İstanbul Marketing Summit ve Oluklu Ambalaj

İstanbul Marketing Summit ve Oluklu Ambalaj ~ 29/04/2021
İstanbul Marketing Summit 6-7 Nisan tarihleri arasında çevrim içi olarak gerçekleştirildi.

MEHMET ÂKİF TATLISU

Batuhan Çevik tarafından moderasyonu yapılan çevrim için etkinliğin temel teması ‘Yeniden Tanımla’ olarak seçilmişti ve elbette birçok şeyi yeniden tanımlamamızı zorunlu kılan küresel pandemiye en uygun başlık seçilmişti. Pazarlama dünyasının önde gelen isimleri iki gün boyunca sunumlar yaptılar. Aslında benim organizatöre bir tebrik mesajım var. İyi seçilmiş konuşmacılar, boğulmamış ve insana nefes aldıran bir programdı.

#OMÜD & #WWB ile E-Ticaret ve E-İhracat

Benim adıma ise zirvenin en önemli anı  “OMÜD & WWB İle E-Ticaret ve E-İhracat” başlıklı bölümdü. WWB Dijital #İhracat Ajansı Ahmet Yağlıcıoğlu, e-ticaret ve e-ihracata dair kompakt sunumunun ardından #Oluklu Mukavva Üreticileri Derneği OMÜD Genel Sekreteri #UmayYılmaz, oluklu ambalajın bu alandaki yerine dikkat çekti. Umay’ın oluklu ambalajın hayatımızdaki büyüyen ve elbette daha da büyümesi gereken payına isnat ederek paylaştığı bilgilere geçmeden evvel Yağlıcıoğlu sunumundan birkaç #Eticaret rakamı, verelim:  

E-Ticarete dair

E-Ticaret geçen yıla göre %18 büyümüş ve küresel Pazar büyüklüğü 3.9 trilyon dolara ulaşmış. Küresel genel ticaret içindeki payı  %15 iken Türkiye’de genel ticaret içindeki payı %6. Yürü Türkiye yolun uzun. Ne kadar çok e-ticaret o kadar çok oluklu kutu…


Geçen yıl en az bir kere internetten alışveriş yapan kişi sayısı 2 milyar olmuş. Orana bakıldığında İngiltere ve İskandinavya %82 ile önde koşuyor. AB ülkelerinde internet üzerinden alışveriş oranı %63. Türkiye’de ise %30. İki kat büyüsek şimdilik yeter mi? Yetmez? Mağazalardaki plastik poşetleri tarihe gömene kadar e-ticarete ve kartona devam…   


Pandeminin ilk zamanlarında e-ticarette özellikle hızlı tüketim istatistiklerine baktığımızda kozmetik, kişisel bakım ve sağlık ürünleri ile bebek bakım ürünlerinin önde koştuğunu görüyoruz. Açılımların ardından vazgeçemediğimiz e-ticaretin yeni yıldızı %40 ile ev ve mutfak eşyaları olmuş, bile…   Hiçbir şey bugünde kalmadığı ve hep geliştiği için e-ticaret için de eğilimler ve geleceğin popüler e-ticaret başlıkları var, haliyle. Yağlıcıoğlu bunları da şöyle sıralıyor:  

Eğilimler neler?

E-Ticaret kıtalar arası artacak ve E-İhracat gündeme oturacak. Private Label ürünler büyük markalarla boy ölçmeye kalkacak. Hatta ölçüşmüyorlar mı şu anda? Bu işten de dijital baskının özellikle kısa tiraja meyilli masaüstü etiket yazıcılarına çok iş düşmekte ve düşecek gibi görünüyor. Alışveriş kanalları, çevrimdışı e-ticaret yani web siteleri dışında farklı kanallar ya da çapraz e-ticaret, e-kiralama, yapay zekânın e-ticarete data işleme ile müdahale olması ve diğerleri… E-Ticaret büyüsün gelişsin sonuç ta büyüyen ne olursa olsun mutlaka yeni yeni baskı ihtiyaçları ortaya çıkacak ve bu bir basım endüstrisi mensubu ve öğretmeni olarak öğrencilerim adına sevineceğim bir şey. Ama Bu büyüme oluklu sektörünü de yanında alıp götürecek ve oluklu sektörüne yeni alanlar açacak. Umay Yılmaz da tam olarak buna dikkat çekiyor.    

Ambalaj Performansı

Bugüne kadar pek fazla dile getirilmedi. Yılmaz, bunu yaptı. Biz hep karton ve oluklunun ne kadar iyi olduğunu anlatıp duruyoruz. Hafif, lojistik olarak avantajlı, çevreci, sürdürülebilir, karbon ayak izi küçük, dayanıklı, sağlam vs. vs. Yılmaz, influencer’ları hatırlattı bize. Biliyorsunuz di mi onları? Yüzbinler ya da milyonlarla ifade edilen takipçilerine her gün bir ürün tanıtan “etkileyiciler” Yeni bir ruj, yeni bir robot süpürge, yeni bir blender, yeni bir kozmetik ya da mutfak eşyası ya da ayakkabı. Herhangi bir şey. Influencerlara kargo ile ulaştırılan bu yeni! ürünler bu arkadaşlar tarafından cep telefonunun kamerası karşısında kutusundan çıkarılıyor ve hımm! pek de şöyle, pek de böyle diye reklamı yapılıyor ve sonra gelsin linkler, gelsin e-ticaret, gelsin yeni oluklu kutular.

Ama Yılmaz’ın dikkat çekmek istediği nokta bence sadece bu değildi. O #influencer ’ın canlı yayın esnasında açtığı oluklu kutunun verdiği subliminal mesaj da değil. Üstündeki baskı ile verdiği direkt mesaj. Çünkü bu oluklu kutuların üzerine ister #postprint ister #preprint çok canlı görseller basabilirsin. GSM kamerasından bile en net biçimde görülebilirler. Başka performans kalemleri de var ama bence bu bir numara.


Basılmamış her oluklu kutu bence büyük kayıp. Örnek de vereyim. Nasılsa burası TV kanalı değil. Hiç Eyüp Sabri Tuncer kutusu gördünüz mü? Bence küçük bir sipariş verin. İki gün sonra siz de göreceksiniz. O kutuları geri dönüşüme her bırakışımda içim cızzz… ediyor.


Ambalajın birçok formu var mesela.  Bir kutudan öteye giden ve bilinenden fazla bir şeyi temsil ediyor, ambalaj. Formu değişebilir, üzerindeki görseli değişebilir. Mesela daha büyük bir kutunun içine daha küçük bir düzine bardak koyabiliyoruz. Bunun için ana kutunun içine yine kendi ana hammaddesini kullanarak seperatörler yerleştirmek şartıyle. Oluklu kutular elektronik eşya taşınmasında ağırlıklı olarak kullanılıyor. Demek ki içinde darbelere hassas bir şey taşıyor ve bu sebeple içinde yine kendi ana hammaddesinden mamul, destekleyici, hareket kısıtlayıcı, darbe emici tampon malzemeler olmalı. İyi kilitlenmeli. Ağır eşyalar için tabanına ilave yapılmalı gibi.

Hemen her ürünü taşıması için oluklu kullanabileceğimizi hatırlattı, Yılmaz. Ağır ve hassas ürünler mesela. Büyük ekran TV örneğini vererek. Kırılgan ürünler olabilir, soğuk zincirde taşınacak ürünler olabilir soğuk zincirin tüm zorlamalarına mukavemet edebilir. Premium ürünler için kullanabilir, şık kibar, ince ve harika baskılı olabilir ki burada ofset kalitesine yakın baskı tanımına katılmadığımı söylemem lazım. Yani küresel olarak milyonlarca matbaacı da dahil olmak üzere artık ofset, flekso, dijital baskıyı birbirinden ayıramayaCak kadar baskı teknolojileri birbiri ile eş safhadalar bence. Performans deyince sağlık performası da elbette önemli. Kağıt ya da kartonun üretim esnasında ulaştığı sıcaklık onu hijyenik ve muhtemel bakteriyel durumlardan uzak tutuyor. Hafif ama güçlü karton ve oluklu ambalaj başta da saydığımız gibi sürdürülebilirdir, lojistik olarak avantajlıdır.

Tüketici araştırmaları da ambalaj performansının yüksek seviyede olması sayesinde kâğıt ambalajı neredeyse her açıdan tercih edilebilir ilan ediyor. Yılmaz’ın aktardığı araştırma sonuçlarına bakalım:

Mesela çevre için çok daha iyi olduğunu düşünenler %66. En yakın diğer çevreci camdır diyenler ise %15. Kompost edilebilir diyen tüketicilerin oranı ise %69. %51 Daha hafif ve geri dönüşümü daha kolay; %53 ise fiyatının daha uygun buluyor. %49 güvenli %47 daha kolay açılır kapanır olduğunu düşünüyor. Özetle oluklu ambalajın tek müşterisi e-ticaret olmamakla beraber, e-ticaretin tek ambalaj ihtiyacı olukludur, diyebiliriz. Eh bundan daha iyi performans mı olur?

#IstanbulMarketingSummit #OlukluAmbalaj #OMUD #OlukluAmbalajUreticileriDernegi #25Yasindayiz #YirmiBesinciYilimiz #Matbaa #MatbaaTeknik #BirMatbaaTeknikVar #EnrichTheContent #KnowWhatisWhat #İçeriğiGeliştir #EmegeSaygiGoster #Ambalaj #Ofset #Serigrafi #KartonAmbalaj #EsnekAmbalaj #flekso #rotogravure #inkjet #genisformat #BiliyorumÇünküOkuyorum #ContentisKing




İletişim:

MATBAA&TEKNİK®

VOLİ FUAR HİZMETLERİ A.Ş

Yenibosna Merkez Mahallesi Ladin Sokak Kuyumcukent No: 4M Dükkân No: 605 Bahçelievler 34197 İstanbul Türkiye

Telefon 0 212 604 51 24 – GSM 0 542 412 29 74

www.matbaateknik.com.tr

akif.tatlisu@voli.com.tr

Gizlilik Politikası Teslimat ve İade Mesafeli Satış Sözleşmesi

© Matbaa Teknik ~ Tüm Hakları Saklıdır 2018 ~ info@voli.com.tr