FESPA Öncesi Münih’te Geniş Format Turu

FESPA Öncesi Münih’te Geniş Format Turu ~ 08/04/2019
Şehrin konumu FESPA Global Print Expo’nun 2019’da Münich’e dönmesinin de önemli sebebi. Fuar 14 – 17 Mayıs tarihleri arasında yapılacak.

Her yıl Baverya başkenti Münih’i ziyaret eden beş milyon turistin bu şehre gelmek için bir çok sebebi var. Oktoberfest bu sebeplerin başında geliyor. Bununla birlikte şehir DACH (Almanya, İsviçre ve Avusturya bölgesi ile önde gelen, tanınmış müze ve fuarlarında evi olarak biliniyor.

Şehrin konumu FESPA Global Print Expo’nun 2019’da Münich’e dönmesinin de önemli sebebi. Fuar 14 – 17 Mayıs tarihleri arasında yapılacak. Fuara bir aydan biraz fazla bir süre kalan şehirdeki bazı geniş format uygulamalarına bir tur yaptık. İyi okumalar…

Global markaların yüksek seviye ürünleri sundukları dükkanların sıralandığı çok bilinen bir cadde. Bu caddedeki bir mağazada ne zaman bir tadilat olsa orada bir zekice fikir ortaya çıkar. Cartier sizin de görebildiğiniz gibi devasa bir poster ile müşterilerini dördüncü kattaki geçici magazasına çağırıyor. Maalesef kapıdaki güvenlik bu açıdan görülebilir değil.

Ludwigstraße üzerindeki devasa bir poster Channel’in siyah beyaz zarif bir kutlamasını gösteriyor. Yüzyıllardır Chanel önde gelen müşterileri Maximilianstraße ‘deki Chanel dükkanına Münih tüm  dünyadaki zengin ve ünlüler için namlı bir alışveriş noktası.Buna rağmen bu binanın hemen arkasında bulunan Hofgarten’de ılık bir yaz akşamında ‘boules’ oynayan Bohemyalılara rastlayabilirsiniz.

Bu dükkan Bayern Munich’in merkez satış mağazası olmayabilir ama Orlandostraße ‘de bulunan ve klubün renkleri ile aydınlatılmış Hofbrauhaus ‘un hemen sağında bulunan bu dükkan, taraftarlara aradıkları herşeyi sunuyor.

Münih Olimpik Park’ta bulunan büyük su parkı Sea Life Munich’in en çarpıcı parçası balinalar. Su parkının alışveriş merkezi yanında özel bir etkinliği tanıtan bir yer reklamı.

Hofpfisterei Münih’in iyi  bilinen en eski fırını. 1331’e dayanan bir geçmişi var. Bugünkü haline 1917’de gelmiş. Üçüncü kuşak bir aile işi olan fırın Almanya’nın önde gelen ‘yeşil’ şirketlerinden biri. Meşhur ekşi mayalı ekmekleri Münih civarındaki 165 fırında satılıyor. Tanınmış mavi logoları ise her yerde tanınıyor. Fotografta bu bilinen logonun ışıklı harflerle hazırlanmış bir formu görülüyor.

Kaufhof alışveri merkezinin gıda satılan bölümü, Münih merkez tren istasyonunun direct ulaşılabilir bir noktada.Tavana monte edilmiş POS grafikleri, pop-up kartonlar ve dedektör antenlerini kaplayan kumaşlar modern dijital reklamın sunduğu imkânların güzel bir örneği.

Ana alışveriş caddesi Kaufingerstraße’in yeni kolonu olan bu yol levhası Marienplatz ile Stachus arasındaki turistlere yardımcı olmak için tasarlanmış. Çünkü buradaki yerel halk, turistleri yanlış yönlendirmek gibi bir eğlence keşfetmişler. Münih’in trafiğe kapatılmış dükkanlarının her bir metrekaresi yüzlerce euroya kiralanan bu caddesi, şehrin en çok uğranan yeri.

Königsplatz’daki bu dijital baskılı kolonlar Städtische Galerie im Lenbachhaus’daki serginin reklamları. Lenbachpalais, müzenin ressam Franz von Lenbach’ın eserlerinin kullanıldığı ve tanınmış mimar Gabriel von Seidl tarafından yapılmış bir bölümü. Bu müze dünyaca tanınan Blue Rider çalışmalarının koleksiyonu. Bu çalışmalar büyük kısmı Franz Marc, Wassily Kandinsky, Gabriele Münter ve Paul Klee’nin sergisinden oluşuyor.

Max-Josef-Platz’da bulunan National Theatre, Bavarian State Opera ve State Orchestra ve State Ballet için evsahipliği yapıyor. Neo-klasik sütunlardaki kaplamalar, ‘burada kültür hayatla buluşuyor’ mesajı veriyor. Tiyatronun lüks alışveriş caddesi Maximilianstraße ‘de öne doğru çıkan pozisyonunu onu reklamlar için elverişli bir hale getiriyor.

myMuesli 2007’de Baverya kasabası olan Passau’da kuruldu. Şirket online olarak karışık müsliler satıyor. Ismarlama kahvaltı gevrekleri bugün halen talep görüyor. Fakat dükkanlar şirketin aktiviteleri için dayanak noktası olmuş. Fotografta şirketin Münih Viktualienmarkt’ta bulunan dükkanındaki paskalya kampanyasına ait öne çıkan ambalajlarını görüyorsunuz.

Münih’in müzeler bölgesinde Museum Brandhorst ters tarafındaki bu devasa poster popüler açıkhava markası The North Face’in bir reklamı.Fondaki baskılı kısıma dikkat: Yerel kanunlar nedeniyle binaların sadece tadil edilen kısımları reklam için kullanılabiliyor.Geri kalan kısıma orjinal yüzeyin taklidi basılabiliyor.

Pinakothek der Moderne müzesi mimarı Stephan Braunfels, 2002’de açılış yapmış ve bina üzerindeki reklamlar 2010’da tekrar kullanılmaya başlanmış.Braunfels, bu devasa posterlerin kendi teliflerini ihlal ettiğini düşünüyor. Sonuçta taraflar resimde görülen format üzerinde anlaşmışlar.

Platzl meydanı boyunca tanınmış Şef Alfons Schuhbeck nesillerdir saygıyla kullanılan ambiansı ile pekçok restoran ve dükkanı işletiyor. Resimde görülen dijital basılmış halı müşterileri çay ve atıştırmalıklar için içeri davet ediyor.

Yerel halk Karlsplatz’ı ‘Stachus’ olarak adlandırıyor. Kalabalık meydan akşam saatlerinde hareketli bir hal alıyor. Otomobil üreticisi Volkswagen bu spot ışıklarını yeni Golf serisini tanıtmak için devasa bir poster ile kullanmış. Geri planda ise ikonik Osram ışıklı tabelasını görebilirsiniz.

Münih bir müzik kenti olarak biliniyor. Disko. rock ve tekno ve onların geride bıraktıkları. Musicland Studio ve Ultraschall klup bir müzik tarihi yazmış. Bir alışveriş merkezi önünde bekleyen bu taksi ise bir rock radyo istasyonunun reklamını yapıyor.

#MuenchengegenMuell (Münih çöp atılmasına karşı çıkıyor) etiketini kullanan Münih, yerli halkı ve turistleri geri dönüştürülemeyen ambalajı önlemek için ikna etmeyi hedefliyor. Bunun sonunda hava ile şişirilen bir kahve bardağı Marienplatz’a yerleştiriliyor. Etkisi var mı? Söylemek zor.  Neredeyse tüm uluslararası kahve ve fast food zincirleri Münih’in bu trafiğe kapalı alanında bulunuyor.

Zweite Stamstrecke, son zamanlarda şehir merkezinde bulunan en geniş inşaat alanı. Yeni tünel sistemi şehir merkezindeki toplu taşımayı geliştirmeyi hedefliyor. Şimdilik, City Hall’un arkasında yer alan Marienhof en büyük kazı alanlarından biri. Bu büyük çukurları gizlemek için dijital baskılı çelik paneller kullanılmış.

FESPA Global Print Expo 2019 hakkında Daha fazla bilgi için www.fespaglobalprintexpo.com adresini ziyaret edebilirsiniz. 13 Mayıs tarihine kadar ücretsiz giriş için ön kayıt yaparken şu kodu kullanabilirsiniz: FESM952


Bu tur haberi FESPA için ADCommunication tarafından MATBAA&TEKNİK dergisinde yayınlatılmak üzere hazırlanmıştır.


#FespaGlobalPrintExpo #FESPA #GenisFormat #Outdoor #Indoor #Munich




İletişim:

MATBAA&TEKNİK®

İSTMAG Magazin Gazetecilik Yayıncılık İç ve Dış Tic. Ltd. Şti.

Güneşli Evren Mahallesi Bahar Caddesi No:6/1 Polat İş Merkezi B Blok Kat3 Bağcılar – İstanbul

Telefon 0 212 604 51 24 – GSM 0 542 412 29 74 - Faks 0 212 604 51 35

www.matbaateknik.com.tr

akif.tatlisu@img.com.tr

Gizlilik Politikası Teslimat ve İade Mesafeli Satış Sözleşmesi

© Matbaa Teknik ~ Tüm Hakları Saklıdır 2018 ~ web@img.com.tr