye baskı yapabiliyor. Müşteriye çok geniş alanda iş imkânı sağlıyor. İtalyan malı kalite kelimesiyle eş anlamlıdır. Müşteri bu kaliteli makineyle asla sorun yaşamayacak. Kalite isteyen pazarlara kaliteyi götürüyoruz. Türkiye pazarında büyük bir potansiyel olduğuna inanıyoruz. Özellikle de fleksografide. Pazarda fleksografinin payı çok büyük. Baskı alanında fleksografi ana teknolojilerden birisi. Matset’in Türkiye pazarı için doğru firma olduğuna inanıyoruz. Kalitenin Türkiye için önemli olduğunu biliyoruz.”


MIMAKI EURASIA

“Gerçeği Kadar Gerçekçi”

Mimaki Eurasia Genel Müdürü Arjen Evertse, sektörde konvansiyonel makinelerle yapılamayan yapılsa da yüksek maliyet dezavantajı olan “az üretim” ihtiyacına vurgu yaparak başladığı konuşmasını şöyle sürdürdü: “Her türlü malzemeye baskı yapabildiğimiz sektörün büyük kısmı tarafından bilinmiyor. Burada gördüğüm kadarıyla karton ambalaj baskı çözümleri çoğunlukta. Çalışanlarımız cam, seramik gibi diğer malzemelere baskı yapılan bölümleri ziyaret ediyorlar. Bu çalışmamızı devam ettirip bir gün herkese ulaşma niyetindeyiz. 3D baskıda ise makinemiz tamamen inkjet baskı ile çalışıyor. “Gerçeği kadar gerçekçi” sloganımız kullanıcıda psikolojik bir etki bırakıyor çünkü görüntü olarak gerçeğiyle birebir aynı ve son ürüne dokunulduğunda bu gerçekten hissediliyor.”


ODAK KİMYA

“Üretimde Sürekliliği Sağlamak Önemli”

Odak Kimya renk yönetim çözümleri konusundaki portföyünü genişletmeyi sürdürüyor. Şirketin portföyünde bulunan Quadtech ile Baldwin birleşmesi nihayetinde Odak tarafından Avrasya Ambalaj’da rotogravür ve flekso pazarına arzedilen Baldwin ölçümleme ve renk kontrol yazılımını (ColorTrack) raporlandırma ve trend analizini takip ederek sürdürülebilir kılan çözümünü anlatan Color Consulting şirketi Genel Müdürü Carlo Carnelli, bu çözüm ile esas amacın iş akışını basitleştirmek olduğunu belirterek şunları söyledi: “Sunduğumuz çözümle iş hazırlama süresinin kısalmasını ve fireyi azaltmayı amaçlıyoruz. Çünkü sektördeki en büyük iki sorun bunlar. Bunların çözümü için sektörümüzde uzun yıllar hizmet vermiş kişilerin deneyimlerini alıp tek bir yazılım içine koyduk. Bu sayede renk bilimini kolaylaştırdık. Sektöre getirmeyi amaçladığımız şeylerden birisi bu süreci kolaylaştırmak. Makineyi kullanan kişiler ya da makineler ne kadar farklı olursa olsunlar baskı kalitesi ve rengi yazılımımız sayesinde aynı kalıyor. Bu sağladığımız en büyük avantaj. Yazılımımız çok farklı sektörlerde de kullanılıyor. Mürekkep formülasyon yazılımı bir firmada mutlaka olmalı, biz X-Rite kullandığımız için bizde bu var. Baskıyı durdurmadan mürekkep ölçümü yapabilmek istikrar sağlıyor ve üretim aksamadan devam edebiliyor. Üretimde sürekliliği sağlamak önemli… İlk etapta her ne kadar şüpheyle yaklaşsalar da kullanıcılar daha meydana gelmeden hatayı önleyebildiklerinde yazılımımızı seviyorlar. Veri kullanımına çok önem veriyoruz çünkü elinizde veri olursa bunu geliştirebilirsiniz. Odak firması da bu teknolojiden çok önemli şeyler bekliyor.”


ORAL ETİKET

“Makinelerimizden Çok Çalışanlarımızla Övünüyoruz”

Oral Etiket Baskı Ambalaj firma sahibi Nural Oral, ihracatlarının önceki fuara göre yükseldiğini söyledi ve şu şekilde konuştu: “Son bir yılda daha yeni iş kollarına da girdik. Ofset baskılı koli üretimimiz oldukça ilerledi. Şu anda büyüdük ve yeni yer arıyoruz. Etiket kısmını ayırmak amacıyla yeni yer arıyoruz. Makinelerimizden çok çalışanlarımızla övünüyoruz. 100 ilâ 110 kişi arasında değişen çalışanımız var. İhracatımız %10’larda ve bunu artırmak istiyoruz. 12 yıldır IML’i takip ediyoruz. Fogra belgemizi yeniledik. FSC belgesini de aldık.”


PASİFİK MÜMESSİLLİK

Pasifik Mümessillik bu yıl ilk kez katıldığı fuarda ambalaj endüstrisine katkı sunan, verimliliği ve kaliteyi garanti altına alan çözümlerini gösterme imkânı buldu. Pasifik Mümessillik Satış Müdürü Ersin Şahin, şirket portföyüne kattıkları Imavision kalite kontrol makineleri ile ambalaj pazarında hızlı bir kabul gördüklerini, anlattı: Pasifik Mümessillik olarak portföyümüzde bulunan ambalaj sektörüne yönelik çözümlerimiz ile sürdürülebilir bir pazar oluşturmayı hedeflemiştik. Bu hedef doğrultusunda emin adımlarla ilerliyoruz. Her şeyden önce karton ambalaj baskısında Türkiye pazarında en önemli paya sahip bir markayı temsil ediyoruz. manroland. Bu markamızla agresif bir rekabet ortamı oluşturmadan hem baskı teknolojisi ve kalitesi hem de servis hizmetleri açısından özel bir seviye oluştu. Marka sadakati, manroland ve Türkiye pazarı için önemli iki unsur. Bunu yakaladığımızı biliyor ve pazarda kalıcı olarak hayatımızı sürdürmeyi hedefliyoruz. Baskı sonrası için şekilli kesim ve yaldız baskı için Brause ile önemli bir çıkış yakaladık ve karton ambalaj üreticisi matbaaların birçoğunun tercih ettiği marka haline geldik. Yeni mümessilliğimiz Imavision ile de çok kısa sürede önemli başarılar sağladık. Markanın bu başarısının ardında Pasifik Mümesillik’in verdiği güven ve servis kalitesinin yanı sıra Imavision’un beklenenin çok üstünde bir hizmet ve verimlilik sunuyor olması, yatıyor. İyi bir ambalaj matbaası Imavision’ı tanıdıktan sonra bu makineye yatırım yapmaktan kendini alamaz. Kalite takibi ve denetlemesi açısından hemen her problemi çözüyor ve sorunsuz çalışıyor olmak her ambalaj matbaasının en önemli beklentisi. Pazara sunar sunmaz ilk kurulumunu gerçekleştirdiğimiz makinemizin ikincisini de bu fuarda Print Park’a verdik. Sonuçları açısından bakıldığında başarılı bir fuar dönemi geçirdiğimizi söyleyebilirim. Önümüzdeki yıl son aylarda pozitif yönde gelişen ve değişen pazar koşullarını da göz önünde bulundurarak beklemeye alınmış birçok projenin gerçekleşeceği ve yeniden harekete geçmiş bir Türk basım endüstrisinin bizi beklediğini, görebiliyoruz.”


PRINTPARK

“Kalite Kontrolde Tercihimiz Imavision Oldu”

Print Park Yönetim Direktörü Turan Dansık, Imavision yatırımı için el sıkışmalarının ardından şunları söyledi: “Pasifik Mümessillik’in pazara sunduğu bu inanılmaz makinenin güvenilirliği ve yaygınlığı akılımızdaki soru işaretlerini kaldırdı ve Pasifik’in de verdiği destekle Imavision’ı tercih ettik. Bunu tüm ürünlerimizde kullanacağız ancak daha çok premium’da kullanacağız. Bu sayede müşterilerimize daha sağlam ve sağlıklı ürünler üreteceğiz.” Son dönem baskı sonrası yatırımları ile dikkat toplayan (Türkiye’nin ilk ECMA Yılın Karton Ambalajı Ödüllü Matbaası) Print Park, yeni yatırımlar ile sürdürülebilirliği kanıtlanmış ambalajlar üretme yolunda yatırımlarını sürdürüyor. Şirket son olarak Odak Kimya tarafından pazara sunulan Hanatek Baskı ve Ambalaj Test cihazlarının tam portföyünden oluşan bir laboratuvar yatırımı yaptı. Kurulumu neredeyse tamamlanan bu laboratuvar ile matbaanın sorunsuz bir üretimi garanti altına aldığını hatırlatalım.


tesa BANT

“Etiket ve Esnek Ambalaj Yükselişte”

tesa Spesifik Endüstri Satış Direktörü Aclan Deniz Yiğit, müşterilerin kendilerinden ağırlıklı olarak klişe montaj bantı talep ettiğini belirtti ve şunları söyledi: “Bunu bir bant değil ama uygulama olarak sektörde paylaşıyoruz. Geçen yıl yaptığımız yatırıma istinaden artık bantı klişe montaj uygulamasının yanı sıra twin lockla kaplayarak ekstra bir yenilik sağladık. Bant uygulamasında klişe montajın yanı sıra twin lockla da müşterilerimiz oldukça ilgilendi. Özellikle oluklu mukavva firmalarından çok talep aldık. Bobin sıyırma aparatlarını müşterilerimize ücretsiz olarak verdik. Yardımcı ekipmanları ilk kez gören müşterilerimizden güzel geri bildirimler aldık. Ekleme bantlarıyla ilgili gün geçtikçe daha farklı filmler ortaya çıkıyor. Firmaların talepleri de bu yönde artış gösteriyor. İhtiyaca yönelik olarak farklı ürünler çıkardık. Bu fuarda tesa 51918 ve 51100 gibi farklı ürünlerimizi müşterilerimizle buluşturduk. Maalesef ofset gazete ya da dergi giderek azalıyor ve dijitale kayıyor. Tesa bunu son beş yıldır analiz ettiği için ofsete hizmet vermeye devam ederek ağırlığımızı etikete ve esnek ambalaja kaydırdık. Sektörden aldığımız bilgilere göre ofsetin yanında esas pazar esnek ambalaj, flekso ve etiket sektöründe gelişiyor. Esnek ambalaj ve etiket baskısına daha da yoğunlaştık. Türkiye’de kâğıt üretimi ve kâğıt baskıda oldukça güçlüyüz.”


TOYO INKS

“Mürekkepte Rekabet Kalitede”

Toyo Ink Ofset ve Gazete Satış Direktörü Engin Kurt, ofset pazarının ambalaj tarafında oldukça iyi pozisyon aldığını belirtti ve şunları kaydetti: “Özellikle müşteriler grubunda ambalaj sektöründe satışlarımız gittikçe artıyor ve yeni müşteriler ekleniyor. Toyo olduktan sonraki dönemde her ay artan ve güzel bir seyir izleyen ofset ambalaj pazarından bahsediyorum. Ticari ofsette ise pazarın yatay seyri olduğunu görüyoruz. Bu pazarda bir düşüş yaşamamakla beraber ambalaj alanında pazar payımızı artırıyoruz. Toyo Life serimiz ismini duyurdu ve çok iyi bir grafik yakaladı. Bunun alt serisi olarak daha ekonomik serilerimiz olması konusunda Ar-Ge’miz çalışıyor. Burada da lansmanını yaptığımız yeni seriler de var ve testleri çok pozitif sonuçlar veriyor. Bitkisel bazlı serilerimiz ve mineral yağlı serilerimiz gibi. Gıda mürekkepleri ile ilgili de yeni bir çalışmamız var ve yatırım yapıyoruz. Ar-Ge birimimizin çalışmaları sonucunda ISEGA belgesini aldık. Bununla ilgili fabrikamıza bir yatırım yapıyoruz. Bu yatırımın da 2020 ilk çeyreğinde sonuçlanarak üretime başlayacağımızı söyleyebiliriz. Karton ambalajda yine Ar-Ge’mizin çalışmaları sonunda yeni dispersiyon lâklar çıkardık. Pazarımız gittikçe büyüyor. Üst vernik konusunda da çalışmalarımız sürüyor. Şu anda ofset tarafında pazar lideri olduğumuzu söyleyebilirim. Burada önemli olan ürün stabilitemiz ve kalitemiz. Bunları ön plana çıkarmayı sürdükçe pazarımız genişliyor. Mürekkep üreticileri artık ürün kalitesine göre yarış halindeler. Toyo deyince herkesin aklına -geçmişten gelen tecrübeyle- kalite geliyor ve müşterilerimiz bu kaliteyi ön planda tutuyorlar. Her ne kadar fiyatlarımız diğer mürekkeplere göre yüksek olsa da artık pazarda fiyattan çok kalitenin rekabet ettiğini görüyoruz ve bu bizi daha güçlü kılıyor. Pazar payımızı artırmamıza yardımcı oluyor. Tecrübeli bir ekibe sahibiz. Özellikle yeni katılan arkadaşlarımızın da meslekî donanımlarının kuvvetli olması bizim en önemli avantajımız. Tüm ekibin başarısı Toyo’yu istediğimiz seviyenin de üzerine taşıyacaktır. Bünyemize yeni katılan bayiler de bize güç kattı. Türkiye’de ofset, serigrafi ve likit mürekkepler için toplamda 36 bayimiz bulunuyor. Bu bayi ağıyla daha fazla matbaaya ulaşabiliyoruz ve bu da bize güç katıyor. Ofset mürekkeplerinde yurt dışı fuarlara da katılarak ihracatta pazar payımızı artırıyoruz. Gazete pazarında daralma her geçen gün artıyor. Belirli bir tiraj seviyesine gelindiğinde pazarın bir düzlem üzerine oturacağını düşünüyoruz. Şu anda gazete tarafında pek olumlu şeyler söylemek mümkün değil. Gazete sektörünün daralmasına paralel olarak özellikle kitap sezonunda baskıların heatset’e kayması sebebiyle oradaki ürün geliştirmelerini kısa zamanda pazarda sunup hedefimizi yükseltmek istiyoruz. Heatset’te makine yatırımı artıyor. Bizim de o pazarda olmamız kaçınılmaz olacak.

Toyo Ink İhracat Satış Uzmanı Mücahit Oğuz Kavaklı ise gazete pazarını son katıldıkları IFRA fuarı çerçevesinde şöyle değerlendiriyor: “Gazete tirajları sadece Türkiye’de değil küresel pazarda bir düşüş gösteriyor. Avrupa’da da bir düşüş var ancak Türkiye’deki kadar hızlı bir düşüş olmadığını düşünüyorum. Coldset’teki düşüşe rağmen heatset tarafında bir stabillik var. Hatta ülkeden ülkeye artış gösterdiğini bile söyleyebilirim. Bizim IFRA fuarına katılma sebebimiz hali hazırda Türkiye ve yurtdışı pazarlarda görülen bu düşüşü yeni pazarlar kazanarak kompanse etmekti. Fuardaki tek mürekkep firmasıydık, bu bizim açımızdan iyi bir durumdu. Biz coldset’te rekabetçi fiyatlar sunuyoruz. Heatset’te de önümüzdeki dönemde rekabetçi fiyatlar sunarak pazar payımızı artırma gayretinde olacağız. İki günlük kısa bir fuardı ancak otuzdan fazla müşteri ile bir araya geldik. Bazıları birçok ülkede hizmet veren büyük gazete matbaalarıydı. Bu matbaalarla deneme çalışmalarına başladık bile. Üç aylık bir süre için Avrupa pazarına web ofset mürekkepleri ihracatına başlamış olacağız ve devamında da başarılı bir satış grafiği yakalayacağımıza ürünlerimizin kalitesine de duyduğumuz güven ile eminiz.”


YFLEX YAMAN BASKI MAKİNALARI


“Yurtdışı ziyaretçinin ilgisinden memnunuz”

Yaman Fırat Labelexpo’da elde ettikleri başarının ardından Avrasya Ambalajı da üçü yurtdışına olmak üzere dört satışla kapadıklarını anlattı: “Labelexpo Europe fuarında makine sergileyen tek Türk katılımcı olarak almanın ardından Yaman Baskı Makinaları olarak Avrasya Ambalaj İstanbul 2019 – 25. Uluslararası Ambalaj Endüstrisi Fuarı’na Printpack Bölümü’ndeki 9. Salon’da katıldık. Standımız fuar boyunca yoğun ziyaretçi akınına uğradı. Stantta kendi üretimimiz olan 6 renkli (YFlex FX 330) ve 2 renkli (YFlex FXB) flekso baskı makinaları ile bir etiket kesim (YT 330 Manuel Turret Rewinder), YFlex TT 330 otomatik turret rewinder etiket sarım makinası  ve bir de kalite kontrol makinasını (Smart 330) çalışır halde sergiledik. Fuarda satışlar da gerçekleşti. Fuarda sergilenen iki renkli YFlex flekso baskı makinası ile otomatik etiket sarım makinası inline olarak Labelexpo Europe 2019 Fuarı’nda da sergilenmiş ve epeyce talep görmüştü. Aynı başarı Avrasya Ambalaj Fuarı’nda da yaşadık. Üçü yurt dışı olmak üzere 4 makine satışı netleşti.  Müşterilerimiz bizi Labelexpo’da görünce çok gururlanmışlardı. Bizi orada görenler bu fuarı da ziyaret edeceklerini söylemişlerdi. Onları bir kez de İstanbul’da ağırladık. Yerli ziyaretçi sayısı çok fazlaydı. Anadolu’dan bir hayli ziyaretçimiz oldu. Bununla birlikte uluslararası müşterilerimizle de epeyce görüşmeler yaptık. Fuara en çok ziyaret Ortadoğu’dan oldu. Ayrıca Azerbaycan, Özbekistan, Ürdün, Cezayir tarafından da gelenler var. Bizim özellikle Orta Doğu ve Türkî Cumhuriyetlerden beklentimiz var. Ziyaretçiler flekso baskı makinesi arayışı içindeler. Etiket sektörü ile ilgili, ıslak mendil ile ilgili talepleri var, Ellerindeki mevcut makineleri beğenmeyip yeni yatırım yapmak isteyenler de var. En çok da daha hızlı ve kaliteli baskı yapma arayışı içindelerdi.”

26. Avrasya Ambalaj İstanbul Uluslararası Ambalaj Endüstrisi Fuarı, 21 – 24 Ekim 2020 tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilecek.

#AvrasyaAmbalaj #OralEtiket #Lombardi #HPIndigo #Matset #NicolaLombardi #YusufUygun #AlonSarShany #DoguPabuçcuoğlu #HP #EsnekAmbalaj #İmeksGrup #MertGonenc #AylaÇuhadaroğlu #Bobst #Astranova hubergroup #hubergroupturkiye #FatmaApaydın #Mürekkep #BaskıMürekkepleri Heidelberg #Gallus #Polar #MK #VinfoilDereliGraphic #Kodak #Miraclon #OzanKaraca #MertYarar #EnginKurt #Ambalaj #KartonAmbalaj #ColoristAkademi #Odak #OdakKimya #XRite #Baldwin #Boettcher #ToyoInks #tesaBant #Printpark #PasifikTrading #Imavision #MimakiEurasia #ArjenEvertse #ÜçBoyutluBaskı YamanFlex #




İletişim:

MATBAA&TEKNİK®

VOLİ FUAR HİZMETLERİ A.Ş

Güneşli Evren Mahallesi Bahar Caddesi No:6/1 Polat İş Merkezi B Blok Kat3 Bağcılar – İstanbul

Telefon 0 212 604 51 24 – GSM 0 542 412 29 74 - Faks 0 212 604 51 35

www.matbaateknik.com.tr

akif.tatlisu@img.com.tr

Gizlilik Politikası Teslimat ve İade Mesafeli Satış Sözleşmesi

© Matbaa Teknik ~ Tüm Hakları Saklıdır 2018 ~ web@img.com.tr