Geri Dönüşüm için Filigran Kullanılacak!

Geri Dönüşüm için Filigran Kullanılacak! ~ 23/02/2021
The weekly Verdigris blog by Laurel Brunner - 22.02.2021

Scroll Down for English Edition

 

İşte akıllıca bir fikir: Filigran ambalaj, Avrupa Markalar Birliği (AIM) ’nin, şirketleri teşvik ettiği bu çalışma sayesinde yeni bir ayırma sistemi daha doğru ve geri dönüşüm süreçleri daha verimli olabilir.

AIM, Avrupa'daki markalı tüketim malları üreticilerini temsil eden ve özellikle markalarını tasarlama, dağıtma ve pazarlama yetenekleriyle ilgili konularda çalışma yapan bir birlik. Kurumsal ve ulusal dernek üyeleri aracılığıyla doğrudan veya dolaylı olarak grup, küçük ve orta ölçekli işletmelerden çok uluslu şirketlere kadar değişen 2 bin 500 işletmeyi temsil ediyor. Grup, bir şaka gibi görünen Holy Grail 2.0 adlı bir proje kurdu. Şaka olsun ya da olmasın, 85'den fazla şirket, en sonuncusu baskı mürekkepleri, kaplamalar, pigmentler, polimerler, sıvı ve katı bileşikler ve uygulama malzemelerinin önde gelen üreticisi olan Sun Chemical olan Holy Grail 2.0'a kaydoldu.

 

Holy Grail 2.0 üyeleri birlikte, geri dönüşümü iyileştirmek için dijital filigran teknolojilerinin uygulanabilirliğini kanıtlamak için çalışıyorlar. Bundan önceki proje, Ellen MacArthur vakfı tarafından yürütülen Yeni Plastik Ekonomisi programının bir parçası olarak yürütülen Holy Grail 1.0 idi. Tüketici sonrası geri dönüşümü iyileştirmek için dijital filigranı en umut verici rakip olarak tanımlayan bu gruptu.

 

Herhangi bir kuruluş, aslında AIM tarafından işletilen bir platform olan Holy Grail 2.0 Şartına katılabilir. Plan, başlangıçta bir test ayırma tesisinde farklı filigran teknolojilerinin doğrulanmasıyla projenin ölçeğini ve kapsamını genişletmek. Bu, dijital filigranlarla değiştirilmiş ambalajın endüstriyel bağlamda ne kadar iyi performans gösterdiğini görmek için birlikte çalışan marka sahipleri, perakendeciler, teknoloji ve ambalaj tedarikçileri ile "yarı endüstriyel ölçekte" yapılacak. Her şeyin yolunda gittiğini varsayarsak, bir sonraki adım ulusal ölçekte test etmek olacak.

 

Bu büyüleyici bir girişim, ancak dikkatli bir şekilde yönetilmesi gerekiyor. Ne dijital filigranlarda ne de tarama ve işleme yönetimi ile bazı standardizasyonlar olmadan, kaos etkili uygulamayı baltalayabilir. Bu, özellikle geri dönüşüm için birçok farklı yaklaşımın olduğu gelişmiş ekonomiler için geçerli. 80'den fazla üye kuruluşun, teknolojilerin ortaklığını ve etkili bir şekilde yayılmasını sağlamak için birlikte yakın bir şekilde çalışması gerekecek. İşe yarayacaksa, rekabet içgüdülerinin bir kenara bırakılması gerekecek. AIM, halihazırda dahil olan şirketlerin çoğu ile çalıştığı için bu ihtimal sınırlarının ötesinde değil. Herhangi bir şeyin standartlaştırılmasından söz edilmemiş. Ancak dijital filigran tasarımı ve tarama performansı beklentilerindeki standartlar, konseptin ve ilgili metodolojilerin yaygın bir şekilde benimsenmesine yardımcı olacak.

 

Bu makale, baskının olumlu çevresel etkileri konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlayan bir endüstri girişimi olan Verdigris Projesi tarafından hazırlanmıştır. Bu haftalık yorum, baskı şirketlerinin çevre standartlarına ayak uydurmasına ve çevre dostu işletme yönetiminin alt satırlarını iyileştirmeye nasıl yardımcı olabileceğine yardımcı olur. Verdigris şu şirketler tarafından desteklenmektedir:

Agfa GraphicsEFIFespaFujifilmHPKodakMiraclonRicohSpindrift, Splash PRUnity Publishing ve Xeikon.  



Water Marking for Recycling

 

Here’s a clever idea: watermark packaging so that a sorting system can be more accurate and recycling processes more efficient.That’s what AIM, the European Brands Association, is encouraging companies to do. AIM represents manufacturers of branded consumer goods in Europe, and is particularly concerned with matters relating to their ability to design, distribute and market their brands. Directly or indirectly through its corporate and national association members, the group represents 2500 businesses ranging from small to medium sized enterprises through to multinationals. The group has set up a project called Holy Grail 2.0, which sounds like it might well be a joke. Joke or not, over 85 companies have signed up to Holy Grail 2.0, most recently Sun Chemical, a leading maker of printing inks, coatings, pigments, polymers, liquid and, solid compounds, and application materials.

 

Together the members of Holy Grail 2.0 are working to prove the viability of digital watermarking technologies to improve recycling. The project that preceded it was Holy Grail 1.0 conducted as part of the New Plastics Economy programme run by the Ellen MacArthur foundation. It was this group that identified digital watermarking to be the most promising contender for improving post-consumer recycling.

 

Any organisation can join the Holy Grail 2.0 Charter, which is essentially a platform run by AIM. The plan is to expand the scale and the scope of the project, initially with validation of different water marking technologies at a test sorting facility. This will be done on a “semi-industrial scale” with brand owners, retailers, technology and packaging suppliers working together to see how well packaging modified with digital watermarks performs in an industrial context. Assuming all goes well the next step will be to test on a national scale.

 

This is a fascinating initiative, but it needs to be carefully managed. Without some standardisation either in the digital watermarks or with the scanning and processing management, chaos could undermine effective implementation. This is especially true in developed economies where there are many different approaches to recycling. The eighty plus member organisations will need to work closely together to ensure commonality and effective roll-out of the technologies. Competitive instincts will need to be put aside, if this is to work. This is not beyond the bounds of possibility as AIM is already working with most of the companies involved. There has been no mention of standardising anything, but standards in digital watermark design and scanning performance expectations would help drive widespread adoption of the concept and the methodologies involved.

 

This article was produced by the Verdigris Project, an industry initiative intended to raise awareness of print’s positive environmental impact. This weekly commentary helps printing companies keep up to date with environmental standards, and how environmentally friendly business management can help improve their bottom lines. Verdigris is supported by the following companies: Agfa GraphicsEFIFespaFujifilmHPKodakMiraclonRicohSpindrift, Splash PRUnity Publishing and Xeikon.




VerdigrisBlog LaurelBrunner Holygrail AIM EuropeanBrandsAssociation Recycling




İletişim:

MATBAA&TEKNİK®

VOLİ FUAR HİZMETLERİ A.Ş

Yenibosna Merkez Mahallesi Ladin Sokak Kuyumcukent No: 4M Dükkân No: 605 Bahçelievler 34197 İstanbul Türkiye

Telefon 0 212 604 51 24 – GSM 0 542 412 29 74

www.matbaateknik.com.tr

akif.tatlisu@voli.com.tr

Gizlilik Politikası Teslimat ve İade Mesafeli Satış Sözleşmesi

© Matbaa Teknik ~ Tüm Hakları Saklıdır 2018 ~ info@voli.com.tr