Küresel ekonomi, birbirine bağlı bir dizi zorluk ve paralel olarak ilerleyen krizlerle kritik bir yol ayrımında. Rusya’nın Ukrayna’ya karşı yürüttüğü savaşın bu yıl nasıl sonuçlanacağına dair belirsizlik ve savaşın küresel istikrarsızlık yaratmadaki rolü, enflasyon cephesindeki sorunun henüz bitmediği anlamına geliyor. Gıda ve yakıt enflasyonu kalıcı bir ekonomik sorun olmaya devam edecek. Daha yüksek perakende enflasyonu, tüketici güvenini ve harcamalarını etkileyecektir. Hükümetler faiz oranlarını yükselterek enflasyonla mücadele ettikçe, yeni iş yaratma yavaşlayacak ve ekonomik faaliyeti ve büyümeyi etkileyecektir. Şirketler, enflasyon endişeleri ve zayıf talep nedeniyle yatırımlarda yavaşladıkça, daha düşük sermaye harcamaları kapıda. Daha yavaş büyüme ve yüksek enflasyon ile gelişmiş piyasalar resesyona girmeye hazır görünüyor. Yeni COVID salgınları korkusu ve Çin’in zaten belirsiz olan pandemi sonrası yolu, dünyanın bu yıl daha şiddetli tedarik zinciri ağrısı ve üretim kesintileri yaşaması için gerçek bir risk oluşturuyor. Oynak finansal piyasalar, artan ticari gerilimler, daha katı düzenleyici ortam ve iklim değişikliğini ekonomik kararlara ana akım haline getirme baskısı, karşılaşılan zorlukların karmaşıklığını artıracaktır. Bununla birlikte, dayanıklılık ve uyarlanabilirlik ile ileriye doğru bir yol çizebilen işletmeler ve liderleri için her zaman bir fırsat var.
Pazarın 2030’a kadar 54,9 Milyar Dolara ulaşması bekleniyor
COVID-19 sonrası değişen iş ortamında, 2022’de 40,6 Milyar ABD Doları olarak tahmin edilen küresel matbaa makineleri pazarının, analize göre %3,9’luk bir YBBO ile büyüyerek 2030’a kadar revize edilmiş 54,9 Milyar ABD Doları’na ulaşacağı tahmin ediliyor. Ofset Litografi’nin analiz dönemi sonunda %4,1’lik YBBO ile 24,7 Milyar ABD Doları’na ulaşması öngörülüyor. Pandemi sonrası devam eden toparlanma dikkate alındığında, dijital segmentteki büyüme, önümüzdeki 8 yıllık dönem için revize edilmiş %4,4’lük YBBO’ya göre yeniden ayarlandı.
Sektörün itici faktörleri
Dünya çapında tüketicilerin harcanabilir gelirindeki artış ve küresel basılı medya endüstrisinin diğer ürünleri arasında gazete, dergi, kitapların daha uygun fiyatlı hale gelmesinin, baskı makineleri pazarının büyümesini desteklemesi bekleniyor.
Buna ek olarak, artan küresel nüfus ve kentleşme de dünya çapında reklam uygulamalarında basılı medyaya olan talebin devam etmesinin arkasında yatan nedenlerdir. Baskı makineleri, diğer uygulamaların yanı sıra posterler, el ilanları, reklam panoları, flex’lerin basılması için reklam endüstrisinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Basılı medya ve etiketlerin basılması, yüksek yazdırma hızı nedeniyle çeşitli ofis ve yönetici kullanımlarında da uygulama bulmaktadır. Bu makineler dergi, gazete, kitap, etiket basmak ve yüksek baskı hızı nedeniyle ofis ve yönetici kullanımında uygulama bulmak için kullanılır.
Bununla birlikte, geleneksel yazıcıların dijital yazıcılarla değiştirilmesinin müşteriler için satın alınabilirlik seçeneklerini sınırlaması ve bunun da pazarın büyümesini sınırlaması bekleniyor.