Bard, Google Duet, ChatGPT veya Open.AI altyapısı, Microsoft, AWS ve diğer platformları kullananlardan herhangi biri gibi üretken yapay zekayı hiç kullandınız mı? Yapay zekâ, yanıtları formüle etmek için mevcut veri setlerini kullanarak isteklere yanıt vermek için algoritmalar kullanır. Adımlara bölünebilen neredeyse her şeye yanıt vermesi öğretilebilir. Ek bilgi sağlamak için verileri ve içeriği analiz ve sentez edebilir, ancak hata yapabilir.
Üretken yapay zekâ içerik oluşturmak için kullanılır. Metin ve görüntüler oluşturabilir, sesi yazıya dökebilir ve çevirebilir ve bilgisayar kodu yazabilir. Bu teknolojinin baskı sektöründe nasıl kullanılabileceğini anlamak için yapay zekanın kendisinden bize bir cevap vermesini istedik. ChatGPT bize hemen baskıda yapay zekanın önde gelen altı kullanım alanını söyledi: müşteri hizmetleri; tasarım desteği; sipariş özelleştirme; baskı öncesi sorun giderme; ürün önerileri ve sipariş izleme/güncelleme.
Baskı endüstrisinin birçok tedarikçisi yıllardır yapay zekâ ve makine öğrenimi (ML) kullanımını araştırıyor. Baskı çözümü sağlayıcıları, israfı ve iş değişikliklerini azaltmak gibi belirli gereksinimlere dayalı olarak en verimli baskı şemalarını sunmak için yapay zekâ ve makine öğrenimi tekniklerinin kombinasyonunu kullandılar. Diğer araçlar, otomasyon çözümleri için renk profillerinin, baskı öncesi iş akışı profillerinin ve iş akışı kurallarının geliştirilmesini hızlandırmak amacıyla AI/ML tekniklerini kullanmaya başladı. Hepimiz farkında olmadan yapay zekâ çözümlerini kullanmış olabiliriz.
Yazılım çözüm mimarilerinde yapay zekâ kullanımı hem basılı yayınlarda hem de müşteri iletişiminde giderek artıyor. Web seminerlerinde ve ürün demolarında OpenAI’nin ChatGPT, Significant-Gravitas’ın AutoGPT ve hatta GrammarlyGO’nun yeni özelliklerinin bazı ilginç entegrasyonlarını bulacaksınız. Tabii ki, yapay zekâ uygulamalarının çoğu ürün özelliklerinde açıklanmıyor.
Çözümlerini geliştirmek için üretken yapay zekâ kullanan birkaç şirket var. ChatGPT, müşterilerle iletişimi geliştirmek ve mesajlaşma tonunun kurumsal değerlerle uyumlu olmasını sağlamak için rehberlik sağlamak amacıyla kullanılmaktadır. Yapay zekâ teknikleri, akıllı modellerin kullanımı yoluyla belge indeksleme ve diğer süreçlerdeki komut dosyalarını ortadan kaldırmak ve giden belge iş akışının tamamını otomatikleştirmek için kullanılmıştır.