Endüstriyel reklam ve dijital baskı dünyasının tüm yeniliklerinin bir arada sergilendiği Avrasya’nın en büyük fuarı FESPA Eurasia, sunduğu iş fırsatlarıyla katılımcıların beklentilerini aşıyor. Geçen yıl yeni teknolojilerini ve ürünlerini tanıtan şirketler iş fırsatları bularak yeni bağlantılar kurdu. 2022’de katılımcılardan tam not alan FESPA Eurasia, bu yıl da 23-26 Kasım tarihleri arasında 10. kez Avrasya Bölgesi’ni İstanbul’da buluşturacak.
10 binden fazla ziyaretçi katılıyor
Tüm yıl heyecanla beklenen FESPA Eurasia, geçen yıl İstanbul Fuar Merkezi’nde (İFM) 1-4 Aralık tarihleri arasında 500’den fazla marka ve 10 bini aşkın ziyaretçiye ev sahipliği yaptı. 87 ülkeden ziyaretçi çeken FESPA Eurasia ile birlikte yerli üreticiler yeni pazarlara açılma fırsatı buldu. FESPA Eurasia, 4 günde tüm yıl için 1 milyar dolarlık iş hacmi yarattı. Bu yıl da FESPA Eurasia, 23-26 Kasım tarihleri arasında sektörü yurtdışından gelen ziyaretçilerle buluşturarak yeni iş ortaklıklarına ev sahipliği yapacak.
Katılımcılar, FESPA Eurasia’nın sektörün bir araya geldiği en önemli etkinlik olarak kendilerine yeni bir bakış açısı kazandırdığını söylüyor. Katılımcılara göre kurumları, FESPA Eurasia ile birlikte beklentilerinin üzerinde talep görüyor. Sektörün önde gelen isimleri FESPA Eurasia hakkında şöyle konuşuyor:
ARDA İÇÖZ (LATRO KİMYA):
Latro Kimya FESPA Eurasia’ya ilk kez 2022 yılında katıldı. Fuar, bize çok güzel çıktılar elde ettiğimiz güzel bir 4 gün sundu. Sektörde parça baskı ve parça baskı boyaları üzerine çalışıyoruz. Su bazlı plastik ürünlere karşılık olarak çıkarttığımız daha sürdürülebilir, yıkama ve ütüleme dayanımı sonsuz olan, elastikiyeti yüksek, fonksiyonel ve birçok efekti üzerine uygulayabileceğiniz tekstil ürünlerinin baskı boyalarını üretiyoruz. Ürettiğimiz ürünler arasında dünyada ilk olanlar var. Dolayısıyla burada yeni ürünlerimizi tekstil firmaları ile buluşturmak için FESPA Eurasia bizim için çok iyi kaynaklardan biri.
CANAN KARAÇAY (İSTANBUL REKLAM):
Bizim için FESPA Eurasia çok başarılı geçti. Bir önceki yıla göre çok daha memnunduk. Özellikle yurt dışı katılımcılarımız fazlaydı. Avrupa ülkelerinden ziyaretçiler ağırladık ve Arap ülkelerinden de yoğun katılım oldu. Bu yıl ve gelecek yıl da fuarda misafirlerimizi ağırlayacağız. ARED’in desteğiyle FESPA Eurasia’yı sektördeki tek fuar olarak görüyoruz. 2023 yılında da fuarda yeni makine ve yeni ürünlerimizi müşterilerimize sunacağız.
OĞUZ DİNÇER (CMYK REKLAM):
FESPA Eurasia’da geçen yıl beklemediğimiz kadar talep oldu. Öncesinden hazırlanmamız misafirlerimiz açısından büyük bir avantajdı. Büyük bir şenlik içerisinde geçen fuarda uluslararası misafirimiz yoğundu. Gerek yurt içi gerek yurt dışı olarak katılımın kalitesi üst seviyede. Görüyoruz ki teknolojinin gelişmesiyle beraber müşteri profili de yükseliyor. 18 ülkeden misafirlerimizi ve Türkiye’nin 7 bölgesinden iş ortaklarımızı davet ettik. Amacımız misafirlerimize gelişen yurtiçi ve dünyadaki teknolojiyi Türkiye’de de olduğunca kaliteli biçimde sunabilmek. Diğer katılımcılar da müşterilerini davet etmek konusunda İstanbul’un turistik lokasyonunu da öne çıkararak özenli davranırlarsa ve teknolojilerimizi daha geniş kitlelere sergileyebilirsek sanıyorum İstanbul, FESPA Eurasia ile dünyanın fuar merkezi olma yoluna gidebilir.
SELAHATTİN AYGÜLER (PIMMS GRUP):
Pimms olarak fuarlardaki bakışımız müşteri ziyaretlerini beklemek, ürünlerimizi tanıtmaktı. Geçen yıl yeni ürünlerimizi tanıttık. 43. yılımızı geride bırakırken bir firmanın kendini tanıtması için mutlaka fuarlara katılması gerektiğini düşünüyoruz.
SEMİH GÖKDENİZ (MERT DİJİTAL):
FESPA Eurasia’da müşterilerimize yeni sistemlerimizi tanıttık. Hem yurt dışından hem yurt içinden çok sayıda müşterimiz standımızı ziyaret etti. Bu fuar sayesinde yeniliklerimizi fuara gelen ziyaretçilerimize tanıtmış olduk. 4 yıldır FESPA Eurasia’ya katılıyoruz. Bundan sonraki süreçte de yine yeni teknolojilerimizi ziyaretçilerimize sunmaya devam edeceğiz. FESPA Eurasia’yı ziyaret edebilecek müşterilerimizin arz-taleplerine göre makine parkurlarımızı sunuyoruz. FESPA herkesin bildiği gibi globale hitap eden bir fuar. Müşterilerimize rahat ve kolay ulaşabileceğimiz bir etkinlik olduğu için bu yıl da fuardayız.
TANER GÜVEN (OPTIMUM DİGİTAL PLANET):
FESPA Eurasia’nın bir sektör fuarı olduğunu biliyor ve destekliyoruz. Geçtiğimiz yıl da fuardan çok mutlu ayrıldık. ARED’in desteği dolayısıyla da FESPA Eurasia’yı birincil fuar olarak kabul ediyoruz. Dolayısıyla biz sadece FESPA’ya katılıyoruz ve Türkiye’de başka bir fuara katılım göstermiyoruz.