Global E-Ticaret Trendleri  

Global E-Ticaret Trendleri    ~ 17/11/2020
Yeni Normal’in başarılı E-Ticaret stratejileri

FutureCommerce360’ta, Yeni Normal’in başarılı E-Ticaret stratejileri üzerine içgörülerini paylaşan Nielsen E-Ticaret Asya Lideri Ji Hyuk Park ve Nielsen APAC EEMEA Türkiye Analitik Danışmanlık Kıdemli Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan, E-Ticaret alanında analitik çalışmaların önemini vurguladılar. Covid-19 pandemisiyle birlikte tüm dünyada tüketici harcamalarının durağanlaştığını, buna karşılık E-Ticaret’in ciddi bir ivme kazandığını belirten Nielsen E-Ticaret Asya Lideri Ji Hyuk Park, Yeni Normal’de kazanmak için E-Ticaret stratejilerinin tekrar şekillendirilmesi gerektiğinin altını çizdi. Tüketici tercihinin online’a yönelmesiyle birlikte pandemi sürecinde tüm dünyada E-Ticaret’in önemli bir gelişim içinde olduğunu söyleyen Park, bu büyüme dönemini kârlı bir şekilde değerlendirmek isteyen tüm oyuncuların stratejilerini gözden geçirmeleri gerektiğini belirtti.  

Temel stratejinin trafik, geri dönüş oranı ve sepet büyüklüğü faktörlerinde kazanmak olduğunu belirten Erdoğan ve Park, bu eksende 6 başlık olarak şunları sıraladı: ·        

Tüketici davranışları ekseninde kategorilerin yeniden tanımlanması; ·        

iletişim için gelişen dijital kanallar üzerine yoğunlaşılması (sosyal medya, Youtube vb.); ·        

tüketici için birim fiyatın daha şeffaf hale getirilmesi; ·        

canlı yayında satış (live streaming); ·        

gelişen ürün-fiyat tercihleri ekseninde asortman (premium ürünler vb.) ve ·        

online’a / üyeliğe özel ürün asortmanı oluşturmak.  

Nielsen içgörülerine göre E-Ticaret gelişiminin tüm dünyada en ileri aşamalarını yaşamakta olan Çin ve Kore pazarlarından zengin örnekler paylaşan Park, bu içgörülerin gelişen diğer pazarlar için de ışık tutacağının altını çizdi.  

FutureCommerce360’ta konuşan Nielsen APAC EEMEA Türkiye Analitik Danışmanlık Kıdemli Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan “Nielsen’in verilerine göre, Türkiye’de pandemi öncesi dönemde de hızlı olan online FMCG büyümesi, pandemi ve Yeni Normal’de adeta uçuşa geçti. Pandemi öncesi %57 olan online FMCG büyümesi, Covid-19 döneminde %159, Yeni Normal’de ise %130 olarak gerçekleşti. Avrupa’da ise bu oran, pandemi öncesi %9 seviyelerinde iken Covid-19 döneminde %65, Yeni Normal’de ise %46 şeklinde oldu. Bu da söz konusu süreçte ülkemizde online FMCG büyümesinin Avrupa’nın çok daha üzerinde seyrettiğini gösteriyor.” dedi.


Erdoğan “Yeni Normal’de en hızlı büyüyen online FMCG kategorileri ağda ve tüy dökücüler, saç boyası, çay, hazır kahve, saç kremi, diş macunu, Türk kahvesi, hamile & emziren ek besinleri, hijyenik pedler ve çamaşır suyu oldu. En hızlı büyümeyi gösteren ağda ve tüy dökücülerde pandemi öncesi %53 olan online satış cirosu büyümesi, Covid-19 döneminde %670’e yükselirken, Yeni Normal döneminde ise %351 oldu. Büyüyen 10 kategoriden 3’ünün gıda kategorisi olması ise dikkat çekti.” açıklamasını yaptı.     

Global pazarlarda Covid-19 pandemisiyle birlikte FMCG pazarı içinde E-Ticaret paylarının ciddi bir artış kaydettiğine dikkat çeken Erdoğan; E-Ticaret payının pandemi öncesi dönemle kıyaslandığında: ABD’de 6 puan artışla %15’e, Meksika’da 9 puan artışla %12’ye, Birleşik Krallık’ta 7 puan artışla %13’e, Çin’de 5 puan artışla %30’a ve Kore’de 4 puan artışla %22’ye yükseldiğini belirtti. Türkiye pazarında da ivmeli artış trendinin görüldüğünü belirten Erdoğan, FMCG pazarı içindeki E-Ticaret payının 2 puan artışla %4’e yükseldiğini paylaştı.  

Online tüketici davranışlarıyla ilgili çarpıcı içgörüler paylaşan Erdoğan, offline kanala nazaran online’daki fiyat hassasiyetinin çok daha yüksek olduğunu; tüketicilerin aynı ürün için online kanalda daha az fiyat ödeme eğiliminde olduklarını ve tüketicilerin online’da daha büyük gramajlı ürünleri tercih ettiğini belirtti.  

Nielsen DidemSekerelErdogan Eticaret FMCG HizliTuketimUrunleri NielsenAPACEEMEATurkiye JiHyukPark




İletişim:

MATBAA&TEKNİK®

VOLİ FUAR HİZMETLERİ A.Ş

Yenibosna Merkez Mahallesi Ladin Sokak Kuyumcukent No: 4M Dükkân No: 605 Bahçelievler 34197 İstanbul Türkiye

Telefon 0 212 604 51 24 – GSM 0 542 412 29 74

www.matbaateknik.com.tr

akif.tatlisu@voli.com.tr

Gizlilik Politikası Teslimat ve İade Mesafeli Satış Sözleşmesi

© Matbaa Teknik ~ Tüm Hakları Saklıdır 2018 ~ info@voli.com.tr