Kişiselleştirmeniz Alıcıya Ne Hissettiriyor?

Kişiselleştirmeniz Alıcıya Ne Hissettiriyor? ~ 28/04/2021
Yazar: Erwin Busselot, İş İnovasyonu ve Çözümler Direktörü, Ticari ve Endüstriyel Baskı Grubu, Ricoh Avrupa


Pazarlama iletişimi içeren bir şey gördüğünüz ilginiz artıyor mu? İçerik sizinle alakalı mı? Daha fazlasını öğrenmek isteği duyuyor musunuz? Satın alıyor musunuz? Yeni araştırmalar, bu soruların cevabının çoğu kez hayır olduğunu gösteriyor. Amerikan bulut tabanlı içerik deneyimi platformu olan Uberflip'in 2021 B2B Pazarlama Raporu: Deneyim Kesintisi başlıklı raporu, alıcıların istediği kişiselleştirme ile pazarlamacıların gerçekte sundukları arasında büyük bir kopukluk olduğunu gösterdi. Bu kötü iletişim deneyimi ise  pazarlama kaynaklarını boşa harcamaktan ve alıcıları sinirlendirmekten başka bir işe yaramıyor.


500 Kuzey Amerikalı B2B alıcısı ve pazarlamacısının, alıcı yolculuğuna ilişkin beklentileri üzerine yaptığı anket, birçok şirketin şirketlerinin içeriği kişiselleştirme yeteneğini yüksek puanladığını ortaya koydu (% 52, kendilerine 5 üzerinden en az 4 puan verdi). Ancak, alıcıların en önemli bulduğu şeyi alıcıya ulaştırmak için önemli bir fırsatı kaçırıyorlar. Aslında:  

• 5 #pazarlama çalışanından sadece 1'i, bir satın alma kararını araştırırken sıkıcı veya ilgi çekmeyen içeriği en önemli sorun noktası olarak değerlendirdi. Alıcıların ise yalnızca% 5'i kabul etti.

• Her 3 alıcıdan 1'i, pazarlama çalışanlarından dörtte birinden daha azına kıyasla, bir satın alma kararını araştırmanın en sinir bozucu kısımlarından biri olarak alakasız içeriği belirtti.

• Alakalı #içerik, alıcıların harekete geçme konusunda en büyük itici gücü oldu (% 61), ancak alakalı içerik, pazarlamacıların ilk üçüne bile giremedi.

• Ankete katılan pazarlamacıların yarısından fazlası (% 54), #kişiselleştirilmiş harekete geçirici mesajların, alıcıların harekete geçmesini veya etkileşime girmesini sağlamak için en iyi yöntem olduğunu söylerken, alıcıların üçte birinden daha azı bunu harekete geçmek için bir itici güç olarak tanımladı.  

Küresel pazarlama iletişimi ajansı Wunderman Thompson, Büyük Britanya'daki 1.000 tüketiciye ve 500 pazarlama çalışanına ve müşteri deneyimi karar vericisine benzer bir soru yöneltti. Doğru şekilde ele alınmazsa, #kişiselleştirme çabalarının müşterileri yabancılaştırabileceğini keşfetti ve tüketicilerin% 33'ü hedeflenen #reklamların en büyük hayal kırıklıklarından biri olduğunu belirtti. Bununla birlikte, alakalı olduklarında ve bağlama oturtulduğunda,% 42'si hedeflenen reklamların kişisel verilerinin değerli bir kullanımı olduğunu ve% 37'si alakalı bir #reklam gördüklerinde bir ürün satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğunu söyledi. % 48'i bir müşteri olarak değerli hissetmek istediklerini söyledi, ancak yalnızca% 16'sı markalarla kişisel bağlantıların önemli olduğuna inanıyor. Karar vericilerin% 76'sı deneyimleri kişiselleştirmeyi amaçlasa da, sadece% 14'ü bu içeriğe öncelik veriyordu.  

Peki, pazarlama uzmanları tüketici beklentileri ile bir markanın teklifi arasındaki boşluğu nasıl kapatır?  

Uberflip'in raporu, özellikle uzun süreli müşteri ilişkileri geliştirmek için üç çıkarım önerdi:

• Yalnızca temel verilere, yani isim ve şirkete göre değil, alıcıların sorunlarına göre kişiselleştirin. Ricoh'da, sağlam bir potansiyel müşteri hattı oluşturan ve güçlü CTA (harekete geçirici mesajlar) oluşturmak için çok fazla alan sağlayan belirli bir sorunu çözmek için bir çözüm sunma konusunda bol miktarda deneyime sahibiz.

• Hızlı sindirilebilir kısa biçime, görsel içeriğe ve ilgi çekici deneyimlere öncelik verin.

• Satmaktan daha fazlasını mesela eğitmeyi amaçlayan son derece alakalı içerik sunun.  

Wunderman Thompson, pazarlama işinde olanların şunları bilmesi gerektiğini söyledi:

• Neden kişiselleştirilmiş bir deneyim oluşturmak istiyorlar ve bunun müşteriye ve işletmeye ne gibi bir değer katacağını bilmeliler.

• Hangi verilerin toplanması ve veri iyileştirme için işletim modelinin oluşturulması gerektiğini bilmeliler.

• Müşterilerin alaka düzeyi ve bağlamla - doğru içerik, doğru yerde, doğru zamanda - değerli hissetmesini sağlamak gerektiğini bilmeliler.  

İçerik, ısmarlama teklifler, kuponlar ve kataloglar dahil olmak üzere etkileşim oluşturmak için birçok farklı yolla uyarlanabilir. Doğru yapıldığında kapıları açar.  

Britanya Kraliyet Postası'ndan alınan rakamlar, adreslenen postanın % 94'ünün açıldığını, okunduğunu veya sonraya bırakıldığını, kişiselleştirilmiş postanın gerçek bir satın alma olasılığının adreslenmemiş #postaya göre % 35 daha yüksek olduğunu ve özelleştirilmiş postanın ortalama 4,5 kat yeniden okunduğunu gösteriyor. Yani postayı özelleştirdiğinizde gerçekten de bir "raf ömrü" var.  

Bu nedenle, kendi pazarlamanızda veya müşterilerin pazarlamasını tavsiye edip hizmet verdiğiniz yerlerde, tüm kişiselleştirmenin eşit değerde olmadığını unutmayın. Alıcılarda en çok neyin yankı uyandıracağını düşünün. Ve belki Don Peppers ve Martha Rogers'ın 1997’de  Yılın Kitabı olan “One to One Future”u yeniden okursunuz.

#Ricoh #DirectMailing #RicohBlog #DijitalBaski #25Yasindayiz #YirmiBesinciYilimiz #Matbaa #MatbaaTeknik #BirMatbaaTeknikVar #EnrichTheContent #KnowWhatisWhat #İçeriğiGeliştir #EmegeSaygiGoster #Ambalaj #Ofset #Serigrafi #KartonAmbalaj #EsnekAmbalaj #flekso #rotogravure #inkjet #genisformat #BiliyorumÇünküOkuyorum #ContentisKing




İletişim:

MATBAA&TEKNİK®

VOLİ FUAR HİZMETLERİ A.Ş

Yenibosna Merkez Mahallesi Ladin Sokak Kuyumcukent No: 4M Dükkân No: 605 Bahçelievler 34197 İstanbul Türkiye

Telefon 0 212 604 51 24 – GSM 0 542 412 29 74

www.matbaateknik.com.tr

akif.tatlisu@voli.com.tr

Gizlilik Politikası Teslimat ve İade Mesafeli Satış Sözleşmesi

© Matbaa Teknik ~ Tüm Hakları Saklıdır 2018 ~ info@voli.com.tr