Plastik, Kâğıt ile Yer Değiştiriyor

Plastik, Kâğıt ile Yer Değiştiriyor ~ 11/11/2020
The weekly Verdigris blog by Laurel Brunner

Laurel Brunner yazdı

Petrol oligarşisi endişeleniyor olmalı. Ulaşımdaki azalma ve yenilenebilir enerjideki artış nedeniyle sadece petrol fiyatları düşmekle kalmıyor, aynı zamanda plastikler endüstriler genelinde kademeli olarak kullanımdan kaldırılıyor.


Grafik işinde, kâğıt şişelerden kompostlanabilir malzemelerden yapılan torbalara kadar her türlü alanda plastiği değiştirmek için son derece yenilikçi yaklaşımlar görüyoruz. Daha da önemlisi, bazı çok büyük şirketler ürünlerindeki plastikleri çıkarmayı taahhüt ettiler. Bu, tedarik zincirlerindeki değişikliği yönlendirmeye yardımcı olacak ve tüm oyuncuları plastik alışkanlığından kurtarmaya yardımcı olacaktır.  


Plastikten kurtulma dürtüsünün çoğu tüketici baskısından kaynaklanıyor. İnsanlar atık plastiklerin neden olduğu zarar karşısında dehşete düşüyor. İnsanlar plastik ambalajı nedeniyle bir ürün satın almamayı seçerse, satıcılar buna yanıt vermek zorunda.  

En büyük küresel gazete yayıncılarından biri News International'dır. Birkaç yıl önce News UK, teslim ettiği ürünün ambalajında ​​tek kullanımlık plastik kullanımını yılda 800 tondan sıfıra indirmek istediğini duyurdu. Geçen yıl boyunca News UK, bu taahhüdün bir parçası olarak unvanları için torbalar yerine patates nişastasına dayalı kompostlanabilir alternatifler koydu. Mümkün olan yerlerde, örneğin süpermarket raflarında olduğu gibi, torbalama tamamen ortadan kaldırıldı.  

News UK geçtiğimiz günlerde yılda son 250 ton tek kullanımlık plastiğin kaldırıldığını duyurdu. News UK, gazete ve iç dergilerinde tek kullanımlık plastik bantlar yerine kâğıt bant kullanacak. İngiltere'nin Güney Doğu'sundan başlayarak kâğıt bantlama tüm Birleşik Krallık bölgelerinde aşamalı olarak uygulanacak ve bu sürecin Ekim ortasına kadar tamamlanması bekleniyor. Kâğıt bantların kullanılması, harekete açık olan reklam verenlere yeni bir teklif getiriyor. Bunu reklam mesajları iletmenin bir yolu olarak görüyorlar, aynı zamanda sürdürülebilirlikle bağlantı kuruyorlar.  

Reklamcılar ve tüketiciler arasındaki ortaklık, değişim için yüksek değerli bir güçtür. Büyük şirketleri, politikalarını ve tekliflerini gözden geçirmeye ve güncellemeye iten şey budur. Grafik endüstrisinde News International gibi büyük yayıncılar gerçek bir fark oluşturabilir. Gazete işinde sürdürülebilir reklamcılık, reklamcılar ve tüketiciler için hem doğrudan hem de kolay satış olan ilginç yeni bir yaklaşım sunuyor.


Bu makale, baskının olumlu çevresel etkileri konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlayan bir endüstri girişimi olan Verdigris Projesi tarafından hazırlanmıştır. Bu haftalık yorum, baskı şirketlerinin çevre standartlarına ayak uydurmasına ve çevre dostu işletme yönetimini iyileştirmeye nasıl yardımcı olabileceği anlatmak gayretindedir. Verdigris şu şirketler tarafından desteklenmektedir: Agfa Graphics, EFI, Fespa, Fujifilm, HP, Kodak, Miraclon, Ricoh, Spindrift, Splash PR, Unity Publishing ve Xeikon.






İletişim:

MATBAA&TEKNİK®

VOLİ FUAR HİZMETLERİ A.Ş

Yenibosna Merkez Mahallesi Ladin Sokak Kuyumcukent No: 4M Dükkân No: 605 Bahçelievler 34197 İstanbul Türkiye

Telefon 0 212 604 51 24 – GSM 0 542 412 29 74

www.matbaateknik.com.tr

akif.tatlisu@voli.com.tr

Gizlilik Politikası Teslimat ve İade Mesafeli Satış Sözleşmesi

© Matbaa Teknik ~ Tüm Hakları Saklıdır 2018 ~ info@voli.com.tr