Şu anda uluslararası baskı endüstrisinde büyük bir heyecan var, çünkü herkes nihayet 28 Mayıs – 07 Haziran tarihleri arasında Düsseldorf’ta sektör için dünyanın en önemli etkinliği olan drupa’da yüz yüze görüşebilecek ve bilgi alışverişinde bulunabilecek. Büyük sosyal ve aynı zamanda hızlı teknolojik değişimler ve küresel mega trendlerle karakterize edilen bu çok değişken zamanlarda, şirketler tepki vermek zorunda: Önemli gelişmeleri öngörmeyen ve buna göre ayarlama yapmayanlar rekabet güçlerini tehlikeye atacak ve gelecek için fırsatları heba edecekler.
drupa tam da bunun için doğru zamanda düzenleniyor. Uluslararası bir karşılaştırma yapıldığında, baskı teknolojilerine yönelik önde gelen küresel ticaret fuarı, hem sektörün en son teknolojisini ve geleceği şekillendirecek geniş bir yenilik yelpazesini sergiliyor hem de dünyaca ünlü sektör uzmanlarıyla yüksek kalibreli bilgi alışverişi, tartışma ve ağ kurma için çok sayıda fırsat sunuyor.
Yaklaşık 140.000 m² net alanda, 18 gösteri salonunda, 50 ülkeden 1.427 katılımcı, baskı teknolojisindeki tüm güncel trendleri ve vizyoner fikirleri sunacak. Ambalaj ve baskılı ambalaj üretimi de önemli ölçüde önem kazanan iki alan. Tanınmış küresel oyunculardan hevesli yeni gelenlere ve start-up’lara kadar, kayıtlı katılımcıların listesi neredeyse baskı ve ambalaj endüstrisinin öncü listesi. İşte katılımcılaran bir örnek: Bobst, Canon, Comexi, Duplo, EFI, Epson, ESKO, Fujifilm, Heidelberg, Horizon, HP, Kodak, Koenig & Bauer, Kolbus, Komori, Konica Minolta, KURZ, Landa, Müller Martini, Ricoh, Screen, Windmöller & Hölscher, Xeikon. Katılımcıların tam listesini www.drupa.de adresinde görebilirsiniz.
drupa 2024 odak konuları
Sınırlı fosil kaynaklar ve karbon emisyonları, sürdürülebilirliğin uzun vadeli şirket stratejilerinin önemli bir parçası haline gelmesine neden oldu. Kaynakların kullanımına bağlı olarak, baskı ve ambalaj endüstrileri bugün enerji ve kaynak tasarrufu sağlayan üretim prosedürlerini zaten kullanıyor. drupa, baskı ve ambalaj çözümlerinin sürdürülebilir üretimi için önemli gerçekleri ve döngüsel bir ekonomi hedefine ulaşmak için sektörde hangi trendlerin geliştiğini açıklıyor.
Dijitalleşme analog süreçleri değiştirirken, yapay zeka Endüstri 4.0’da giderek daha fazla görev üstleniyor. drupa, endüstrinin tüm katma değer zincirindeki en iyi teknolojileri, geleceğe ve kesitsel teknolojilere özel bir odaklanma ile sunuyor. Bu senaryo göz önünde bulundurularak, döngüsel ekonomi, otomasyon, baskı/terbiye 4.0, yapay zeka, platform ekonomisi ve bağlanabilirlik gibi konular konferans programının ve uzman forumlarının merkezinde yer alacak.
Özel forumlar
Sürekli değişimin, yıkıcı süreçlerin ve bunların sonucunda ortaya çıkan yeni iş modellerinin yaşandığı bir dönemde, drupa özel forumları karar verme sürecinde önemli bir yardımcıdır. Bu forumlar sektöre ivme kazandırmakta ve sektörün onsuz yapamayacağı en iyi uygulamaları göstermektedir. Ortaklarıyla birlikte drupa, sektördeki etkileyici yetkinlik yelpazesine ve hedef gruplarının geleceğini ilgilendiren konulara güveniyor.
drupa küpü
Dijital çağda baskı neden her zamankinden daha önemli? Müşteriler neden basılı ürünleri her zaman sürdürülebilir olarak algılamıyor? Ve karbon ayak izinizi nasıl hesaplarsınız? Bunlar 2024 yılında drupa küpünde tartışılacak konulardan sadece bazıları. Konferans, 50’den fazla oturumda ilham ve uzmanlık sunuyor. Programda, tanınmış uluslararası sektör uzmanlarından beş harika açılış konuşması ve iş başarınızı artırmak, döngüsel ekonomi ve sürdürülebilirlik, baskı ve ambalajın geleceği gibi konular hakkında sunumların yanı sıra yeni iş modelleri ve trendlerle ilgili oturumlar ve en iyi uygulama örnekleri yer alıyor. Salon 6 / Stand F03
drupa temas noktasi sürdürülebi̇li̇rli̇k
touchpoint sustainability, basım ve kağıt endüstrilerinin sürdürülebilir dönüşümdeki rolünü ele almakta ve mevcut, orta ve uzun vadeli gelişmelere genel bir bakış sunmaktadır. Makine ve sistem mühendisliği teknolojileri bu bağlamda özellikle kalite, üretim sırasında proses güvenliği ve sürdürülebilirlik açısından önemlidir. Dijitalleşme ve yapay zeka, baskı ve kağıt endüstrilerindeki dönüşüm sürecini hızlandırmak ve ölçeklendirme etkilerini gerçekleştirmek için kilit rol oynamaktadır. Üreticiler, sektör oyuncuları, markalar ve kullanıcılar birlikte, touchpoint sustainability’deki birçok sergide değişimin nasıl gerçeğe dönüşebileceğini gösteriyor. Touchpoint Sustainability ziyaretçileri ayrıca geniş bir eşlik programının da tadını çıkarabilirler. Salon 14 / Stand D60
drupa touchpoint ambalaj
touchpoint packaging, vizyoner, akıllı ambalaj çözümlerine odaklanıyor ve marka sahiplerini tasarımcılar, baskı hizmeti sağlayıcıları ve dönüştürücülerle bir araya getiriyor. Öğrencilerin ve genç yeteneklerin katılımcılarla ortak projelerde yer alması, katlanır kutular, etiketler, esnek ambalajlar ve oluklu mukavva için benzersiz ambalaj çözümleri vaat ediyor. Bunun ötesinde, küresel mega trendler ve bunların ambalaj üretimi üzerindeki etkileri, örneğin sürdürülebilirlik veya e-ticaret gibi önemli sorular tartışılacak. Temas noktası ambalajının beş temel konusu neo-ekoloji, bağlanabilirlik, glokalizasyon, tüketici zihni ve gelecekteki düzenlemelerdir. Salon 3 / Stand / B31
drupa dna
Büyük fikirler, küçük bütçe – birçok genç şirket için doğru bağlantıları kurmak ve büyüleyici ve yenilikçi çözümlerini pazara sunmak kolay değildir. Bu hedef grup için drupa özel bir platform oluşturdu: drupa next age (dna). Yeni gelenler, genç yetenekler, start-up’lar ve yerleşik şirketler eşit bir oyun alanında ağ kurabilir, işbirliği için uygun ortaklar bulabilir ve yenilikçi iş fikirlerini paylaşabilir. Bazı katılımcılar için bu, işlerini uluslararası bir uzman kitlesine sunmak için ilk şanstır. Salon 7 / Stand 09