Print4All Konferansı Başarıyla Tamamlandı

Print4All Konferansı Başarıyla Tamamlandı ~ 29/06/2020
“24 Haziran'da, çevrim içi bağlanan bin 200'den fazla kişiden oluşan bir topluluk, (üçte biri İtalya dışındandı) seçimimizin doğru olduğunu onayladı ve şimdi bu etkinliği sürdürmeye ve yaşadığımız sorunlar ve araçlar üzerine birlikte düşünmeye devam etmemiz için teşvik ediliyoruz.”

“24 Haziran'da, çevrim içi bağlanan bin 200'den fazla kişiden oluşan bir topluluk, (üçte biri İtalya dışındandı) seçimimizin doğru olduğunu onayladı ve şimdi bu etkinliği sürdürmeye ve yaşadığımız sorunlar ve araçlar üzerine birlikte düşünmeye devam etmemiz için teşvik ediliyoruz.”

24 Haziran’da çevrim içi gerçekleşen Print4All Konferansı İtalya ve diğer Avrupa ülkelerinden bin 200’ü aşan dinleyici toplamayı başardı. Böylelikle bu konferans da sanal etkinliklerin başarılı olabileceğini ve mevcut bir araya gelememe durumunu tolere edebileceğini gösterdi. 10 yıl sonra sektörün yakın geçmişinden bahsederken pandemi döneminde tüm etkinlikler ertelenirken pazarlamanın hayatını nasıl sürdürebildiğine dair vereceğimiz başarılı örneklerden biri…

Gücünü nereden alıyor?

Print4All ve diğer sanal etkinlikler, endüstrinin sektörel etkileşimlerin ve pazarlama faaliyetlerin ve bilgi dağıtımının devamının kabulüne oy verdiğini gösterdi. Print4All Konferansının organizatörü İtalya dışından 19 ülke ile medya sponsorluğu anlaşması yapmıştı. Türkiye’de de MATBAA&TEKNIK dergisini seçmelerinden gurur duyduk.  Print4All Konferansı, ACIMGA (İtalyan Grafik, Dönüştürme ve Kâğıt Endüstrisi Makineleri İmalatçıları Birliği), ARGI (Grafik Endüstrisi Tedarikçileri Birliği) iş birliği ve ITA (İtalyan Ticaret Ajansı) ve Fiera Milano'nun desteğiyle düzenleniyor. İtalya Başkonsolosluğu Ticari İlişkileri Geliştirme Ofisi  olan İtalyan Dış Ticaret ve Tanıtım Ajansı Ekonomik Gelişmeler Bakanlığına bağlı, Türkiye ile İtalya arasındaki ilişkileri canlandırma ve güçlendirmeyi amaçlayan bir kuruluş bu ve bu bağlamda her yıl değişik sektörlerde fuarlar, seminer ve sempozyumlar organize ediyor. İtalya ile Türkiye arasında faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli şirketlere konuları ile ilgili olarak yardımcı oluyor.

Konferansın başarısı bağlantımızın gücünü ispatlıyor

Konferans 24 Haziran’da 11.00’de başladı ve iki saatlik bir yemek arasını takiben akşam 17.00’ ye kadar sürdü. Tüm sunumlar İngilizce ve İtalyanca yapıldı. Konferansın moderatörlüğünü gazeteci Matteo Bordone yaptı. Konferansın tamamlanmasının ardından yapılan açıklamada şu bilgilere yer verildi: “Print4All Konferansının 2020 edisyonunu gerçekleştirme kararı kararlılıkla ve güçlü bir motivasyon ile alındı. Bizim ve sektördeki şirketler için bu konferansı gerçekleştirmek ülkelerin kendi pazarlarındaki durumları tartışmaya açmaları ve bunun için alternatif alanlar oluşturmak, topluluğumuzu güçlendirmek adına çok önemliydi.”  

Güncellemelere devam, fuarımız Mayıs 2022’de

“24 Haziran'da, çevrim içi bağlanan bin 200'den fazla kişiden oluşan bir topluluk, (üçte biri İtalya dışındandı) seçimimizin doğru olduğunu onayladı ve şimdi bu etkinliği sürdürmeye ve yaşadığımız sorunlar ve araçlar üzerine birlikte düşünmeye devam etmemiz için teşvik ediliyoruz. 30 dergiden 50 gazeteci, etkinlik sonrasında düzenlenen Basın Oturumuna katıldı. (Andrea Briganti’nin açıklamalarından İtalya pazarına ilişkin bazı bilgileri aşağıda paylaşacağım). Pandemi sürecinde "bağlantımız" her zamankinden daha fazla. Basının ve izleyicilerin ilgisi konferansın başarısına bir katkı sağladı ve güçlü bir topluluk olduğumuzu doğruladı.”

“Mevcut konuşmacıların hem vizyon hem de şirketler, işletmeler ve sanayi dernekleri için mevcut durumu net bir şekilde fotoğraflamak açısından dinleyicilere önemli bir fikir verdiğine inanıyoruz. Sosyal medya platformlarımızı ve sürdürülebilirlik ve Endüstri 4.0 konularında topluluğumuzu güncellemeye devam edeceğimiz, 2020 Print4All Konferansının tüm içeriğini ve taşıyacağımız bilgi ve girişimleri toplayacağımız Print4All Konferans web sitesini takip etmenizi öneririz. Sizi Print4All Konferansı’nın bir sonraki edisyonu ile 2021'de ve 3-6 Mayıs 2022 tarihli Print4All fuarında tekrar görmeyi umuyoruz.”  

Konferansta neler oldu?

Öncelikle notum, konferansın içerik ve konuşmacılar açısından çok zengin olduğuydu. 17 konuşmacı ağırlıklı olarak Pazar değerlendirmeleri yaparken iki önemli başlık sürdürülebilirlik ve Endüstri 4.0 öne çıktı. İkinci başlığa paralel Future Factory konferansın genel temasını oluşturuyordu. Elbette konferansın tamamını buraya yazma imkânı ve hatta gerek de yok (siz yine de bazı detaylı bilgilere ulaşmak için Acimga’nın youtube kanalını takibe alın) ancak başlıkları ve kısa özetleri aktarmaya başlayalım. Açılışı ARGI Genel Sekreteri ve 4IT Grup Başkanı Enrico Barboglio ile yıllardır ticari kanallar inşa etmeyi ve birleştirmeyi amaçlayan uluslararası projelerde çalışan ACIMGA Direktörü Andrea Briganti, birlikte yaptılar. İkili geleceğe yönelik beklentileri analiz ederken covid-19 krizinin ortaya çıkardığı fırsatları değerlendirdiler.  

Sayılar, sayılar... 

Sayıları ve istatistikleri severim. Rakamlar bizden olmasa da (ayrıca niye olmaz onu da bilmiyorum vakıf, dernek ve odaların bu iş için parası da  zamanı da var halbuki ) bize yol gösterir. Önce genel bir Avrupa istatistiği yazalım. Bilgiler Avrupa Baskı ve Dijital İletişim Federasyonu Genel Sekreteri Beatrice Klose’dan.

2017 rakamlarına göre Avrupa (İngiltere dahil) Grafik Endüstrisi 109 bin şirket 603 bin çalışan ve 79 milyar ciroya sahip. (Bu rakamların çok güncel olmayışı önemli değil. Özellikle covid sonrası için düşüşün geçen yıllardaki artışı nötralize ettiği kanaati ile aynı düzeyde kalması mantıklı görünüyor. 2018 rakamlarına göreyse grafik endüstrisi pastasının en büyük parçası reklam baskıları (%27)kitap baskısı ikinci (%17) etiketler ise üçüncü (%16) sırada. Ambalaj nerede? Sorusunu duyar gibiyim ancak bu pastada ambalaj yok. Dergiler, gazeteler, güvenlik baskıları ve kataloglar ile pasta tamamlanıyor.  Smithers araştırmasının rakamlarına göre yukarıdaki pastayı meydana getiren grafik endüstrisi ve ambalaj etiket cirosal açıdan karşılaştırılıyor. Millenium’un ilk yılında grafik endüstrisi 135 milyar euro civarında, ambalaj ve etiket ise 70 milyar euro. Her iki baskı alanı 16 yıl sonra 70 milyar euro olarak eş bir değer üretiyorlar ve tablo tersine dönüyor. Ambalaj, etiket, grafik aşağı doğru giderken 2019 kırılması ve 2020 ile birden düşüşe geçiyor. Ambalaj ve etiketin kırılması grafik endüstrisine göre daha küçük ve Smither projeksiyonu 2024’te grafik endüstrisi için 60 milyar euro ve ambalaj/etiket için 90 milyar euro öngörüyor. Rakamlar sadece Avrupa kıtası için bir kez daha hatırlatalım. Bir diğer istatistik ve öngörüde baskı teknolojileri bazında. 2019’da en çok üretim yapan teknolojiler flekso, tabaka ofset, diğer analog baskı metotları olarak sıralanıyor. İnkjet heatset ve coldset’in ardından altıncı sırada. 2024 öngörüsü ise inkjetin beş ve altıncı basamakları atlayarak üçüncülüğü alacağı üretim değerini ise 15 milyar eurodan 22 milyar euroya çıkaracağı şeklinde. Bu bilgilerin hepsi Avrupa kıtası için.

Şimdi gelelim ev sahibi İtalya’ya… Andrea Briganti paylaşıyor: Yıllık ciro 2018’den 2019’a -1,6 küçülmüş. İhracat da öyle.  2019 ihracat rakamı 1 milyar 694 milyor euro. İthalattan 554 milyon euro daha fazla. Toplam cironun %60’ı ihraç ediliyor. 2019’da çalışan sayısı +1,9 artarken yatırım miktarı 2018’e göre -20,9 düşmüş. Cirodan yatırıma ayrılan pay ise %2,5’dan %2’ye gerilemiş. Ambalaj ve konvörting makinelerinde önemli bir paya sahip olan İtalya 2019’da 2 milyon 253 milyon euroluk makine üretmiş ve bunun 1 milyar 718 milyonluk kısmını ihraç etmiş. 2020’de düşüş olacağını söylüyor, Briganti: 1 milyar 920 milyonluk üretim ve 1 milyar 525 milyon ihracat. 2021’de toparlarız ama 2019’a ulaşamayız da diyor Briganti.  Hedef 2 milyar 62 milyona karşılık 1 milyar 632 milyon ihracat. Ortalama olarak 2020’de %10’u geçen düşüş ve 2021’de muhtemel ve ortalama %7 artış. Dünya rakamlarını da paylaşan Briganti’ye göre paralel bir trend var. Üretim ve ticaret bu yıl 13 milyara yakın bir miktarda düşüş yaşarken 2021’de %9 artması bekleniyor.    

Endüstri 4.0

Bocconi Üniversitesinde Teknoloji Yönetimi, İnovasyon ve Operasyon profesörü olan Vincenzo Baglieri, Endüstri 4.0 perspektifindeki ilk tedarik zinciri projelerinden birinde Kâğıt ve Grafik Federasyonu ile çalıştı. Baglieri, tedarik zincirine uygulanan akıllı imalat deneyimine katkıda bulunduğu sunumunda “giderek daha fazla birbirine bağlı bir dünyada, dijitalleşme süreçleriyle Endüstri 4.0 bir kenara bırakılamaz.” fikrinin altını çiziyordu. İtalya'da akıllı üretime yönelik ilk tedarik zinciri projesi olan Endüstri 4.0'ın Enzo Baglieri'yi önde gelen rakamları arasında görmesi tesadüf değil. 2017 yılında Federazione Carta e Grafica tarafından SDA Bocconi ile ortak olarak başlatılan proje, üç ayrı aşamada geliştirildi: kurumsal kontroller, sınıf eğitimi ve danışmanlık ekipleri, 4.0’ın stratejisini mümkün olan en üst seviyeye çıkarmak istiyor.

Sürdürülebilirlik

Plastik, kağıt, karton.  Bu malzemelerin sürdürülebilirliğin temel taşları olduğunun altını çizen Print4All sürdürülebilirlik sunumlarında İtalya’dan iki oyuncu iki konsorsiyumdan geldi. Comieca ve Corepla. Comieco, Selülozik Bazlı Ambalajların Geri Kazanımı ve Geri Dönüşümü için İtalyan Konsorsiyumu, Corepla Plastik Ambalajların Toplanması, Geri Dönüşümü ve Geri Kazanımı Ulusal Konsorsiyumu. Print4All Conference - Future Factory'de, Eliana Farotto (Comieco, Ar-Ge) ve Luca Stramare (Corepla, Proje Yöneticisi) ile gerçek anlamda sürdürülebilir bir dünyaya yönelik geri dönüşüm malzemeleri için ortak standartların ve kılavuzların önemi ve görevlere odaklanan bir müzakere yaptılar.  

Sürdürülebilirlik ve Döngüsel Ekonomi Müdürü olan sürdürülebilirlik ve çevre koruma alanında birçok çalışmayı yayınlayan ve bol miktarda deneyime sahip Elisabetta Bottazzoli, sürdürülebilirlik başlığına önemli katkı sağladı. Bottazzoli sürdürülebilirlik konusunu endüstriyel bir bakış açısıyla uluslararası ölçümleri ve çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik standartlarını göz önünde bulundurarak ele alıyordu.

Misyonu döngüsel ekonomiye geçişi hızlandırmak olan Ellen MacArthur Vakfı Küresel Ortaklar Müdürü Alice Bodreau, ise özellikle baskı ve konvörting endüstrisinde küresel üretimin dairesel ekonomiye nasıl uygulanacağından bahsetti. Günümüz ekonomisinin devasa bir atık ürettiğini anlatan Bodruau döngüsel ekonominin dört ilke üzerinde oluştuğunu anlatıyor. Atık ve çevre kirliliğinin önlenmesi, ürün ve materyalleri kullanımda tutmak ve tabii sistemleri ıslah etmek. Bu üç prensibi vurgulamak için Vakıf döngüsel ekonomi raporundan da ilginç bilgiler paylaşıyor. Mesela, Avrupa’da bir aracın ortalama beş kişi kapasitesi var ancak ortalama 1,5 kişi taşıyor. (Bu bizim için de geçerli bir istatistik, 1,5’un altında bile olabiliriz.) Bununla birlikte Avrupa’da araçların zamanının %92’si park halinde geçiyor. Araçların sadece %5’i gerçekten trafikte hareket halinde iken %1’i trafikte sıkışmış halde bekliyor, %1,6’sı park etmek için yer aramakla uğraşıyor. Bir diğer örnek ise elma…. Bir elmanın sadece %69’u tüketiliyor. %11’i tüketici tarafından atıklaştırılırken %20’si tedarik zinciri içinde çöp oluyor.     

Diğer oturumlardan bazıları

CEPI (Avrupa Kağıt Endüstrileri Konfederasyonu) Direktörü Ulrich Leberle ve Assocarta Direktörü Massimo Medugno, tedarik zincirinin döngüsel bir ekonomide geri dönüşüm sürecini desteklemek için nasıl kağıt ambalaj tasarlayabileceği hakkında konuştular. Rnbgate rnb4culture, Angel Investor ve IBM ortağı Başkanı ve CEO'su Fabrizio Renzi, yapay zeka konusunu ve Endüstri 4.0 perspektifinde endüstrinin nasıl değiştiğini ele aldı. LifeGate'in kurucusu Marco Roveda, Fattoria Scaldasole markasıyla İtalya'nın organik tarım yollarının başında geliyor. Roveda sürdürülebilirlik ve iş dünyasının nasıl birleştirilebileceğini anlatırken IPCC - Hükümetler Arası İklim Değişikliği Paneli üyesi Nigel Tapper, mevcut seçimlerin geleceğimizi nasıl koşullandıracağını ve şekillendireceğini gösteren sürdürülebilirlik hakkında konuşuyordu. Yine bir masa toplantısı için Endüstri 4.0 başlığı altında Uteco’dan Aldo Peretti, Sit Group’tan Neni Rossini, Orogel’den Silver Giorgini araya geldiler. PICON – Gareth Ward, (İngiltere), IPAMA – Dayaker Reddy (Hindistan) ve PEIAC -  Jean Li, (Çin), üç ülke dernek temsilcisi ve ABD'nin önde gelen editörlerinden biri olan Thayer Long gelecek yıllarda pazarlarına bakış açısını gösteren, ülkelere dair veriler aktaran ve önemli bilgiler paylaşan bir masanın etrafında toplandılar.   

Konferans son olarak Acimga Başkanı Andrea Briganti’nin kapanış konuşması (paylaştığı bilgilerden bazılarını yukarıda okudunuz) ve HP Italia’nın basın toplantısı ile sona erdi.  

Yenilik ittifakı: Ipack -Ima ve Print4All İçin Yeni Tarih

Konferansın sonunda Print4All ve Ipack-Ima fuarlarının yeniden belirlenen tarihleri de duyuruldu. Her iki fuar eş zamanlı olarak 3-6 Mayıs 2022’de gerçekleşecek. Tabii ki Feira Milano’da. Bu iki fuarı birlikte organize eden kuruluşların, erteleme kararının altında elbette Covid-19 ve sebep olduğu karışıklık yatıyor. 2020 tarihli fuarların 2021’ye ertelenmesi sonunda muhtemel çakışmaların önüne geçmek için istisna olarak bu kararın verildiği bildiriliyor.

#Print4All #Print4AllConference #Acimga #ITA #Italia #Matbaa #ambalaj #sürdürülebilirlik #EndüstriDörtSıfır #FutureFactory #AndreaBriganti




İletişim:

MATBAA&TEKNİK®

VOLİ FUAR HİZMETLERİ A.Ş

Güneşli Evren Mahallesi Bahar Caddesi No:6/1 Polat İş Merkezi B Blok Kat3 Bağcılar – İstanbul

Telefon 0 212 604 51 24 – GSM 0 542 412 29 74 - Faks 0 212 604 51 35

www.matbaateknik.com.tr

akif.tatlisu@img.com.tr

Gizlilik Politikası Teslimat ve İade Mesafeli Satış Sözleşmesi

© Matbaa Teknik ~ Tüm Hakları Saklıdır 2018 ~ web@img.com.tr